Vedran Meniga, voditelj agencije Pozitivan ritam koja je zakupila prostor na Jabukovcu, otkriva kako će unaprijediti alternativnu scenu u kultnom zagrebačkom klubu
Kultni zagrebački klub Jabuka uskoro bi trebao ponovno otvoriti svoja vrata, ali pod novim imenom i vodstvom. Novi zakupac prostora na Jabukovcu 28 je ekipa iz agencije Pozitivan ritam koja se bavi organizacijom klupskih događanja i festivala.
O budućnosti prostora najstarijeg rock kluba razgovarali smo za Zagreb News s Vedranom Menigom, voditeljem Pozitivnog ritma.
Na natječaj su se prijavili zbog poziva koji su dobili iz kluba Močvare da je raspisan natječaj za taj prostor. „Mi smo se prijavili s iskrenom namjerom da spasimo taj prostor kako bismo ga zadržali za zagrebačku alternativnu scenu, da se ne pretvori u novi cajkaški klub. S tim da ne želimo skrivati ni svoju drugu namjeru, odnosno da naša agencija Pozitivan ritam već nekoliko godina pokušava otvoriti klub kapaciteta sličnih ovom prostoru pa se ovaj natječaj poklapao s našim interesima.“
Grad je u aplikaciji projekta tražio pet programskih smjernica s godišnjim shemama programa, koncerte, slušaonice, film, književnost i edukaciju, s tim da je čak bilo i definirano da se treba poštovati naslijeđe kluba, uključujući sve glazbene stilove po kojima je Jabuka bila prepoznatljiva.
„Imali smo dva dana za pripremu sve potrebne dokumentacije za prijavu, s tim da smo uz godišnje sheme programa morali priložiti i životopise ljudi koji bi vodili programe i njihove reference. To smo napisali i, iskreno, nismo očekivali da ćemo dobiti“, govori Meniga.
Prvi natječaj su dobili, ali je on srušen, što je odluka na koju su se žalili, ali je žalba odbijena. „Raspisan je drugi natječaj na koji smo se opet javili. Presudna stavka u svemu tome bila je financijska ponuda. Mi smo dali financijsku ponudu na temelju svojih iskustava do sad, ono što smo smatrali realnim za najam prostora te veličine i lokacije te smo istu tu ponudu ponovili i na drugom natječaju. Bile su tu konkurencije koje su dale značajno veću ponudu, ali nisu zadovoljavale svu potrebnu dokumentaciju pa je njihovu prijava zbog toga odbačena“, rekao je Meniga
Ugovor su potpisali sredinom svibnja, a ključeve preuzeli desetak dana kasnije.
Otvorenju se nadaju što prije, ali ono, naravno, ovisi o pandemijskim restrikcijama koje trenutno ne dozvoljavaju nikakva događanja u zatvorenim prostorima. Kada to bude moguće, namjeravaju otkriti novi vizualni identitet i novo ime kluba. Prema želji starih voditelja, neće koristiti ime Jabuka. „Poslali smo nekadašnjem vodstvu prijedlog za suradnju, no dobili smo odbijenicu. Je li ime zbilja zaštićeno, ne znam, ali njihova je želja bila da se ne koristi ime Jabuka, što je odluka koju mi poštujemo“, rekao je Meniga.
Što se uređenja klupskog prostora tiče, ne žele previše ulagati u unajmljeni prostor. „Te investicije ne mogu biti ogromne, ali su u svakom slučaju nužne da bi se obnovilo ruho kluba. Svakako kao novi zakupci želimo ostaviti svoj pečat. Želimo poštivati naslijeđe, ali i dati novi dašak energije prostoru. U tu smo svrhu angažirali studio POOP koji je s nama surađivao u dizajnu interijera i eksterijera Pločnika, našeg kreativnog huba.“
Po ugovoru, klub će raditi deset mjeseci godišnje, a ljetna pauza bit će u srpnju i kolovozu. Njihov plan je da klub bude otvoren od ponedjeljka do subote, a nedjelja bi bila slobodna. Rekao je da će programi okvirno biti raspoređeni prema danima u tjednu. Od ponedjeljka do srijede bit će književnost, film i edukacije, četvrtkom su zamišljeni koncerti, a petak i subota rezervirani su za clubbing. Istaknuo je i da će se program prilagođavati.
O kritikama zbog uvođenja elektronske glazbe u Jabuku Meniga je rekao: „Ona se ne vraća, ona ostaje. Po ugovoru se mora poštovati naslijeđe kluba, program slušaonica mora nastaviti tu tradiciju. To su dark wave, electro, punk, rock, goth itd. Dominantna produkcija te glazbe upravo su bendovi iz 80-ih, poput Depeche Modea, to je sve elektronika. Pisalo se da će tu biti partijanja, a tu dominiraju house i techno. Mi smo rekli clubbing, a clubbing je kad DJ pušta glazbu ljudima, to može biti i rock. Moramo naglasiti da ćemo mi naginjati dosta autorskim izvođačima i promovirati i te ljude.“
Na upiti hoće li njegov program biti kvalitetniji od prethodnog rekao je kako nema previše informacija o tome što se događalo u Jabuci posljednjih petnaestak godina. “Stvarno ne znam zašto dotadašnji rad kluba odjednom više nije bio dovoljno dobar i nemam nad tim utjecaja. Naš cilj je bio zadržati taj prostor alternativnoj kulturi grada Zagreba s programom koji može funkcionirati da bi taj prostor ostao na nezavisnoj kulturnoj sceni. Mi samo možemo pokazati kako radimo kad krenemo raditi, a posjetitelji će u konačnici odlučiti“, objasnio je Meniga
Istaknuo je da je preuzimanje tog prostora velika odgovornost jer se radi o kulturnom nasljeđu s dugom tradicijom. “Jako puno ljudi prošlo je kroz ovaj klub i sve njih treba nekako ostaviti zadovoljnima. Naravno, nemoguće je sve oduševiti, ali nama je cilj da što više ljudi bude zadovoljno. Koliko god to naivno zvučalo, želimo da posjetitelji tu dožive pozitivna sjećanja koja će dugo pamtiti“, zaključio je Meniga.
Vedran Meniga, voditelj agencije Pozitivan ritam koja je zakupila prostor na Jabukovcu, otkriva kako će unaprijediti alternativnu scenu u kultnom zagrebačkom klubu
Kultni zagrebački klub Jabuka uskoro bi trebao ponovno otvoriti svoja vrata, ali pod novim imenom i vodstvom. Novi zakupac prostora na Jabukovcu 28 je ekipa iz agencije Pozitivan ritam koja se bavi organizacijom klupskih događanja i festivala. O budućnosti prostora najstarijeg rock kluba razgovarali smo s Vedranom Menigom, voditeljem Pozitivnog ritma.
Na natječaj su se prijavili zbog poziva koji su dobili iz kluba Močvare da je raspisan natječaj za taj prostor. „Mi smo se prijavili s iskrenom namjerom da spasimo taj prostor kako bismo ga zadržali za zagrebačku alternativnu scenu, da se ne pretvori u novi cajkaški klub. S tim da ne želimo skrivati ni svoju drugu namjeru, odnosno da naša agencija Pozitivan ritam već nekoliko godina pokušava otvoriti klub kapaciteta sličnih ovom prostoru pa se ovaj natječaj poklapao s našim interesima.“
Grad je u aplikaciji projekta tražio pet programskih smjernica s godišnjim shemama programa, koncerte, slušaonice, film, književnost i edukaciju, s tim da je čak bilo i definirano da se treba poštovati naslijeđe kluba, uključujući sve glazbene stilove po kojima je Jabuka bila prepoznatljiva.
„Imali smo dva dana za pripremu sve potrebne dokumentacije za prijavu, s tim da smo uz godišnje sheme programa morali priložiti i životopise ljudi koji bi vodili programe i njihove reference. To smo napisali i, iskreno, nismo očekivali da ćemo dobiti“, govori Meniga.
Prvi natječaj su dobili, ali je on srušen, što je odluka na koju su se žalili, ali je žalba odbijena. „Raspisan je drugi natječaj na koji smo se opet javili. Presudna stavka u svemu tome bila je financijska ponuda. Mi smo dali financijsku ponudu na temelju svojih iskustava do sad, ono što smo smatrali realnim za najam prostora te veličine i lokacije te smo istu tu ponudu ponovili i na drugom natječaju. Bile su tu konkurencije koje su dale značajno veću ponudu, ali nisu zadovoljavale svu potrebnu dokumentaciju pa je njihovu prijava zbog toga odbačena“, rekao je Meniga
Ugovor su potpisali sredinom svibnja, a ključeve preuzeli desetak dana kasnije.
Otvorenju se nadaju što prije, ali ono, naravno, ovisi o pandemijskim restrikcijama koje trenutno ne dozvoljavaju nikakva događanja u zatvorenim prostorima. Kada to bude moguće, namjeravaju otkriti novi vizualni identitet i novo ime kluba. Prema želji starih voditelja, neće koristiti ime Jabuka. „Poslali smo nekadašnjem vodstvu prijedlog za suradnju, no dobili smo odbijenicu. Je li ime zbilja zaštićeno, ne znam, ali njihova je želja bila da se ne koristi ime Jabuka, što je odluka koju mi poštujemo“, rekao je Meniga.
Što se uređenja klupskog prostora tiče, ne žele previše ulagati u unajmljeni prostor. „Te investicije ne mogu biti ogromne, ali su u svakom slučaju nužne da bi se obnovilo ruho kluba. Svakako kao novi zakupci želimo ostaviti svoj pečat. Želimo poštivati naslijeđe, ali i dati novi dašak energije prostoru. U tu smo svrhu angažirali studio POOP koji je s nama surađivao u dizajnu interijera i eksterijera Pločnika, našeg kreativnog huba.“
Po ugovoru, klub će raditi deset mjeseci godišnje, a ljetna pauza bit će u srpnju i kolovozu. Njihov plan je da klub bude otvoren od ponedjeljka do subote, a nedjelja bi bila slobodna. Rekao je da će programi okvirno biti raspoređeni prema danima u tjednu. Od ponedjeljka do srijede bit će književnost, film i edukacije, četvrtkom su zamišljeni koncerti, a petak i subota rezervirani su za clubbing. Istaknuo je i da će se program prilagođavati.
O kritikama zbog uvođenja elektronske glazbe u Jabuku Meniga je rekao: „Ona se ne vraća, ona ostaje. Po ugovoru se mora poštovati naslijeđe kluba, program slušaonica mora nastaviti tu tradiciju. To su dark wave, electro, punk, rock, goth itd. Dominantna produkcija te glazbe upravo su bendovi iz 80-ih, poput Depeche Modea, to je sve elektronika. Pisalo se da će tu biti partijanja, a tu dominiraju house i techno. Mi smo rekli clubbing, a clubbing je kad DJ pušta glazbu ljudima, to može biti i rock. Moramo naglasiti da ćemo mi naginjati dosta autorskim izvođačima i promovirati i te ljude.“
Na upiti hoće li njegov program biti kvalitetniji od prethodnog rekao je kako nema previše informacija o tome što se događalo u Jabuci posljednjih petnaestak godina. “Stvarno ne znam zašto dotadašnji rad kluba odjednom više nije bio dovoljno dobar i nemam nad tim utjecaja. Naš cilj je bio zadržati taj prostor alternativnoj kulturi grada Zagreba s programom koji može funkcionirati da bi taj prostor ostao na nezavisnoj kulturnoj sceni. Mi samo možemo pokazati kako radimo kad krenemo raditi, a posjetitelji će u konačnici odlučiti“, objasnio je Meniga
Istaknuo je da je preuzimanje tog prostora velika odgovornost jer se radi o kulturnom nasljeđu s dugom tradicijom. “Jako puno ljudi prošlo je kroz ovaj klub i sve njih treba nekako ostaviti zadovoljnima. Naravno, nemoguće je sve oduševiti, ali nama je cilj da što više ljudi bude zadovoljno. Koliko god to naivno zvučalo, želimo da posjetitelji tu dožive pozitivna sjećanja koja će dugo pamtiti“, zaključio je Meniga.
Komentari