Mercedes-Benz E-klase šeste generacije (stvarno 11., jer je prethodno bilo pet modela, od 1953., koji nisu nosili tu oznaku), serije W 214, bit će izvedenica aktualne serije, posljednje s toplinskim motorima, koji će ispunjavati eko norme Euro 7
Mercedes-Benz E-klase je, tradicionalno, najvažniji model s Trokrakom zvijezdom i najvažniji model premium segmenta. U Stuttgartu zu zaključili da sljedećih tri do pet godina još ima još dobrih tržišnih izgleda za klasičnu koncepciju (benzinsku i dizelsku s hibridnom potporom), koja je hi-tech unaprijeđena i prilagođena za ekološke norme Euro 7 koje se očekuju početkom 2025. Stilskim promjenama bit će približena novom modelu Mercedes-Benz S-klase, što će pojačati dojam i doprinijeti tržišnom ugledu, Dorađeni i unaprijeđeni Mercedes-Benz E-klase imat će posebno uočljiv svjetlosni potpis.
Osim limuzine, još uvijek aktualna paleta E-klase uključuje model karavan, koji je također dostupan kao izvrstan All-terrain. Asortiman modela trenutno također uključuje coupe i kabriolet temeljen na njemu. To će se promijeniti. Budući da su potonji modeli s dvoja vrata previše bliski nešto kraćim coupé i kabriolet verzijama Mercedes-Benz C-klase, četiri modela će se u budućnosti smanjiti na dva. Riječ je o novom Mercedes-Benz CLE-klasi, koju također očekujemo 2024. godine, poput Mercedesove E-klase. Taksi oprema tvornički se ne smanjuje, već se ukida.
Mercedes-Benz E-klase (2024.) nastavit će se u novom obliku kao limuzina, karavan i kao model za sve terene temeljen na njemu. Ostaje još jedan neizostavan element za mnoge ljubitelje marke – zvijezda na haubi linije opreme Exclusive. Neće biti potpuno električne verzije – za to je zaslužan neovisni Mercedes-Benz EQE – ali će biti plug-in hibrida s električnim dometom do 100 kilometara. Svi pogoni su pretvoreni u 48-voltne električne sustave. Opremljeni su sustavima regenerativnog kočenja i mogu voziti uz vožnju, tj. uz isključen motor s unutarnjim izgaranjem radi uštede goriva.
Najsnažniji modeli u ponudi imat će 6-cilindarski turbobenzinac 3.0 visokog okretnog momenta i snage 367 KS i 435 KS te turbodizel snage 330 KS, koji na radost vjernih ljubitelja dizelaša Mercedes-Benz ostaju u ponudi. Najvažniji pogoni su izuzetno štedljivi 4-cilindarski turbodizelaši 2.0 sa 160, 200 i 245 KS te turbobenzinac 2.0 od 197 KS. U budućnosti će redni 6-cilindarski turbobenzinac 2.0 isprva raditi ispod haube Mercedes-AMG varijanti, u slučaju modela ’63 kao hibrid. Osjetljivi zračni ovjes, koji je dostupan kao opcija, također je dodatno razvijen.
Potpuno novo u seriji je upravljanje stražnje osovine (upravljanje pomoću četiri kotača 4WS) koje isporučuje ZF uz nadoplati, ali koje neće raditi s kutom upravljanja od deset stupnjeva kao u novoj S-klasi, već s pet do šest. Razlog su manje dimenzije Mercedes-Benza E-klase (2024.) koji ne zahtijeva baš veliki kut. Već bogata i napredna, naglašeno luksuzna oprema unaprijedit će se multimedijskim sustavom MBUX nudi još više mogućnosti personalizacije. Zahvaljujući umjetnoj inteligenciji, nakon određenog perioda kondicioniranja, automobil zna što vozač i putnici preferiraju.
Premda masažne funkcije koštaju dodatno, u novoj seriji neće se doplaćivati potpuno digitalizirani kokpit. Svi modeli bit će opremljeni puno većim zaslonom, koji pokriva gotovo cijelu površinu instrumentne ploče. Bliski rođak E-klase je Mercedes-Benz CLS, čiji je prethodnik 2004. učinio coupé s četvera vrata društveno prihvatljivim. Dani elegantne sportske limuzine vjerojatno su odbrojani. Cijena novog Mercedesa E-klase (2024.) još nije objavljena, ali se može računati da će ponuda počinjati s oko 65.000 eura. Najjače i najopremljenije verzije stajat će i dvostruko više..
Komentari