Mazda 3 (2008. – 2013.): pouzdani japanski model C-segmenta ima OVE mane

Autor:

Mazda 3 je krajem 2003., kad je zamijenila planetarno uspješni model 323, jedan od najuglednijih i najkvalitetnijih, ali ni približno nije najprodavaniji kompakt na našem tržištu

Autor: Željko Marušić

Razlog je u razmjerno visokoj cijeni, koja je mnogima, bez obzira na to što se za nju dobiva odgovarajuća protuvrijednost, veliki problem. To se odnosi i na model  Mazda 3 druge generacije, serije BL, koja se proizvodila od 2008. do 2013., koji je na tržištu rabljenih dostupan od 4000 do 7500 eura.

Ti modeli, uz tradicionalnu japansku kvalitetu (Mazda 3 se proizvodi u Hiroshimi) isplativi su i kao 10 do 15-godišnjaci. Zanimljivo, uz japanske benzince 1.5, 1.6 i 2.0 te 2.3 u sportskoj verziji, opremao se PSA-ovim turbodizelašem 1.6.

Ovo su greške i službene servisne akcije provedene kroz standardne postprodajne i servisne aktivnosti:

PROBLEM
Zvuk cviljenja sa stražnjih kočnica.
UZROK
Vibracije između obloga kočnica i diskova.
POPRAVAK
Skinite obloge stražnjih kočnica. Očistite i podmažite nosač kliješta stražnjih kočnica. Stavite modificirane obloge stražnjih kočnica.

PROBLEM
Klik iz pogonskog vratila pri pokretanju ili pri promjeni brzine u brzinu za vožnju unazad.
UZROK
Kretanje između prednje glavčine i pogonskog vratila.
POPRAVAK
Skinite pogonsko vratilo s prednje glavčine. Skinite zaštitni poklopac s pogonskog vratila. Temeljito očistite sve naležne površine.

PROBLEM
Škripanje iz prednjeg ovjesa pri vožnji na lošim cestama ili preko ležećih policajaca.
UZROK
Neispravni nosači donjeg ramena prednjeg ovjesa.
POPRAVAK
Stavite nova donja ramena prednjeg ovjesa. Provjerite poravnanje prednjih kotača i prema potrebi podesite.

PROBLEM
Greška pokazivača smjera/četiri žmigavca. Greška brisača vjetrobranskog stakla.
UZROK
Neispravan multifunkcijski kontrolni modul.
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi), kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: Stavite novi multifunkcijski kontrolni modul.

PROBLEM
Motor povremeno ne može startati.
UZROK
Slaba električna veza između elektromagneta startera i konektora električnih instalacija.
POPRAVAK
Popravite sklop električnih instalacija startera pomoću seta za popravak.

PROBLEM
Propuštanje motornog ulja iz uljnog korita.
UZROK
Loša kvaliteta brtve između uljnog korita i bloka motora.
POPRAVAK
Skinite uljno korito motora. Temeljito očistite sve naležne površine. Prema specifikaciji proizvođača stavite sloj sredstva za brtvljenje na uljno korito motora i postavite.

PROBLEM
Cviljenje iz mjenjača u 3. stupnju. Mjenjač iskače iz 3. stupnja.
UZROK
Istrošene komponente prijenosa.
POPRAVAK
Skinite mjenjač s vozila i rastavite ga. Zamijenite dijelove prema popisu.

PROBLEM
Pohranjeni kod greške ne može se obrisati nakon zamjene pumpe servo upravljača. Kod greške pohranjen u memoriji grešaka kontrolnog modula servo upravljača: B2477.
UZROK
Nekompatibilnost softvera između kontrolnog modula servo upravljača i pumpe servo upravljača.
POPRAVAK
Ponovno programirajte kontrolni modul servo upravljača s nadograđenim softverom.

PROBLEM
Jake vibracije u vozilu kada stoji a motor radi na praznom hodu. Propuštanje ulja u prednjem djelu vozila.
UZROK
Desni nosač motora neispravan.
POPRAVAK
Zamijenite desni nosač motora.

PROBLEM
Rashladno sredstvo curi iz cijevi koja spaja blok na lijevoj strani glave cilindra.
UZROK
Loša proizvodnja cijevi koja spaja brtvilo bloka.
POPRAVAK
Skinite vijke cijevi koja spaja blok i skinite cijev. Temeljito očistite sve naležne površine. Stavite modificiranu cijev. Postavite vijke na cijev koja spaja blok. Pritezni moment: 8-11 Nm.

PROBLEM
Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli. Motor radi u prinudnom modu.
UZROK
Ventil za odzračivanje spremnika goriva (EVAP).
POPRAVAK
Stavite novi ventil za odzračivanje spremnika goriva (EVAP).

PROBLEM
Kontrolna lampica servoupravljača svijetli. Otkaz servoupravljača
UZROK
Pumpa servoupravljača neispravna.
POPRAVAK
Postavite modificiranu pumpu servoupravljača. Stavite nove cijevi servoupravljača. Zamijenite tekućinu servoupravljača.

PROBLEM
Kontrolna lampica filtra čestica čađe (DPF) blinka.
UZROK
Filtar čestica čađe (DPF) blokiran. Ulje motora kontaminirano dizelskim gorivom.
POPRAVAK
Obavite prisilnu regeneraciju filtra čestica čađe (DPF), korištenjem dijagnostičke opreme proizvođača ili slične. Zamijenite ulje motora i filtar.

PROBLEM
Dizelski motor se periodično isključuje. Loš hladan start. Povremeni gubitak snage.
UZROK
Neispravan elektromagnetski ventil za regulaciju tlaka goriva.
POPRAVAK
Stavite novi elektromagnetski ventil za regulaciju tlaka goriva.

OZNAKE: Mazda 3

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.