Mercedes-Benz E-klase (2024.): ikona ostaje u tradicijskim okvirima

Autor:

Mercedes-Benz E-klase (W214) ponovno će postavljati standarde. Prestižna limuzina i dalje živi među nama kao takva, u pravim dizelskim i benzinskim varijantama, ali ima i struje…

Premijera Mercedes-Benz E-klase kao modela, nije samo važna za marku iz Stuttgarta, već za cijelu njemačku automobilsku industriju. Pišemo u nevjerici, ali možda zadnji put najavljujemo novu generaciju E-klase. Zašto, zato jer Mercedes-Benz ozbiljno želi od 2030. biti električan.

Zato treba uživati u konvencionalnom Mercedes-Benz E-klase E-klasi, koja će i dalje postavljati nogu novom u obitelji – EQE.

Sve je u znaku ‘zvijezde’ (Foto: Mercedes-Benz)

Iako ga E-klasa mrsko gleda, upravo predstavljena nova W124 generacija preuzela je puno toga od EQ modela. Velika maska nekako podsjeća na strujnu obitelj marke, koja će kao i kod BMW modela u doplati svijetliti…

Kupci će imati tri dizajnerske opcije za odabir prednjeg kraja s različitim maskama hladnjaka i odbojnicima, ali samo paket Exclusive Line, zadržava ‘nišana’ na poklopcu motora.

Upravo je zvijezda kao takva korištena u mnogim detaljima na vozilu, a posebno se to vidi na stražnjim svjetlima. Neobičan svjetlosni potpis neopisivo podsjeća na simbol Mercedes-Benza…

Trademark marke je i dalje zadržan. Koeficijent otpora zraka je ostao standardno malo, tj. jednak u odnosu na adut iz generacije W213, što znači da je i dalje na nivou od 0,23, a to je uspjeh budući da je maska dobila određeni rast i veći kut…

E-klasa je narasla. Međuosovinski razmak ovog poslovnjaka je tako produljen za 22 milimetra (na 2.961 mm), iako je ukupna dužina impozantnija za svega 14 mm  (4.949 mm). Širi je za 28 mm, pa sad ima 1.880 mm. U visinu je dobio 8 mm (1.468 mm).

Arhitektura šasije gotovo pa je ista. Naprijed su dvostruka poprečna ramena, nazad je multilink u pet točaka. Osnovna postavka ovjesa podrazumijeva opruge s adaptivnim amortizerima, dok se uz doplatu dobivaju i zračni ovjes koji spuštaju karoseriju bliže tlu na brzinama kretanja koje premašuju 120 km/h, i to za 15 mm.

Najveća novost je mogućnost okretanja stražnje osovine, ono što smo vidjeli kod S-klase i EQE i EQS modela. Postavka je takva da na brzinama kretanja do 60 km/h, zadnji kotači se zakreću do 4,5 stupnja…

Novi Mercedes-Benz E-klase je za sada predstavljen u samo šest verzija s dvolitrenim 4-cilindarskim motorima. Inicijalne verzije sve donose novu generaciju mild hibrida s naponom od 48 volti i sistemom „starter-alternator“, a koji je integralni dio 9-brzinske getribe (9G-Tronic).

Električni motor proizvodi 23 konjske snage i 205 Nm obrtnog momenta, pomažući motoru u prvim sekundama ubrzavanja. Mercedes-Benz ponosno naglašava da je cijela gama sada u potpunosti elektrificirana.

Gledano kroz modelsku postavu. Prvi dostupni model na konfiguratoru je Mercedes-Benz E 200, izvedba opremljen benzinskim motorom koji razvija 204 KS i 320 Nm okretnog momenta i nudi samo zadnji pogon.

Od dizelski izvedbi, svakako se ističe Mercedes-Benz E 220 d (197 KS i 440 Nm).

U pogledu hibrida, dostupno je 3 varijante, a prva u ponudi je E 300 e. Gledamo li u budućnost možemo reći kako E-klasa neće više ‘grmjeti’ zvukom V8 snagatora.

Foto: Mercedes-Benz

Pregled E-klase nastavljamo kroz pogled na interijer. Već smo je vidjeli, a sad je i potvrda stigla MBUX Hyperscreen nakon EQ modela, stiže u prestižnu limuzinu.

Dijagonala centralnog ekrana je 14,4″, dok je suvozački zaslon od 12.3″. Za cijeli sustav brine jedan procesor, a najbolje od svega što sve radi, na svakom zaslonu iznimno brzo.

Sistem MBUX Superscreen također će vlasniku i suputnicima ponuditi opciju slikanja selfie fotografija.

Jedna od većih inovacija i stvari s kojima se ipak dokazuje tehnološka moć je elektronički regulirana ventilacija.

Drugi red za sjedenje je postao prostraniji. Nova E-klasa nudi dodatnih 17 milimetara po dužini uz još 5 mm dodatnog prostora za glave. Opcijski uređaj za klimatizaciju s četiri zone rada sada omogućava da svaki putnik ima svoju klimatsku atmosferu.

Nova E-klasa proizvoditi će se u glavnoj tvornici, u Sindelfingenu. Limuzinske izvedbe krenuti će s isporukama već na ljeto. Kultno slovo u abecedi autoindustrije tako će i narednih sigurno 6-7 godina tvoriti najbolje od poslovnog kutka…

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.