Mercedes-Benz ESF 05 je testirao četiri razine sigurnosnih sustava: zaštitnu karoseriju, podesive farove, zaštitu za pješake te ojačan i izoliran spremnik goriva
Na temelju legendarnog modela Mercedes-Benz /8 (Strich Acht), serije W 115, prije 52 godina napravljeno je 30 testnih modela kojima su postavljeni temelji napredne sigurnosne karoserije i sustava Euro NCAP. U prosincu 1996., kad je osnovan sustav Euro NCAP, pasivna sigurnost automobila počela se sustavno i službeno ocjenjivati (s jednom do pet zvjezdica).
Rezultat je to desetljeća istraživanja i unapređenja pasivne sigurnosti, koja smanjuje rizike ozljeđivanja i tragičnih posljedica prometnih nesreća. Crash testovi, koje je 1934. prvi počeo koristiti General Motors, a prva sustavna istraživanja 1948. pokrenuo je Daimler-Benz modelom Mercedes-Benz 170 S.
Slavna tvrtka iz Stuttgarta potom je postala predvodnik ispitivanja pasivne sigurnosti automobila. Na 2. međunarodnoj ESF konferenciji u Sindelfingenu, 26. listopada 1970., predstavljen je program eksperimentalnih ESV vozila (Experimental Safety Vehicle).
Napravljeno je 30 posebno priređenih modela Mercedes-Benz ESF 05 (simbolički je najavila sigurnost za pet zvjezdica), a prvi je službeno predstavljen. Bila je to posebna sigurnosna izvedenica legendarnog modela /8 (Strich Acht), serije W115.
Uključivao je četiri razine sigurnosnih sustava:
1. Sigurnosni elementi karoserije, najvidljiviji u isturenom 370 cm dugom elastičnom prednjem braniku,, dodatnom ojačanju putničkog kaveza, ojačanja vrata i podnice, te programirano gužvanje prednjeg i stražnjeg dijela (ciljana oslabljenja pojedinih elemenata prednjeg i stražnjeg dijela karoserije).
2. Poboljšanje vidljivosti (perceptive safety), s pneumatskim podešavanje visine svjetlosnog snopa, brisačima farova, reljefnim pokrovom stražnjih svjetlosnih elemenata, brisač stražnjeg stakla i bolje uočljivo boju s fluorescentnim trakama.
3. Zaštitu za pješak, s elementima od pjenaste gume u branicima, na haubi i A-nosačima.
4. Ojačan spremnik goriva, iznutra obložen samobrtvećom masom te postavljen iznad stražnjeg ovjesa, udaljen od ispušnog sustava.
U usporedbi s osnovnim modelom Mercedes-Benz /8, serije W 115, Mercedes-Benz ESF 05 imao je sljedeće značajke:
• predviđen za frontalne sudare do 80 km/h
• pet sigurnosnih pojaseva s tri učvršćenja, prednji samopodesivi s graničnikom zatezne sile
• vozački i suvozački zračni jastuk, s bočnim zračnim jastucima straga, na krajevima oslonaca
• ojačanja putničkog kaveza, posebni branici sprijeda i straga, bočne zaštite
• masa povećana na 2060 kg (665 kg više nego u serijskom modelu)• dužina povećana na 5340 mm (655 mm više nego u serijskom modelu)
• međuosni razmak povećan za 100 mm, kako bi se osigurao isti komfor uz deblje obloge armature i sjedala
• elastični hidraulički prednji branici, dužine 370 mm
• eksperimentalni V6 motor, 35 posto kraći od rednog 6-cilindraša, kako bi se osiguralo više prostora za zone gužvanja (‘upijanja’ udara)
• ojačanje prednje stijenke kabine – nosača prednje armature
• prednje i stražnje deformacijske zone i vrata ispunjena poliuretanskom pjenom
• električni podizači bočnih stakala, sprijeda i straga, jer ručice (‘kurble’) mogu ozlijediti vozača i putnike, posebice pri bočnom udaru
• prednji farovi s brisačem i pneumatskim podešavanjem visine snopa i stražnji brisač
• vjetrobran i stražnje staklo od ojačanog, laminiranog, višeslojnog stakla
• papučice sa zaobljenim nosačima
• ABS sustav kočenja
Bio je to početak revolucije u sigurnosti, kojoj još svjedočimo…
Komentari