Nema svaki kupac u fokusu neki SUV model, Mercedes-Benz dobro to zna, zato je svijetu ponudio glasoviti T-model, odnosno po novom E-klasu Estate…
Ok, složiti ćete se kako Mercedes-Benz sigurno nikad ne bi trijumfirao na odabiru za karavanskog ljepotana, ali ima nešto i u toj njihovoj dizajnerskoj nesavršenosti. Nakon novog Mercedes-Benz C-klase, sad upoznajte novu E-klasu. Kruže glasine da će trokraka zvijezda napustiti karavane nakon 2030., iako ne sumnjamo kako će EQ modeli upotpuniti i tu prazninu.
Najveći od tri Mercedes-Benz karavana čak je i veći od svog prethodnika kako bi ponudio iznimno prostranu unutrašnjost. Kodnog naziva S214, međuosovinski razmak produžen za 22 milimetra, na 2961 mm radi dodatnog prostora za noge, dok je širina povećana za 28 mm, na 1880 mm. Duljina je povećana za 4 mm, te je sad duga 4949 mm, a visina je neznatno povećana za 1 mm na 1469 mm.
Nova Mercedes E-klasa Estate iz 2024. može progutati 615 litara u prtljažnom prostoru, a kada se spuste drugi red sjedala čak 1830 l. Odaberite plug-in hibrid i praktičnost će biti na udaru zbog dodanog “hardvera”, s obujmom koja pada na 460 l ili 1.785 l nakon preklapanja stražnjih sjedala djeljivih u omjeru 40:20:40 . Pristup prtljažniku se vrši preko električnih vrata prtljažnika koja su dio standardne opreme.
Brojke na stranu, nova E-klasa karavan je zgodan karavan koji ima potencijal ukrasti kojeg kupca SUV obitelji iz Stuttgarta. Karoserija je još elegantnija jer je koeficijent otpora pao s 0,27 na 0,26. Mercedes-Benz karavansku E-klasu nudi s kotačima od čak 21 cola, ali osnovni model vozi se na 17-inčnom setu.
U ponudi sa standardnim stražnjim zračnim ovjesom ili opcijskim dvoosovinskim Airmaticom, E-klasa karavan obećava da će biti otmjen i udoban obiteljski automobil sa svim prednostima dostupnim iz limuzine. Da, može se imati s tri zaslona, selfie kamerom i TikTok integracijom. Angry Birds je također uključen, kao i Zoom za konferencije korištenjem iste unutarnje video kamere postavljene na nadzornoj ploči.
U Europi će Mercedes-Benz isprva prodavati otmjeni karavan kao E200 i E220d, kojima će se pridružiti plug-in hibrid E300e. Benzinski model koristi 2,0-litreni motor s turbopunjačem koji daje 204 konjske snage (150 kW) i okretni moment od 320 Nm. Dok električni motor daje dodatni ‘boost’ od 23 KS (17 kW) i 205 Nm. Ova kombinacija nudi ubrzanje do 100 km/h za 7,8 sekundi i najveću brzinu od 231 km/h.
Dizel E 220d ima 2,0-litreni motor sa 197 KS (145 kW) i 440 Nm, kojem se pridružuje ista 48V postava. Sprint će završiti za 7,9 sekundi i postići maksimalnu brzinu od 230 km/h. Trebate li više, Mercedes kaže da će uslijediti šestocilindrični dizel. Sve verzije koriste automatski mjenjač s devet stupnjeva prijenosa, koji je ažuriran za ovu primjenu radi boljeg pakiranja i smanjenja težine.
Što se tiče E300e, on kombinira turbo 2,0-litreni benzinski motor s električnim motorom za ukupnu snagu od 312 KS (230 kW). Benzinac je dobar za 204 KS i 320 Nm, dok e-motor proizvodi 129 KS (95 kW) i 440 Nm. Mercedes-Benz se hvali sprintom od 6,5 sekundi – što ga čini najbržim od tri dostupna motora za sad. Najveća brzina ipak je nešto manja – 227 km/h. Zahvaljujući baterijskom paketu od 25,4 kWh, električni domet u WLTP ciklusu može prijeći je točno 100 kilometara.
Njemački luksuzni brend kaže da će kasnije lansirati i dizelski PHEV. Naravno, bit će i AMG verzija, a ostaje za vidjeti hoće li se tamo vratiti V8. Nedavno izvješće navodi da će vrhunski E 63 biti smanjen na V6 plug-in hibrid s preko 700 KS, ali ništa još nije službeno. E63 Estate morat će se suočiti s nekom novom konkurencijom jer će se osim Audi RS6 Avant, pojaviti BMW M5 Touring! Vjerojatno tijekom 2025. godine…
Ako dalje ‘vrtimo film’, možemo do jeseni očekivati i All-Terrain izvedbu, o kojem se naveliko priča u najavama. U međuvremenu, ‘obični’ Mercedes-Benz E-klase (S214) karavan krenut će u prodaju na jesen u Europi.
Mercedes-Benz E-klasa (2024.), ikona ostaje u tradicijskim okvirima
Komentari