PREMIUM ZA ŠAKU EURA Mercedes-Benz C-klase (2000. – 2007), na ovo pazite pri kupnji

Autor:

Pixabay, Rudolf Stricker

Ako želite nabaviti ‘elitni’ automobil za svega 4000 – 5000 eura, Mercedes-Benz C-klase, serije W203, razuman je i poželjan izbor…

Jest, riječ je o seriji koja ima od 17 do blizu 24 godina ‘na leđima’, ali to ne bi trebao biti preveliki ‘krimen’ za ovaj model, premda nije među najkvalitetnijima iz bogate povijesti slavne firme iz Stuttgarta. O tome malo niže…

Riječ je o drugoj generaciji modela Mercedes-Benz C-klase, premda je u stvari to treća generacija modela koji je predstavljen 1982., kao Baby-Benz, serije W201. Model druge generacije, serije W202 iz 1993. službeno je prva C-klasa.

Tako je ova, W203, predstavljena 2000. te se proizvodila do 2007., službeno druga, a stvarno treća generacija modela koji jest prestao biti ‘Baby Benz’ (taj bi epitet bolje pristajao A-klasi uvedenoj 1997., ali je u dalje bio ‘mali ‘ Mercedes, premda je dužinom 4526, širinom 1728 i visinom 1426, a posebice međuosnim razmakom od 2715 mm to već bila dobra srednja klasa (D-segment).

Osim kao limuzina, o kojoj je riječ, proizvodila se kao karavan (T-model) i Coupe. Osnovni je model C 180, s atmosferskim benzincem sa 1796 ccm, 16V sa 122 KS. Iznad njega su modeli s mehaničkim (Rootsovim) kompresorom C 180 Kompressor sa 143 KS, C 200 Kompressor s 163 KS i C230 Kompresor sa 192 KS.

Rudolf Stricker

Odmah treba naglasiti da je prednost mehaničkog kompresora da je, u usporedbi s turbopunjačem, ‘vječan’, jer radi bez metalnog kontakta među rotorima i bez toplinskog opterećenja, ali je teži, masivniji, manje učinkovit, a skuplji od turbopunjača. Kome to nije bilo dovoljno jako u benzinskoj ponudi, mogao je izabrati redne 6-cilindraše: C 240 sa 172 KS, C 280 sa 193 KS, C 320 s 218 KS i C 350 s 272 KS.

Dizelaši su 4-cilindarski s Common-rail ubrizgavanjem i 2148 ccm – C 200 CDI sa 102 KS, C 200 CDI sa 116 KS, C 220 CDI sa 143 KS i 5-cilindarski C 270 CDI sa 170 KS, u drugom dijelu ‘života i V6 – C 320 CDI s 224 KS. U početku su bili dostupni s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i 5-stupanjskim automatskim, te na kraju 7-stupanjskim automatskim.

Ova serija, kao i E-klasa (W211; 2003. – 2009.), druga generacija ‘Okana’ doživjela pad Mercedesove kvalitete, iz vremena DaimlerChryslera, kad je centrala iz Stuttgarta ulagala vreće s novcem u sanaciju američke filijale. To se najviše očituje u kvaliteti limarije i antikorozivne zaštite, na čemu se očito štedjelo.

Dakle, to prvo pregledajte, po migućnosti s dobrim limarom. Ne kupujte C-klasu bez toga. Ostala mehanika nije bila loša, premda su zabilježeni problemi s mjenjačem (sinkronima), termostatom kod benzinaca i brizgaljkama kod dizelaša prvih godina. Kod prvih su serija zabilježeni problemi s trajnošću prednjih diskova, selen blokovima i ispušnim sustavom. Ipak to je solidan auto, Mercedes.

A ovo su mane i kvarovi zabilježeni kroz standardne servisne akcije:

PROBLEM

Lupanje iz prednjeg ovjesa pri vožnji lošim cestama ili preko ležećih policajaca.

UZROK

Nedovoljan razmak između gornjeg nosača prednjeg amortizera i gornje noseće ploče. Istrošeni ili oštećeni unutarnji nosač donjeg torzijskog ramena prednjeg ovjesa. Istrošeni kuglični zglob donjeg torzijskog ramena prednjeg ovjesa.

POPRAVAK

Provjerite je li razmak između gornjeg nosača prednjeg amortizera i gornje noseće ploče 2 mm. Zamijenite gornju noseću ploču ako je potrebno. Provjerite je li istrošen ili oštećeni unutarnji nosač donjeg torzijskog ramena prednjeg ovjesa te ga zamijenite ako je potrebno. Provjerite je li istrošen kuglasti zglob donjeg torzijskog ramena prednjeg ovjesa te ga zamijenite ako je potrebno.

PROBLEM

Svijetli kontrolna lampica zračnih jastuka

UZROK

Veliki otpor na priključcima sklopa prednjih/stražnjih bočnih zračnih jastuka.

POPRAVAK

Pronađite priključke električnih instalacija prednjeg bočnog zračnog jastuka iza lijeve/desne obloge u prostoru za noge. Pronađite priključke električnih instalacija stražnjeg bočnog zračnog jastuka ispod lijeve/desne obloge pragova stražnjih vrata. Skinite utičnice i trajno spojite žice pomoću termo spojnih konektora.

PROBLEM

Svijetli kontrolna lampica ABS/ESP.

UZROK

Korozija na konektorima multipriključka kontrolnog modula ABS/ESP 18, 19 i 20.

POPRAVAK

Očistite sve priključke. Popravite konektore multi-priključka kontrolnog modula ABS/ESP 18, 19 i 20 pomoću opreme za popravak i lemnog spoja. Multi-priključak i priključci moraju biti suhi prije nego ih spojite. Nakon popravka provjerite ispravnost električne instalacije davača tlaka kočnica. Maksimalni otpor: 0,5 ohma.

PROBLEM

Cviljenje/trenje iz šarke poklopca prtljažnika.

UZROK

Nedovoljna podmazanost kočnog mehanizma poklopca prtljažnika.

POPRAVAK

Podmažite kočni mehanizam poklopca prtljažnika.

PROBLEM

Ksenonska prednja svjetla ne rade.

UZROK

Vlaga/korozija na priključku ksenonskih prednjih svjetala.

POPRAVAK

Provjerite ima li korozije na priključku ksenonskih prednjih svjetala. Zamijenite komponente ako je potrebno.

PROBLEM

Motor ne pali, Prednji brisači ne rade. Na Instrumentnoj ploči se prikazuje ‘Brake lamp fault’.

UZROK

Greška releja u kutiji s osiguračima/ploči releja u prostoru motora.

POPRAVAK

Ugradite nove releje na položaje u kutiji s osiguračima/ploči releja u prostoru motora

PROBLEM

Buka iz motora. Jaka buka iz pomoćnog pogonskog remena.

UZROK

Neispravna remenica alternatora.

POPRAVAK

Skinite pomoćni pogonski remen. Provjerite radi li remenica alternatora bez problema: Okrenite rukom remenicu alternatora u smjeru kretanja kazaljki sata. Aktivirajte spojku remenice alternatora. Okrenite rukom remenicu alternatora u smjeru suprotnom od kretanja kazaljki na satu. Deaktivirajte spojku remenice alternatora. Ugradite novu remenicu alternatora ako je potrebno. Koristite specijalan alat.

PROBLEM

Motor teško pali i gasi se. Mogući pohranjeni kodovi grešaka. Gubitak kompresije na jednom cilindru.

UZROK

Pregoreni ispušni ventili zbog neispravne glave cilindra.

POPRAVAK

Prije skidanja glave cilindra izvršite test kompresije ili propuštanja cilindra. Ugradite modificiranu glavu cilindra

PROBLEM

Visok broj okretaja na praznom hodu: 1000/min. Zviždanje iz prostora tijela zaklopke. Sve cijevi za zrak ispravno su postavljene i ne propuštaju.

UZROK

Porozno tijelo zaklopke.

POPRAVAK

Skinite tijelo zaklopke i pregledajte. Zamijenite tijelo zaklopke ako je potrebno.

PROBLEM

Lupkanje iz prednjeg ovjesa na neravnim površinama.

UZROK

Istrošenost vezne poluge balans štange

POPRAVAK – Ugradite nove vezne poluge balans štange.

PROBLEM

Teško prebacivanje iz prve u drugu brzinu kada je hladno.

UZROK

Prevelika količina ulja mjenjača.

POPRAVAK

Količinu ulja smanjiti za 300 ml. Ispustite i napunite mjenjač smanjenom količinom ulja.

PROBLEM

Otežan odabir 1. stupnja i brzine za vožnju unatrag. Otežano šaltanje iz 1. u 2. brzinu.

UZROK

Nije dobro podešena sajla selektora brzina. Centralna ploča spojke blokirana na ulaznom vratilu prijenosa.

POPRAVAK

Provjerite i podesite sajlu selektora brzina. Ako je ispravna podešenost sajle selektora brzina: Skinite sklop prijenosa. Očistite i podmažite žljebove ulaznog vratila prijenosa.

PROBLEM

Nepravilan zvuk iz pomoćnog pogonskog remena.

UZROK

Greška remenice kompresora klima-uređaja.

POPRAVAK

Skinite pomoćni pogonski remen. Postavite kraći pomoćni pogonski remen koji premošćuje kompresor klima-uređaja. Upalite motor. Ako se više ne čuje buka, zaustavite motor. Ugradite novu remenicu kompresora klima-uređaja. Postavite originalni pomoćni pogonski remen.

ROBLEM

Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL).

UZROK

Neispravno podešavanje faze ventila zbog istrošenosti remenice ravnotežne osovine

POPRAVAK

Provjerite jesu li remenice i razvodni lanac istrošeni. Ugradite novu ravnotežnu osovinu i protuuteg ako je potrebno. Ugradite novi zatezač razvodnog lanca. Ugradite novu pumpu ulja motora. Zamijenite motorno ulje i filter. Napravite probnu vožnju najmanje 20 minuta koristeći sve brzine i ubrzavajući nekoliko puta od 1500 do 3500/min. Ponovno izmijenite motorno ulje i filtar. Postavite nove aktuatore položaja bregastog vratila (CMP).

PROBLEM

Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL).

UZROK

Aktuator(i) položaja bregastog vratila (CMP) neispravan(-ni).

POPRAVAK

Postavite novi(-e) aktuator(e) položaja bregastog vratila (CMP).

PROBLEM

Curenje ulja iz aktuatora položaja bregastog vratila (CMP).

UZROK

Neispravno brtvilo ulja aktuatora položaja bregastog vratila (CMP).

POPRAVAK

Ugradite novu uljnu brtvu na aktuator položaja bregastog vratila (CMP).

PROBLEM

Cviljenje/zvuk mljevenja iz prednjeg dijela motora.

UZROK

Remenica vodilice pomoćnog pogonskog remena neispravna.

POPRAVAK

Skinite pomoćni pogonski remen. Upalite motor. Ako se više ne čuje buka, zaustavite motor. Postavite novu remenicu vodilice pomoćnog pogonskog remena.

PROBLEM

Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor radi u prinudnom modu. Pregorjeli osigurač(i) sustava kontrole rada motora.

UZROK

Kratki spoj na aktuatoru kontrole zraka na usisnoj grani zbog kontaminacije ulja iz cijevi turbopunjača (TC).

POPRAVAK

Ugradite novi aktuator za kontrolu zraka usisne grane. Očistite naslage ulja sa cijevima turbopunjača (TC). Zakačka cijevi turbopunjača (TC) mora biti pričvršćena. Zamijenite pregorjeli osigurač(e) kontrole motora. Obrišite kodove grešaka iz memorije računala motora  (ECM).

PROBLEM

Olabavljen pomoćni pogonski remen.

UZROK

Greška spojke remenice alternatora.

POPRAVAK

Zamijenite spojku remenice alternatora.

PROBLEM

Otežano šaltanje, pri manjem opterećenju, iz 1. u 2. i 2. u 3. brzinu, odnosno iz 2. u 1. i iz 3. u 2. brzinu.

UZROK

Greška softvera računala motora (ECM).

POPRAVAK

Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom. Ponovno programirajte TCM s nadograđenim softverom.

PROBLEM

Kasni prebacivanje u brzinu za vožnju unatrag. Otežana aktivacija prijenosa kad se odabere brzina za vožnju unatrag.

UZROK

Greška softvera kontrolnog modula prijenosa (TCM).

POPRAVAK

Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi), kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: Ponovno programirajte kontrolni modul prijenosa (TCM) nadograđenim softverom. Prilagodite TCM u nekoliko kilometara vožnje različitim uvjetima na cesti.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.