Ako želite nabaviti ‘elitni’ automobil za svega 4000 – 5000 eura, Mercedes-Benz C-klase, serije W203, razuman je i poželjan izbor…
Jest, riječ je o seriji koja ima od 17 do blizu 24 godina ‘na leđima’, ali to ne bi trebao biti preveliki ‘krimen’ za ovaj model, premda nije među najkvalitetnijima iz bogate povijesti slavne firme iz Stuttgarta. O tome malo niže…
Riječ je o drugoj generaciji modela Mercedes-Benz C-klase, premda je u stvari to treća generacija modela koji je predstavljen 1982., kao Baby-Benz, serije W201. Model druge generacije, serije W202 iz 1993. službeno je prva C-klasa.
Tako je ova, W203, predstavljena 2000. te se proizvodila do 2007., službeno druga, a stvarno treća generacija modela koji jest prestao biti ‘Baby Benz’ (taj bi epitet bolje pristajao A-klasi uvedenoj 1997., ali je u dalje bio ‘mali ‘ Mercedes, premda je dužinom 4526, širinom 1728 i visinom 1426, a posebice međuosnim razmakom od 2715 mm to već bila dobra srednja klasa (D-segment).
Osim kao limuzina, o kojoj je riječ, proizvodila se kao karavan (T-model) i Coupe. Osnovni je model C 180, s atmosferskim benzincem sa 1796 ccm, 16V sa 122 KS. Iznad njega su modeli s mehaničkim (Rootsovim) kompresorom C 180 Kompressor sa 143 KS, C 200 Kompressor s 163 KS i C230 Kompresor sa 192 KS.
Odmah treba naglasiti da je prednost mehaničkog kompresora da je, u usporedbi s turbopunjačem, ‘vječan’, jer radi bez metalnog kontakta među rotorima i bez toplinskog opterećenja, ali je teži, masivniji, manje učinkovit, a skuplji od turbopunjača. Kome to nije bilo dovoljno jako u benzinskoj ponudi, mogao je izabrati redne 6-cilindraše: C 240 sa 172 KS, C 280 sa 193 KS, C 320 s 218 KS i C 350 s 272 KS.
Dizelaši su 4-cilindarski s Common-rail ubrizgavanjem i 2148 ccm – C 200 CDI sa 102 KS, C 200 CDI sa 116 KS, C 220 CDI sa 143 KS i 5-cilindarski C 270 CDI sa 170 KS, u drugom dijelu ‘života i V6 – C 320 CDI s 224 KS. U početku su bili dostupni s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i 5-stupanjskim automatskim, te na kraju 7-stupanjskim automatskim.
Ova serija, kao i E-klasa (W211; 2003. – 2009.), druga generacija ‘Okana’ doživjela pad Mercedesove kvalitete, iz vremena DaimlerChryslera, kad je centrala iz Stuttgarta ulagala vreće s novcem u sanaciju američke filijale. To se najviše očituje u kvaliteti limarije i antikorozivne zaštite, na čemu se očito štedjelo.
Dakle, to prvo pregledajte, po migućnosti s dobrim limarom. Ne kupujte C-klasu bez toga. Ostala mehanika nije bila loša, premda su zabilježeni problemi s mjenjačem (sinkronima), termostatom kod benzinaca i brizgaljkama kod dizelaša prvih godina. Kod prvih su serija zabilježeni problemi s trajnošću prednjih diskova, selen blokovima i ispušnim sustavom. Ipak to je solidan auto, Mercedes.
A ovo su mane i kvarovi zabilježeni kroz standardne servisne akcije:
PROBLEM
Lupanje iz prednjeg ovjesa pri vožnji lošim cestama ili preko ležećih policajaca.
UZROK
Nedovoljan razmak između gornjeg nosača prednjeg amortizera i gornje noseće ploče. Istrošeni ili oštećeni unutarnji nosač donjeg torzijskog ramena prednjeg ovjesa. Istrošeni kuglični zglob donjeg torzijskog ramena prednjeg ovjesa.
POPRAVAK
Provjerite je li razmak između gornjeg nosača prednjeg amortizera i gornje noseće ploče 2 mm. Zamijenite gornju noseću ploču ako je potrebno. Provjerite je li istrošen ili oštećeni unutarnji nosač donjeg torzijskog ramena prednjeg ovjesa te ga zamijenite ako je potrebno. Provjerite je li istrošen kuglasti zglob donjeg torzijskog ramena prednjeg ovjesa te ga zamijenite ako je potrebno.
PROBLEM
Svijetli kontrolna lampica zračnih jastuka
UZROK
Veliki otpor na priključcima sklopa prednjih/stražnjih bočnih zračnih jastuka.
POPRAVAK
Pronađite priključke električnih instalacija prednjeg bočnog zračnog jastuka iza lijeve/desne obloge u prostoru za noge. Pronađite priključke električnih instalacija stražnjeg bočnog zračnog jastuka ispod lijeve/desne obloge pragova stražnjih vrata. Skinite utičnice i trajno spojite žice pomoću termo spojnih konektora.
PROBLEM
Svijetli kontrolna lampica ABS/ESP.
UZROK
Korozija na konektorima multipriključka kontrolnog modula ABS/ESP 18, 19 i 20.
POPRAVAK
Očistite sve priključke. Popravite konektore multi-priključka kontrolnog modula ABS/ESP 18, 19 i 20 pomoću opreme za popravak i lemnog spoja. Multi-priključak i priključci moraju biti suhi prije nego ih spojite. Nakon popravka provjerite ispravnost električne instalacije davača tlaka kočnica. Maksimalni otpor: 0,5 ohma.
PROBLEM
Cviljenje/trenje iz šarke poklopca prtljažnika.
UZROK
Nedovoljna podmazanost kočnog mehanizma poklopca prtljažnika.
POPRAVAK
Podmažite kočni mehanizam poklopca prtljažnika.
PROBLEM
Ksenonska prednja svjetla ne rade.
UZROK
Vlaga/korozija na priključku ksenonskih prednjih svjetala.
POPRAVAK
Provjerite ima li korozije na priključku ksenonskih prednjih svjetala. Zamijenite komponente ako je potrebno.
PROBLEM
Motor ne pali, Prednji brisači ne rade. Na Instrumentnoj ploči se prikazuje ‘Brake lamp fault’.
UZROK
Greška releja u kutiji s osiguračima/ploči releja u prostoru motora.
POPRAVAK
Ugradite nove releje na položaje u kutiji s osiguračima/ploči releja u prostoru motora
PROBLEM
Buka iz motora. Jaka buka iz pomoćnog pogonskog remena.
UZROK
Neispravna remenica alternatora.
POPRAVAK
Skinite pomoćni pogonski remen. Provjerite radi li remenica alternatora bez problema: Okrenite rukom remenicu alternatora u smjeru kretanja kazaljki sata. Aktivirajte spojku remenice alternatora. Okrenite rukom remenicu alternatora u smjeru suprotnom od kretanja kazaljki na satu. Deaktivirajte spojku remenice alternatora. Ugradite novu remenicu alternatora ako je potrebno. Koristite specijalan alat.
PROBLEM
Motor teško pali i gasi se. Mogući pohranjeni kodovi grešaka. Gubitak kompresije na jednom cilindru.
UZROK
Pregoreni ispušni ventili zbog neispravne glave cilindra.
POPRAVAK
Prije skidanja glave cilindra izvršite test kompresije ili propuštanja cilindra. Ugradite modificiranu glavu cilindra
PROBLEM
Visok broj okretaja na praznom hodu: 1000/min. Zviždanje iz prostora tijela zaklopke. Sve cijevi za zrak ispravno su postavljene i ne propuštaju.
UZROK
Porozno tijelo zaklopke.
POPRAVAK
Skinite tijelo zaklopke i pregledajte. Zamijenite tijelo zaklopke ako je potrebno.
PROBLEM
Lupkanje iz prednjeg ovjesa na neravnim površinama.
UZROK
Istrošenost vezne poluge balans štange
POPRAVAK – Ugradite nove vezne poluge balans štange.
PROBLEM
Teško prebacivanje iz prve u drugu brzinu kada je hladno.
UZROK
Prevelika količina ulja mjenjača.
POPRAVAK
Količinu ulja smanjiti za 300 ml. Ispustite i napunite mjenjač smanjenom količinom ulja.
PROBLEM
Otežan odabir 1. stupnja i brzine za vožnju unatrag. Otežano šaltanje iz 1. u 2. brzinu.
UZROK
Nije dobro podešena sajla selektora brzina. Centralna ploča spojke blokirana na ulaznom vratilu prijenosa.
POPRAVAK
Provjerite i podesite sajlu selektora brzina. Ako je ispravna podešenost sajle selektora brzina: Skinite sklop prijenosa. Očistite i podmažite žljebove ulaznog vratila prijenosa.
PROBLEM
Nepravilan zvuk iz pomoćnog pogonskog remena.
UZROK
Greška remenice kompresora klima-uređaja.
POPRAVAK
Skinite pomoćni pogonski remen. Postavite kraći pomoćni pogonski remen koji premošćuje kompresor klima-uređaja. Upalite motor. Ako se više ne čuje buka, zaustavite motor. Ugradite novu remenicu kompresora klima-uređaja. Postavite originalni pomoćni pogonski remen.
ROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL).
UZROK
Neispravno podešavanje faze ventila zbog istrošenosti remenice ravnotežne osovine
POPRAVAK
Provjerite jesu li remenice i razvodni lanac istrošeni. Ugradite novu ravnotežnu osovinu i protuuteg ako je potrebno. Ugradite novi zatezač razvodnog lanca. Ugradite novu pumpu ulja motora. Zamijenite motorno ulje i filter. Napravite probnu vožnju najmanje 20 minuta koristeći sve brzine i ubrzavajući nekoliko puta od 1500 do 3500/min. Ponovno izmijenite motorno ulje i filtar. Postavite nove aktuatore položaja bregastog vratila (CMP).
PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL).
UZROK
Aktuator(i) položaja bregastog vratila (CMP) neispravan(-ni).
POPRAVAK
Postavite novi(-e) aktuator(e) položaja bregastog vratila (CMP).
PROBLEM
Curenje ulja iz aktuatora položaja bregastog vratila (CMP).
UZROK
Neispravno brtvilo ulja aktuatora položaja bregastog vratila (CMP).
POPRAVAK
Ugradite novu uljnu brtvu na aktuator položaja bregastog vratila (CMP).
PROBLEM
Cviljenje/zvuk mljevenja iz prednjeg dijela motora.
UZROK
Remenica vodilice pomoćnog pogonskog remena neispravna.
POPRAVAK
Skinite pomoćni pogonski remen. Upalite motor. Ako se više ne čuje buka, zaustavite motor. Postavite novu remenicu vodilice pomoćnog pogonskog remena.
PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor radi u prinudnom modu. Pregorjeli osigurač(i) sustava kontrole rada motora.
UZROK
Kratki spoj na aktuatoru kontrole zraka na usisnoj grani zbog kontaminacije ulja iz cijevi turbopunjača (TC).
POPRAVAK
Ugradite novi aktuator za kontrolu zraka usisne grane. Očistite naslage ulja sa cijevima turbopunjača (TC). Zakačka cijevi turbopunjača (TC) mora biti pričvršćena. Zamijenite pregorjeli osigurač(e) kontrole motora. Obrišite kodove grešaka iz memorije računala motora (ECM).
PROBLEM
Olabavljen pomoćni pogonski remen.
UZROK
Greška spojke remenice alternatora.
POPRAVAK
Zamijenite spojku remenice alternatora.
PROBLEM
Otežano šaltanje, pri manjem opterećenju, iz 1. u 2. i 2. u 3. brzinu, odnosno iz 2. u 1. i iz 3. u 2. brzinu.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom. Ponovno programirajte TCM s nadograđenim softverom.
PROBLEM
Kasni prebacivanje u brzinu za vožnju unatrag. Otežana aktivacija prijenosa kad se odabere brzina za vožnju unatrag.
UZROK
Greška softvera kontrolnog modula prijenosa (TCM).
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi), kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: Ponovno programirajte kontrolni modul prijenosa (TCM) nadograđenim softverom. Prilagodite TCM u nekoliko kilometara vožnje različitim uvjetima na cesti.
Komentari