MEGAPROJEKT Na zahrđalim tračnicama niknut će novi grad, projekt ‘težak’ 20 do 30 milijuna eura

Autor:

Željeznički kolodvor u Zadru

Zeljko Mrsic/PIXSELL

Na zadarski kolodvor vlak je posljednji put ušao prije više od desetljeća. Otada je postojeća infrastruktura prepuštena propadanju.

Najava države o obnovi pruge i ponovnoj uspostavi željezničkog prometa između Zadra i Knina razveselila je mnoge, ali i otvorila novu perspektivu razvoja Zadra.

Željeznički kolodvor seli u Gaženicu

Naime, nakon obnove pruge bit će premještena zgrada postojećeg kolodvora iz središta grada u luku Gaženica, čime se širom otvaraju vrata realizacije velebnog projekta, javlja HRT.

Današnja slika zadarskog kolodvora je napuštena pruga u dužini jednog kilometra, u gradskoj četvrti Arbanasi. Vizija budućnosti je drugačija. Na mjestu zahrđalih tračnica, trebao bi niknuti futuristički Zadar.

‘Drugi centar grada’

Branko Dukić, gradonačelnik Zadra, kaže da je Zadar uvijek imao projekte koji su ga izdizali od ostalih gradova. Kaže da je ovaj poseban. Povezao bi cestom, ali prvenstveno šetnicom, stari dio grada s lukom Gaženica.

“Mi smo to kolokvijalno nazvali Zadar 2, jer to bi u stvari i bio drugi centar grada“, istaknuo je arhitekt Pero Marušić, autor projekta.

Novi sadržaji – škola, vrtić i crkva

Bio bi ondje niz novih sadržaja koji bi podignuli kvalitetu života, ali i dali novi gospodarski i turistički zamašnjak.

Arhitekt Marušić poručuje, među ostalim, da su planirani škola, vrtići, vjerojatno i crkva te park i šetnica. Sve bi to niknulo na prostoru koji danas nikome i ničemu ne služi.

Tražit će da im država prepusti taj prostor

Gradonačelnik Dukić kazao je da će od države tražiti da im prepusti taj prostor.

Projekt predviđa i obnovu lučice Bregdetti, s novih, prijeko potrebnih, 300 komunalnih vezova. Posebno im se raduje domicilno stanovništvo.

Volimo da se grad mijenja i da idemo naprijed“, zaključuje Zvonimir Rogić, predsjednik Mjesnog odbora Arbanasi, a prenosi HRT.

Novac iz gradskog i državnog proračuna

Inače, procijenjena vrijednost projekta je između 20 i 30 milijuna eura. Taj bi se novac pokušao namaknuti iz gradskog i državnog proračuna.

Darko Kasap, pročelnik gradskog Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo, očekuje da se u jednom mandatu mogu realizirati svi projekti, ističe HRT.

Hrvatska luka Gaženica bolja od Barcelone, Lisabona, Amsterdama. Osvojila prestižnu nagradu

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.