ZAHTJEVI VEĆI OD PONUDA Pola francuskih klubova u panici, još nitko nije kupio TV-prava za Ligue 1

Autor:

PSG's Achraf Hakimi, left, challenges Marseille's Quentin Merlin

AP Photo/Daniel Cole

Do početka nove sezone francuskog prvoligaškog nogometa ostalo je tek nešto više od mjesec dana a vodstvo Ligue 1 još uvijek nema ugovor niti s jednim TV-distributerom. Malo je reći da je u otprilike pola prvoligaških klubova nastala panika, naime prihodi od TV-prava čine dobar ili najveći dio godišnjeg proračuna za klubove Ligue 1 koji spadaju pod ‘manje’. Francuski L’Equipe tako u srijedu donosi komentar trenutne situacije u kojoj se navodi kako će osam tamošnjih prvoligaša, Auxerre, Lens, Nantes, Reims, Montpellier, Brest, Le Havre i Angers, biti suočeno sa ozbiljnim financijskim problemima ukoliko na račune klubova ne počnu stizati sredstva od TV-prava.

Problem je u tome što LFP (Ligue de Football Professionel) odnosno francuska udruga klubova i liga, traži prevelik novac za sljedeće razdoblje od pet godina, prevelik u odnosu na ponude. LFP se, pišu francuski mediji, nada kako će za to razdoblje doći do ugovora od godišnjih milijardu eura, računajući sve, i prava za Francusku ali i za ostatak svijeta, međutim do sada je najveća ponuda stigla od DAZN-a koja iznosi pola od tog iznosa, 500 milijuna eura. Predsjednik LFP-a Vincent Labrune rekao je kako očekuje ponudu beIN Sporta, naravno zbog njihovog PSG-a, međutim katarska se medijska kuća još nije oglasila. Zanimljivo je da francuski Canal+ uopće ne želi niti razgovarati sa LFP-om, njihov odnos narušen je već neko vrijeme, TV-kuća koja je imala medijska prava na Ligue 1 od 1984. godine više je puta naglašavala kako LFP nepravedno favorizira druge tvrtke poput Prime Videa.

U cijelu se priču, još prije francuskih parlamentarnih izbora, uključio i Emmanuel Macron koji je shvativši o kakvom se ulogu radi kontaktirao s katarskim emirom Tamimom ben Hamad Al Thanijem i pokušao ga nagovoriti da beIN sSport ipak uđe u ovaj posao s, kako pišu francuski mediji, 700 milijuna eura godišnje za domaća će još 200 milijuna eura za TV-prava diljem svijeta. Za sada, očigledno, ni od toga nema ništa.

Natječaj za medijska prava francuskog nogometa početkom cijenom od 800 milijuna eura otvoren je još u rujnu prošle godine, međutim do sada nije postignuto nikakvo rješenje. Naravno, klubovi poput PSG-a, Marseillea, Lyona i Monaca nisu toliko zabrinuti, njihovi su računi dovoljno puni da ne ovise o TV-pravima, barem ne toliko da bi morali strahovati nad svojom egzistencijom. Dosadašnji ugovor, koji je vrijedio od 2020. do 2024. godine donosio je godišnje 624 milijuna eura a prava su dijelili beIN Sport, Prime Video i Canal+.

Usput, službeni naziv Ligue 1 od ove će godine nositi dodatak McDonalds koji kao sponzor stiže umjesto Uber Eatsa koji je bio sponzor od 2021. godine. Uber Eats je LFP-u godišnje plaćao 17 milijuna eura dok će McDonalds za tri godine platiti 60 milijuna eura, dakle godišnje tri milijuna više od prethodnog sponzora.

UVJETI PRENOŠENJA ČLANAKA: Svi članci objavljeni u izdanjima Nacional News Corporationa njegovo su vlasništvo. Nacional News Corporation dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka iz svojih izdanja u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka isključivo kao kratku vijest od najviše deset redaka (300 znakova) uz obavezno navođenje izvora. Nacional News Corporation tužit će prekršitelje pred sudom u Zagrebu.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.