VN Francuske 1989. bila je prilično čudna utrka. Za početak, premda je bila sredina sezone, čak su se četvorica debitanata našli na startu…
… Jean Alesi, Éric Bernard, Martin Donnelly i Emanuele Pirro toga su dana odvezli svoju prvu utrku za Veliku nagradu. Alesi ju je čak i završio kao četvrti. Utrka je otpočela spektakularnim višestrukim sudarom na startu,u kojem je March Mauricia Gugelmina naglavačke letio iznad staze, u pozi koja će postati poznata u čitavom svijetu, a i danas se smatra jednom od najdramatičnijih fotografija u povijesti Formule 1.
Nikome nije bilo ništa, doktor Sid Watkins pregledao je sve uključene i dao zeleno svjetlo za nastup svima. Samo jedan vozač nije uspio startati, a to je bio Ayrton Senna, kojem se diferencijal pokvario na putu prema novom startu, što je otvorilo put do laganu pobjedu koju je ostvario njegov momčadski kolega Alain Prost.
Pravi je podvig napravio Nigel Mansell, čiji je Ferrari bio oštećen u prvom startu pa je u rezervnom bolidu, podešenom za Gerharda Bergera, startajući iz boksa stigao do drugog mjesta.
No najfascinantniji podatak na kraju utrke bio je onaj o najbržem krugu, kojeg je prvi i jedini puta u karijeri, dakako također u rezervnom bolidu, odvezao – Mauricio Gugelmin. Iako nije klasificiran, Brazilac je tog dana, baš kao i Mansell, pokazao lavovsko srce i dodao zanimljivu priču onoj spektakularnoj fotografiji.
Komentari