Mercedes-Benz koristi medicinske metode za sigurnost

Autor:

Mercedes-Benz

Inženjeri tvrtke Mercedes-Benz i njemačkog instituta EMI prvi su u svijetu koristili X-zrake u testu sigurnosti, kako bi promatrali cijelu strukturu automobila

Uvođenje obveznih sigurnosnih testova uvelike je promijenilo razinu zaštite koju nude automobili u posljednjih 25 godina. Istina je da je i prije pojave Euro NCAP-a nekoliko proizvođača provodilo svoje sigurnosne testove, među njima Volvo i Mercedes-Benz. Bili su to dobrovoljni testovi, iz želje da se vlasnicima ovih automobila pruži veća zaštita. Sada Mercedes-Benz pribjegava još jednom dobrovoljnom testu, puno dubljem i naprednijem od obveznih, te postaje prvi proizvođač u svijetu koji koristi X-zrake u sigurnosnom testu za promatranje cijele strukture automobila.

Zašto bi to bilo potrebno X-zrake u takvoj situaciji? Generirati stotine slika procesa deformacije automobila tijekom testa i svega što se događa u konstrukciji automobila. Ali ove slike neće biti samo brze snimke izvana, one će pokazati cijelu strukturu automobila u svoj njegovoj složenosti. Trenutak kad se automobil deformira u nesreći ili testu sigurnosti može trajati manje od sekunde, stoga potreba za snimanjem slika s vrlo velikom brzinom kadrova.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je zajedno s inženjerima s Instituta Ernst Mach (EMI) u njemačkom Freiburgu uspio napraviti rendgenski uređaj koji može snimiti 1000 slika u sekundi! Dovoljno je prisjetiti se medicinskih rendgenskih uređaja, iz prošlosti i sadašnjosti, te koliko je vremena trebalo da se uređaj pripremi za izradu jedne slike, da shvatite kolika je kozmička izvedba ovog uređaja, sada razvijenog od strane inženjeri iz EMI!

Ključ je bio u korištenju linearnog akceleratora frekvencije 1 kHz kao izvora zračenja. Uređaj je također mnogo učinkovitiji od bilo čega što je do sada korišteno u pokušajima dobivanja slika snimljenih velikom brzinom sličica u sekundi, tako da energija fotona ovog uređaja sada doseže 9 megaelektron volti (MeV).

Mercedes-Benz

S takvom kalibracijom i snagom, stroj može vidjeti kroz sve materijale korištene u konstrukciji automobila. Tijekom testa udarca, zrake X-zraka projiciraju se preko cijelog tijela, uključujući i kroz lutke unutar, i 1000 slika u sekundi snimljeno iu nizu koji se može gledati i kao usporeni film i kroz zasebne slike Dobiveni rezultat je neopisive vrijednosti, do sada nedostupan.

Zahvaljujući ovim slikama, ne samo da se može vidjeti konačni rezultat nakon sudara, već i svi pokreti u procesu sudara – kako se svaka komponenta automobila deformira, gdje mogu biti ranjive točke i kako dolazi do slijeda tih deformacija tijekom vremena. Više od toga, sada možete vidjeti sve akcije na unutarnjim organima i tijelu čovjeka, zahvaljujući lutki koja ih vjerno kopira.

Mercedes-Benz

Tako postaju vidljive sile koje djeluju, kada i kako djeluju i gdje se pojavljuju prve ranjivosti, tako da se sigurnosni uvjeti mogu poboljšati.Naravno, takav test s 1000 rentgenskih slika u sekundi stvara zračenje, ali je trebalo smjestiti u posebnu prostoriju na institutu Ernst Mach, s betonskim zidovima debljine 40 cm, vratima nosivosti 45 tona i poduzetim svim zaštitnim mjerama kako svi koji su sudjelovali u testu ne bi stradali.

Testni automobil bio je Mercedes-Benz C-klase (W206). Sve sada prikupljene podatke inženjeri će dugo analizirati i u budućnosti bi mogli imati takve dobrovoljne testove. Potpuno je jasno, međutim, da ovaj sigurnosni test predstavlja ogroman skok u sigurnosnom inženjerstvu automobila, pružajući iznimno vrijedne podatke koji nikada nisu bili prikupljeni u prethodnom testu.

Mercedes-Benz

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.