Max Rufus Mosley, rođen 13. travnja 1940. u Londonu, posvetio se automobilizmu, jer je to bilo jedino područje na kojem ga nisu povezivali s ocem, vođom fašističke stranke u Engleskoj, prijateljem Hitlera i Goebbelsa…
Max Mosley, diplomirani pravnik, želio se baviti politikom no znao je da će ga nepopularnost prezimena onemogućiti u dalekom dotjerivanju karijere. I vozačka mu je karijera trajala kratko, a najveći je uspjeh postigao u tužnoj utrci Formule 2 na stazi Hockenheim, u kojoj je poginuo Jim Clark.
Završio je deseti, deveti je bio Graham Hill, kojeg je i pretekao. ‘Imao sam bolje gume.’ – danas lakonski pojašnjava. Zanimljivo je da je Max Mosley uglavnom nastupao za Williams. Uvidjevši da ga talent nikada neće odvesti do vrha, objesio je kacigu o klin i našao se među osnivačima tvrtke March.
Frustriran neuspjesima, napušta momčad 1977., ali ostaje vezan za Formulu 1. Tijekom 70-ih nastala je i ojačala FOCA, udruženje konstruktora, na čijem se čelu našao Bernie Ecclestone, a za pravne se poslove brinuo Max Mosley. Njegov je udio možda i najveći u po konstruktore povoljnom razrješenju čuvenog rata FISA – FOCA, koji je doveo do stvaranja Konkordskog ugovora.
Nakon kraće apstinencije Max Mosle se 1986. vratio u svijet utrka , kao predsjednik Komisije proizvođača. S Nickom Wirthom pokrenuo je momčad Simtek – udio u njoj prodat će po stupanju na mjesto predsjednika FIA-e. Na to je mjesto dospio 1991, nakon što je na tajnom glasovanju sa 43:29 bio bolji nego egocentrični Jean-Marie Balestre.
Odmah po imenovanju dao je ostavku – uz napomenu da vrijedi kroz točno godinu dana, kako bi delegati mogli ocijeniti njegov rad i odlučiti žele li ga ponovo izabrati. Otada Max Mosley nije imao problema niti pravih protukandidata, te je svaki puta s lakoćom ponovo biran, uspostavivši pritom dominaciju nad krovnom organizacijom kakvu teško da je imao itko prije njega, pa čak niti toliko kritizirani i osporavani Balestre.
Odstupio je s tog mjesta tek nakon isteka četvrtog mandata 2009., kada se, pomalo ironično, velikim dijelom upravo zbog sukoba s današnjom udrugom konstruktora, zvanom FOTA, odlučio ne kandidirati. No, za nasljednika je izabran Jean Todt, koji je dugo bio Mosleyev blizak suradnik, kojeg je sam naznačio kao svog favorita za to mjesto.
Max Mosley, dugogodišnji predsjednik FIA-e, umro je 23. svbnja 2021.
Komentari