MEDIJI Distribuciju novina od Tiska preuzima Hrvatska pošta?

Autor:

Hrvatska pošta

Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Nakon što je nacional.hr objavio da Tisak planira znatno srezati mrežu kioska, tiskani mediji našli su se u novom problemu.

Naime, Tisak je nedavno donio odluku da se više neće baviti distribucijom tiskanih izdanja. Iz tvrtke su pojasnili da Tisak želi prodavati tiskovine, novine, magazine, knjige i slično, ali one će do tamo morati doći na neki drugi način.

Hrvatska pošta tek radi analizu

Predsjednik Hrvatskog novinarskog društva Hrvoje Zovko za medije je izjavio da smatra kako je obaveza države prema još uvijek važećem Zakonu o medijima poticati pluralizam i raznovrsnost medija te kao jedino rješenje vide distribuciju novina putem Hrvatske pošte kao javne tvrtke.

Iz Hrvatske pošte na upit Forbesa Hrvatska odgovorili su da “trenutno rade na početnoj analizi i projekcijama vezanim uz tu temu kako bi ocijenili mogućnosti i uvjete takvog projekta”, te da ne mogu dati više informacija od toga.

Iz HUP-ove Udruge novinskih izdavača, koja je angažirana na ovom pitanju, bili su vrlo šturi. Na niz pitanja, odgovorili su samo informacijom kako su u tijeku pregovori s novim partnerom koji će nakon isteka otkaznog roka preuzeti distribuciju.

Ministarstvo kulture i medija organizira sastanke

Ministarstvo kulture i medija bilo je nešto jasnije. Nakon dopisa tvrtke Tisak Plus, organizirali su niz sastanaka s predstavnicima nakladnika.

Sastanci su se održali s već spomenutom HUP-ovom udrugom i predstavnicima Hrvatskog novinarskog društva.

U tim razgovorima izražen je jasan stav Ministarstva o važnosti nastavka distribucije tiska na kioscima putem pronalaženja novih modela. Najavljeno je i to da će se u suradnji s drugim resorima tražiti rješenje za pomoć distribuciji tiska sukladno postojećem zakonskom okviru, a sve s ciljem dostupnosti tiskanih medija svim građanima.

PRIPREMA ZA PRODAJU? Tisak masovno zatvara kioske, istražili smo o čemu se radi

Ipak, komentirajući članak 5. Zakona o medijima, u kojem je propisana obveza da se potiče i štiti pluralizma i raznovrsnost medija, navode kako on propisuje da će se poticati proizvodnja i objavljivanje programskih sadržaja. Poimenično su nabrojana područja od osobite važnosti, no nijedno od navedenih područja ne obuhvaća eksplicitno distribuciju tiska, piše Forbes Hrvatska.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.