U autoindustriji nema Svetih krava: 4-cilindarski turbodizelaš Mercedes-Benz OM 651, obujma 2143 ccm, koji se ugrađivao od 2008. do 2018., imao je neočekivano puno problema
To trebaju znati svi koji planiraju kupiti rabljeni Mercedes-Benz klasa A, B, C, E, CLA, GLK, CLS, modele 200 CDI, 220 CDI, 200 d i 220 d te Vito i Sprinter tih godišta. Najviše je problema bilo sa Siemensovim piezo brizgaljkama (zbog kojih je nevolja imao i Volkswagenov 2.0 TDI) te s faznim lancima, što je prilično nagrizlo ugled kvalitete Trokrake zvijezde.
Turbodizelski motor OM 651 ima dva fazna lanca za pogon bregastih vratila, u seriji, a nalaze se sa stražnje strane motora (radi zaštite pješaka), što otežava njegovu izmjenu. Zbog toga budite vrlo oprezni prilikom kupnje takvog vozila, pogotovo što je probleme s faznim lancima (istrošenje, produljenje…) teško dijagnosticirati i predvidjeti. Oba su problema riješena 2010.
Najveća je servisna akcija bila 2014. kad se povuklo 114.000 primjeraka: rizik propuštanja ulja na brtvi napinjača lanca, koji može izazvati gubitak podmazivanja i havariju.
A ovo su greške i problemi iz službenih servisnih biltena:
PROBLEM
Olabavljen pomoćni pogonski remen.
UZROK
Greška spojke remenice alternatora.
POPRAVAK
Zamijenite spojku remenice alternatora.
PROBLEM
Kodovi grešaka: P1190, P1613, P1614, P1622, P1666. Nije moguće obrisati memoriju grešaka nakon uspješnog popravka.
UZROK
Preniska temperatura rashladnog sredstva.
POPRAVAK
Nakon popravka pustite motor da radi dok ne postigne radnu temperaturu. Temperatura treba biti veća od 70°C prije nego će ECM dozvoliti brisanje kodova grešaka.
PROBLEM
Motor teško pali i slabo radi.
UZROK
Neispravna ili oštećena visokotlačna pumpa goriva.
POPRAVAK
Skinite visokotlačnu pumpu za gorivo. Provjerite hod pumpe. Ako rad ne teče glatko, očistite cijeli sustav goriva i izmijenite pumpu. Ako je blokirana visokotlačna pumpa za gorivo, provjerite pogonske zupčanike i podešenost bregastog vratila. Ako podešenost bregastog vratila odstupa više od 20° (jedan zubac): izmijenite razvodni lanac.
PROBLEM
Visoki broj okretaja praznog hoda: 1000/min. Zviždanje iz prostora tijela zaklopke.
UZROK
Porozno tijelo zaklopke. Sve cijevi za zrak ispravno su postavljene i ne propuštaju.
POPRAVAK
Skinite tijelo zaklopke i pregledajte te ga po potrebi izmijenite.
PROBLEM
Motor ne može startati. Ne radi funkcija ‘touch start’.
UZROK
Vlaga/korozija na priključku kontrolnog modula BAS 3. Vlaga/korozija na kontrolnom modulu BAS.
POPRAVAK
Uklonite vlagu/koroziju. Ako je greška još uvijek prisutna: izmijenite kontrolni modul BAS.
PROBLEM
Motor nepravilno radi i gubi snagu. Gubitak tlaka. Gubitak tlaka na jednom cilindru.
UZROK
Pregoreni ispušni ventili zbog neispravne glave cilindra.
POPRAVAK
Prije skidanja glave cilindra izmjerite tlakove kompresije i provjerite propuštanja cilindra. Ugradite dorađenu glavu cilindra.
PROBLEM
Buka iz motora Jaka buka iz pomoćnog pogonskog remena.
UZROK
Neispravna remenica alternatora.
POPRAVAK
Skinite pomoćni pogonski remen. Provjerite radi li remenica alternatora bez problema: okrenite rukom remenicu alternatora u smjeru kretanja kazaljki sata. Aktivirajte spojku remenice alternatora. Okrenite rukom remenicu alternatora u smjeru suprotnom od kretanja kazaljki sata. Deaktivirajte spojku remenice alternatora. Po potrebi ugradite novu remenicu alternatora. Koristite specijalni alat.
PROBLEM
Povremeno svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Kod greške: P1470.
UZROK
Blokiran obilazni ventil za podešavanje tlaka prednabijanja (TC).
POPRAVAK
Zamijenite obilazni ventil za regulaciju punjenja turbopunjača (TC).
PROBLEM
Motor nepravilno radi. Kod greške: P1187 – prekoračen maksimalan tlak.
UZROK
Neispravan filtar goriva. Zrak u niskotlačnom sustavu goriva, nakon filtra goriva.
POPRAVAK
Ugradite modificirani filtar goriva.
PROBLEM
Motor gubi snagu i prebacuje i prinudni režim. Previše ispušnog dima. Kod greške: P1189.
UZROK
U prekidu je veza aktuatora i kontrole zraka usisne grane.
POPRAVAK
Ugradite modificirani spoj i sigurnosnu zakačku.
Zamijenio ga je OM 654.
Autor: Željko Marušić
Komentari