Prije 27 godina švedski novinar Robert Collin prevrnuo Mercedes-Benz A-klase na Testu izbjegavanja losa

Autor:

21. listopada 1997. Robert Collin, novinar švedskog magazina Teknikens Värld, na Testu izbjegavanja losa, prevrnuo je Mercedes-Benz A 160 i izazvao skandal koji je potresao automobilski svijet

6. ožujka 1997. na salonu u Ženevi spektakularno je predstavljen Mercedes-Benz A-klase (nakon tri serije konceptnih modela Studie A, predstavljenih na salonima od 1993.), čudo prostranosti i funkcionalnosti, u jednovolumenskoj karoseriji dugačkoj 358 cm. Bio je to prvi Mercedes-Benz s prednjim pogonom, prvi Mercedes-Benz  s poprečno ugrađenim motorom i prvi monovolumen Mercedes-Benz, s najvećom razmjernom prostranošću u povijesti, većom nego je imao legendarni Mini iz 1959. Novinar magazina Top Gear oborio je sjedala i legao u unutrašnjost, kao na bračni krevet, bljeskali su fotoaparati, snimale kamere. Sve je izgledalo poput automobilske bajke…

12. travnja. 1997., u sklopu pogona Mercedes-Benz Rastatt, trećeg njemačkog proizvodnog centra Mercedes-Benz (uz Sindelfingen i Bremen), otvorenog 1984. za seriju W 124, a 1997. specijaliziranog za nove modele s prednjim pogonom, otvorena je marketinško-prodajna izložba, show, A-Motion-Tour, koju je do 15. listopada 1997. posjetilo 500.000 osoba te je zaprimljeno 140.000 predbilježbi za kupnju.

18. listopada 1997. na europskom tržištu počela je prodaja Mercedes-Benz A-klase

21. listopada 1997. automobilski novinar Robert Collin, na testnom poligonu u Švedskoj, forsiranim manevrom na Testu izbjegavanja losa. teatralno je prevrnuo Mercedes-Benz A 160, sa 102 KS. Nastao je skandal, jedan od najvećih u povijesti autoindustrije, koji je zaprijetio povijesnom ugledu koncerna Daimler-Benz AG (danas Mercedes-Benz Group AG).

 11. studenoga 1997. zaustavljena proizvodnja Mercedes-Benz A-klase. Stručnjaci iz Stuttgarta u rekordnom su roku preuredili podvozje. Smanjili su udaljenost podnice od podloge za 9 mm, proširili trag stražnjih kotača za 18 mm, učvrstili opruge i ukrutili amortizere, bolje utemeljili, povećali glavne oslonce i selen blokove te srednjeprofilne gume 175/65 x 15 zamijenili niskoprofilnim 195/50, s bočno ojačanom karkasom (kako bi se smanjilo uvijanje guma u zavojima), na proširenim naplacima te serijski ugradili ESP, sustav za povećanje dinamičke stabilnosti. Riješili su problem dinamičke stabilnosti i sigurnosti, ali nauštrb udobnosti.

26. veljače 1998. nastavljena proizvodnja modela Mercedes-Benz A-klase, koja je trajala do rujna 2004., kad je uvedena druga generacija, W 169. Proizvedeno je 882.661 primjerak osnovnog modela i 204.212 modela L (produženog s 358 na 378 cm), uvedenog 2001.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.