Mazda 6 (2007. – 2012.): japanska limuzina srednje klase, solidnija i isplativija od jednako starog Volkswagen Passata

Autor:

Druga generacija Šestice, japanskog aduta srednje klase (D-segmenta), redizajnirana je krajem 2010. i modeli iz 2011. i 2012. su najisplativiji, jer su riješili (rijetke) probleme s elektronikom i ubrizgavanjem…

Mazda 6 prve generacija na tržište je stigla 2002. kao zamjena za legendarni model Mazda 626, a zadržala se do 2008. Kupce je osvojila znatno atraktivnijim dizajnom u odnosu na dotadašnje modele Mazda te odličnim omjerom uloženo-dobiveno.

Ozbiljan zaokret u filozofiji dizajna kasnije se pretočio u nasljednika modela Mazda 323, koji je preimenovan i postala Mazda 3. Druga generacija 6-ice predstavljena je 2007., prodaja je krenula 2008., redizajnirana je 2010, a zadržala se sve do kraja 2012.

Mazda 6 je jedan od najkvalitetnijih auta u srednjoj klasi, za koju će vam barem dva od tri iskusnija mehaničara potvrditi da je kvalitetniji i pouzdaniji od Volkswagen Passata B7 te vam savjetujem kupnju. Posebice ke isplativ osnovni dizelski motor obujma 2184 ccm sa 129 KS (snažnije verzije iz istog obujma razvijaju 163 i 185 KS).

No, kod ovog su modela isplative i atmosferske benzinske verzije s Multipoint neizravnim ubrizgavanjem (posljednja prije uvođenja direktnog ubrizgavanja). Mehanika je u osnovi bez greške, motor i mjenjač, osim kod onih koji zanemaruju provjeru razine ulja, a Mazdini benzinci troše nešto više od uobičajenog. Ali i 0,1 litar na 1000 km može ‘skuriti’ litru na 10.000 km i – eto problema, ako se ne dolijeva ulje.

Ako je ugrađena plinska instalacija, zbogom, ovi motori nisu najpogođeniji za plinsku instalaciju te nije dobro kupiti rabljeni auto kojem ubrzo može biti potrebno mijenjati ventile, odnosno sjedišta ventila. Dakle dobro provjerite je li plinska instalacija bila možda ugrađena, pa skinuta..

Mana kod ovog modela, a i novijih modela Mazda, je pretanak sloj boje, jer Japanci ne računaju da na cestama, posebice nakon zimske sezone, ime neočišćenog šljunka, koji napravi oštećenja na boji.

Ovo su greške i problem, koji su obrađeni kroz standardne postprodajne i servisne akcije:

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor može raditi u prinudnom modu.
UZROK
Nizak napon akumulatora pri paljenju motora.
POPRAVAK
Napunite ili zamijenite akumulator. Izbrišite memoriju grešaka koristeći dijagnostičku opremu proizvođača ili ekvivalentnu.

PROBLEM
Kontrolna lampica zračnih jastuka neprestano blinka.
UZROK
Otvoreni krug/kratki spoj ili preveliki/premali otpor u električnim instalacijama prednjih bočnih zračnih jastuka.
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ugradite modificirane bočne zračne jastuke prema potrebi.

PROBLEM
Benzinski modeli povremeno teško pale
UZROK
Slaba veza između voda mase akumulatora i priključka mase šasije zbog korozije.
POPRAVAK
Očistite/zategnite priključak mase akumulatora, na nosaču amortizera (mulda).

PROBLEM
Kontrolna lampica filtra čestica čađe (DPF) blinka.
UZROK
Filtar čestica čađe (DPF) začepljen. Ulje motora kontaminirano dizelskim gorivom.
POPRAVAK
Pokrenuti prisilnu regeneraciju filtra čestica čađe (DPF), korištenjem dijagnostičke opreme proizvođača ili slične. Zamijenite motorno ulje i filtar.

PROBLEM
Hladan motor teško pali i gasi se. Povremeno gubi snagu
UZROK
Neispravan elektromagnetski ventil za regulaciju tlaka goriva.
POPRAVAK
Ugradite novi elektromagnetski ventil za regulaciju tlaka goriva. Zamjenski su dostupni samo od tvrtke Denso

PROBLEM
Neispravan prazni hod, nemiran rad motora i gašenje pri zaustavljanju vozila
UZROK
Kućište usisne zaklopke zaprljano.
POPRAVAK
Skinite tijelo zaklopke. Očistite naslage prljavštine s kućišta zaklopke. Ponovno stavite tijelo zaklopke. Zamijenite brtvilo kućišta zaklopke. Provedite inicijalizaciju kontrolne jedinice zaklopke na sljedeći način: Uključite paljenje. Pričekajte 1 minutu. Isključite paljenje. Pričekajte 1 minutu. Upalite motor. Pustite motor da radi na praznom hodu. Električna oprema mora biti isključena. Pustite motor da postigne normalnu radnu temperaturu. Provjerite ostaje li brzina vrtnje na praznom hodu u okviru specifikacije. Važno: NEMOJTE čistiti osovinu zaklopke ili raspršiti sprej za čišćenje direktno u kućište zaklopke.

U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.

OZNAKE: Mazda, Mazda 6, Mazda6

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.