Mercedes-Benz je slovima SL postao svjetski poznati identifikator i odlika jedinstvene tradicije sportskog automobila
71 godinu skraćenica označava “Super-Light” (super-lagano), a time i sportsku vožnju – od trkaćeg sportskog Mercedes-Benz 300 SL (W 194) od 1952. do najnovijeg modela Mercedes-Benz SL (R232), koji se u najsnažnijoj inačici prodaje pod brendom Mercedes-AMG.
Praotac cijele serije, Mercedes-Benz SL (W 194), bio je rezerviran za motosport, ali je time prenio važnu vrijednost marke Mercedes-Benz: Kao najstariji proizvođač luksuznih automobila na svijetu, marka je bila uključena u motosport u mnogim epohama – i bila je iznimno uspješna pritom. Počevši od serijskog sportskog automobila Mercedes-Benz 300 SL Coupé (W 198), sportski karakter, luksuz i stil života atributi su svakog modela Mercedes-Benz SL.
Mercedes-Benz je 12. ožujka 1952. predstavio kultni sportski model Mercedes-Benz 300 SL (W 194), čisto motorno vozilo. S njim marka osvaja četiri od pet utrka u sezoni: utrke sportskih automobila u Bernu (trostruka pobjeda) i na stazi Nürburgring (četverostruka pobjeda), 24 sata Le Mansa (dvostruka pobjeda) i III. Carrera Panamericana u Meksiku (dvostruka pobjeda).
Na Mille Miglia, koja je tada bila prva utrka, bilo je drugo i četvrto mjesto. Trkaći prototip W 194/11 stvoren je za sezonu 1953. Zbog priprema za ulazak u Formulu 1 više se nije koristio, ali je bio važan tehnološki korak na putu do trkaćih automobila (W 196 R) i trkaćih sportskih automobila (W 196 S) 1954. i 1955.
Pozivi za produkcijskom verzijom uspješnog trkaćeg automobila brzo su postali glasniji. Mercedes-Benz je reagirao i već 1954. predstavio serijski sportski automobil Mercedes-Benz 300 SL Coupé (W 198), legendarni “Gullwing”. Izrađeno je samo 1400 željenih sportskih automobila s karakterističnim vratima na šarkama na krovu zbog cjevastog prostornog okvira. Danas vozila dostižu cijene znatno iznad milijun eura.
Iz Stuttgarta je 1954. stigla umanjenica modela Mercedes-Benz 300 SL Coupé (W 198) Gullwing, Mercedes-Benz 190 SL, dizajniran kao elegantan sportski automobil s otvorenim krovom. Uz super sportski automobil Mercedes-Benz 300 SL Roadster, koji i izvana izgleda vrlo sportski, vozilo je sveobuhvatne udobnosti, čak i za duga putovanja pri velikim brzinama.
Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W 198) je 1957. slijedio je kupe Gullwing. Kao i njegov prethodnik, ovo vozilo je također nastalo na inicijativu koju je osmislio američki uvoznik Maximilian E. Hoffman. Tehnički, roadster uvelike odgovara coupéu. Izmjenom bočnih dijelova cijevnog okvira prostora, međutim, sada se ulazna visina može smanjiti do te mjere da se mogu koristiti normalna vrata s prednjim šarkama.
Mercedes-Benz 230 SL (W 113) je 1963. zamijenio je i 300 SL Roadster i 190 SL. Impresionira svojim sportskim duhom, udobnošću i sigurnošću i od tada je pionir u SL tradiciji. Iznutra zakrivljeni oblik doplatnog tvrdog krova s visokim prozorima i krovom poduprtim uskim stupovima podsjeća na azijske hramove. Time je W 113 dobio nadimak “Pagoda”.
Mercedes-Benz SL serije R 107 premijerno je prikazan u proljeće 1971. Prvi put u povijesti u modelima Mercedes-Benz 350 SL i Mercedes-Benz 450 SL ugrađeni su V8 motori. Mercedes-Benz 280 SL sa šestocilindričnim motorom uslijedio je 1974., što znači da su u ponudi bila tri motora po prvi put. Serija odiše elegancijom i čvrstoćom. Ponašanje u slučaju sudara otvorenog dvosjeda daleko je ispred svog vremena. R 107 se proizvodi 18 godina – rekord.
Na salonu automobila u Ženevi 1989. Mercedes-Benz je predstavio sljedeću generaciju modela Mercedes-Benz SL iz serije R 129. Automatski roll bar, koji iskače za samo 0,3 sekunde čak i kada je tvrdi krov zatvoren, karakterističan je za industriju. Marka postiže cilj s vozilom: proizvodni kapaciteti su uskoro u potpunosti iskorišteni. U nekim slučajevima kupci prihvaćaju rokove isporuke od nekoliko godina.
Vrhunski V12 modeli Mercedes-Benz 600 SL i Mercedes-Benz SL 600 (290 kW/394 KS) te na vrhu Mercedes-Benz SL 73 AMG s motorom 7.3 V12 i 386 kW (525 KS) nastavili su stazama uspjeha. 2001. premijerno je predstavljena sljedeća SL generacija s internom kraticom R 230. Njegova najupečatljivija inovacija je čelični vario krov: po prvi put u povijesti Mercedes-Benza SL, omogućuje otvoreno vozilo i coupé u jednom. Dizajn serije R 230 spaja tradiciju i budućnost s upečatljivim detaljima.
Udio brenda AMG značajno raste u ovoj SL generaciji: gotovo trećina svih R 230 ima AMG motore. SL 65 AMG Black Series označava vrh s 493 kW (670 KS). U siječnju 2012., u povodu 60. obljetnice SL-a, serija R 231 predstavljena je na sjevernoameričkom međunarodnom salonu automobila (NAIAS) u Detroitu. Jedan fokus novog dizajna je smanjenje težine sportskog automobila kroz brojne mjere. Dostupno na zahtjev: MAGIC SKY CONTROL, stakleni krov s podesivom bojom i prozirnošću.
Novi Mercedes-AMG SL (R 232) najnovije je ažuriranje ikone. Brend sportskih automobila i performansi predstavit će ga 2021. godine. S klasičnim mekim krovom i sportskim karakterom, neprimjetno se uklapa u briljantnu povijest. Istodobno, kao 2+2 sjedala, luksuzni roadster je posebno prikladan za svakodnevnu upotrebu i po prvi put svoju izvedbu stavlja na cestu s pogonom na sve kotače.
Komentari