Mercedes-Benz A160 CDI se pokreće turbodizelašem OM 668, solidne izvedbe, ali s obzirom na godine i kilometre, treba detaljno provjeriti stanje svih vitalnih sklopova i očuvanost automobila
PITANJE ČITATELJA
Od poznanika planiram povoljno kupiti Mercedes-Benz A160 CDI iz 2001. sa stvarnih 290.000 km. Zanima me koliko je to pametno, s obzirom na godine i kilometre te činjenicu da je Mercedes-Benz A-klase prve generacije imao problema s dizelskim motorima?
ODGOVOR DOKTORA
Mercedes-Benz A-klase, predstavljen u rujnu 1997., na početku karijere imao je problema s prevrtanjem na Testu izbjegavanja losa, ali više se radilo o medijski isforsiranoj situaciji, nego o realnim problemima u normalnoj vožnji, nakon čega je ipak dorađeno podvozje. Mercedes-Benz A-klase postao je stabilniji, ali i neudobniji.
Prva serija A-klase, posebice nakon prvog redizajna 2000., pokazala se kvalitetnim, pa amo je konkretni model normalno vožen i redovito održavan, trebao bi biti u dobrom stanju, bez obzira na godine i kilometre. No, sve to, od limarije i podvozja, do motora i unutrašnjosti, trebate provjeriti prije kupnje automobila.
Mercedes-Benz A160 CDI pokreće se turbodizelskim motorom serije OM 668, s common-rail ubrizgavanjem (nakon što je 1997. taj sustav uveo Alfa Romeo, masovno ga je 1998. počeo ugrađivati Mercedes-Benz), obujma 1689 ccm. Od 1998. proizvodio se sa 60 KS (A160 CDI) i 90 KS (A170 CDI), a 2001. pojačan je na 75 i 95 KS.
Turbodizelaš OM 668 je solidne izvedbe, ali s obzirom na godine i kilometre treba detaljno provjeriti stanje svih vitalnih sklopova: tlakove kompresije u cilindrima, stupanj zacrnjenja u ispuhu, stanje faznog lanca, turbopunjača, brizgaljki, zamašnjaka, spojke…
Mercedes-Benz tih je godina imao je problema s limarijom (antikorozivnom zaštitom), posljedicom preinvestiranja u kupnju Chryslera i formiranje koncerna DaimlerChrysler, što je imalo posljedicu pad kvalitete matične proizvodnje, posebice u limariji.
Stoga prije kupnje, kod kvalitetnog servisera trebate detaljno provjeriti stanje karoserije, podvozja i upravljačkog mehanizma. Po tome se može ocijeniti i kako je auto vožen. Ovisno o stanju, vrijednost automobila je od 2000 do 3000 eura.
Komentari