Menadžer Xiaomija za jugoistočnu Europu, kineske IT kompanije koja je 2019. lansirala prvi pametni telefon sa 108 MP kamerom i samo 2999 RMB, otkriva kako su kao najmlađa među 500 globalnih tvrtki zauzeli sedmo mjesto u kategoriji internetskih usluga i maloprodaje
S Mattom Huangom, menadžerom velike kineske IT kompanije Xiaomi za jugostičnu Europu, razgovarali smo u povodu uspjeha tog telekomunikacijskog diva na hrvatskom telekomunikacijskom tržištu, kao i na svjetskoj razini. Matt Huang dolazi Chengdua, glavnog grada kineske provincije Sečuan na jugozapadu Kine. Povijesno poznat i kao „brokatni grad“, Chengdu sa svojih 17 milijuna stanovnika u širem metropolitanskom području nacionalna je baza kineske industrije informacijskih tehnologija i elektronike. Prvi telekomunikacijski centar osnovala je indijska tvrtka Primetel 1996. godine i od tada se grad počeo razvijati kao globalni centar za istraživanje i razvoj telekomunikacijske industrije. Chengdu ima ubrzan rast uslužnog telekomunikacijskog sektora u Kini i Indiji, a te dvije zemlje danas čine više od 70 posto svjetskog telekomunikacijskog tržišta.
B&B: Kako ste se našli u Xiaomiju, jednoj od vodećih kineskih kompanija u IT sektoru?
Bavim se međunarodnom ekonomijom i trgovinom, a kao mladić sanjao sam da ću putovati u različite zemlje, vidjeti različite običaje, kušati različitu hranu. Ovo što danas radim ostvarenje je tog mog sna. Diplomirao sam na Sveučilištu XINAN MINZU u Chengduu, najvećem gradu u jugoistočnoj Kini sa 17 milijuna stanovnika u širem području. Već dulje je nacionalna kineska baza informacijske tehnologije i elektroničke industrije. U gradu se nalazi nekoliko nacionalnih istraživačkih instituta na području elektronike. Chengduška zona za razvoj visokih tehnologija privukla je mnoge strane multinacionalne korporacije. U njoj je smješteno najmanje 30 kompanija koje se nalaze na ljestvici Fortune 500 te 12.000 kineskih tvrtki. Neke od poznatih multinacionalnih korporacija su Intel, IBM, Nokia, Motorola, Siemens, Cannon, HP, Xerox, Microsoft, SAP, Tieto, NIIT i Wipro, kao i domaći snažni IT div Lenovo.
B&B: Kada ste došli u Europu? Menadžer ste za tržište jugoistočne Europe, jesu li tu uključene sve zemlje bivše Jugoslavije, od Slovenije do Sjeverne Makedonije?
Kada sam 2019. godine vidio ponudu kompanije Xiaomi, bio sam oduševljen činjenicom da je lansirala prvi pametni telefon sa 108 MP kamerom i samo 2999 RMB. U to vrijeme nijedna kompanija u svijetu nije uspjela to učiniti. Smatram da budućnost pametnog telefona pripada Xiaomiju. Odlučio sam se pridružiti Xiaomiju nakon skoro godinu dana oklijevanja.
U Europu sam stigao 2019. godine kao country manager u Finskoj. Od lipnja 2021. postao sam country manager za zemlje Balkana uključujući Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju, Crnu Goru, Bosnu i Hercegovinu, Sjevernu Makedoniju i Albaniju.
‘Naša ponuda na svjetskom tržištu su inovacije, poštene cijene i naše uvjerenje da tvrtka mora biti prijatelj s korisnicima’
B&B: Koliko ureda imate u Hrvatskoj?
Iz hrvatskog ureda u Zagrebu upravljamo aktivnostima na hrvatskom i slovenskom tržištu. Trenutno na hrvatskom tržištu imamo ukupno pet Xiaomi Storea smještenih u većim gradovima. Dva u Zagrebu te po jedan u Splitu, Rijeci i u Osijeku, dok smo na slovenskom tržištu prisutni s ukupno tri Xiaomi Storea – Mariboru, Ljubljani i Kopru. S jednakim naglaskom na inovativnost i kvalitetu, kontinuirano težimo visokokvalitetnom korisničkom iskustvu i operativnoj učinkovitosti.
B&B: Koliki postotak tržišta u Hrvatskoj pokrivate u odnosu na konkurenciju?
Prema cjelogodišnjem izvješću Canalysa za 2021. godinu, rangirani smo kao broj 1 s 40 posto jediničnog udjela i sedam posto godišnjeg rasta. Ti rezultati proizlaze iz naše predanosti nemilosrdnoj izgradnji nevjerojatnih proizvoda s poštenim cijenama kako bismo omogućili svima u svijetu kvalitetniji život kroz inovativnu tehnologiju.
B&B: Tko vas predstavlja na tržištu u Hrvatskoj?
Vrlo je važna suradnja s pouzdanim partnerima na svakom lokalnom tržištu jer je razumijevanje lokalne kulture ključno za nastup i osvajanje tržišta. Xiaomi ima dva distributera u Hrvatskoj – Bijelić Co i Eko Elektroniku. Oni uvelike pridonose osiguranju uspjeha Xiaomija u prodaji i razumijevanju vrijednosti među potrošačima.
B&B: Xiaomi je kao najmlađa među 500 globalnih tvrtki zauzela sedmo mjesto u kategoriji internetskih usluga i maloprodaje. Što nudite svjetskom tržištu?
Istina je. Xiaomi je uvršten na Fortune Global 500 treću godinu zaredom s porastom od 84 mjesta u 2021. godini. Također držimo vrhunske pozicije i značajno napredujemo u drugim ocjenama. Na primjer, Xiaomi je rangiran na 70. mjestu BrandZ-ovih Top 100 najvrednijih svjetskih brendova. Naša ponuda na svjetskom tržištu su inovacije, poštene cijene i naše uvjerenje da tvrtka mora biti prijatelj s korisnicima. Xiaomi uvijek nastoji stvoriti proizvode koji predstavljaju jedinstvenu mješavinu KSP-a koji su potrošačima stvarno potrebni. Na primjer, trenutni tržišni trend su baterija i punjenje, tako da nudimo više mogućnosti punjenja od 33 W i 67 W u Redmi Note 11 seriji. Xiaomi je također predan korisnicima i kontinuirano poboljšavamo svoje proizvode na temelju povratnih informacija s tržišta. Naše Xiaomi zajednice diljem svijeta ključ su za uspostavu uspješnog brenda na globalnoj razini. Također je vrlo važno slijediti druga tržišta i tehnologije. Naprimjer, Xiaomi je nedavno započeo ulaganja u pametna električna vozila. Ukupna investicija u sljedećem desetljeću bit će 10 milijardi američkih dolara.
B&B: S vizijom da budete prijatelji sa svojim kupcima, vaš marketinški slogan je “najcool tvrtka u srcima kupaca”. Što bi to konkretno trebalo značiti? Jesu li to pristupačne cijene?
Da, naravno. Pošteno određivanje cijena jedno je od naših načela. Naša misija je biti prijatelj svojim korisnicima. Do sada imamo 21 lokalizirano Xiaomi web mjesto zajednice u pet regija širom svijeta. Imamo preko 293 aktivna računa na 79 inozemnih tržišta, a imamo preko 69 milijuna aktivnih sljedbenika i pratitelja. Drugi dio naše strategije su prijateljska komunikacija i vrijednosni marketing. Pokušavamo doprijeti do svih korisnika na jedinstven način inovativnim marketinškim pristupom. Zbog toga je Xiaomi zajednica uvijek dio naše marketinške strategije.
‘Trenutni tržišni trend su baterija i punjenje, tako da nudimo više mogućnosti punjenja od 33 W i 67 W u Redmi Note 11 seriji’
B&B: Na hrvatskom tržištu nudili ste mobitele iz Redmi Note 11 Pro 5G serije. Koje su prednosti tog modela?
Pametni telefoni Redmi Note serije oduvijek su bili poznati po tome što su kvalitetni uređaji srednjeg ranga s najboljim performansama za poštenu cijenu. Serija je oduvijek bila usmjerena na aktivne ljude iz različitih zemalja, ali otvorenih za nove izazove, a izazov je naš ključni element u komunikaciji. Redmi Note 11 serija nudi četiri modela s različitim cijenama i specifikacijama, ali sa sličnim ponudama za potrošače. Prije svega, riječ je o tehnologiji punjenja i kvaliteti baterija. Svi pametni telefoni u seriji dobili su punjenje od 33W ili 67W. Druga važna stvar je kvalitetan AMOLED zaslon iznimno važan za multimedijsko korištenje. A kako bismo podržali aktivne korisnike interneta, dodali smo i posebnu ponudu koju smo napravili u partnerstvu s YouTubeom. Dva mjeseca YouTube Premiuma, što znači više značajki i bez oglasa tijekom pregledavanja videozapisa.
B&B: Uz Redmi Note 11 seriju, nudite i nove Xiaomi Smart Air Purifier pročišćivače. Čemu oni služe? Pomažu li u prevenciji koronavirusa?
Zamislite uređaj koji može filtrirati zrak u prostoriji od 40 m2 svakih 15 minuta, to je naš Xiaomi Smart Air Purifier 4 Series. Imamo tri modela s malo drugačijim mogućnostima i performansama kako bi svaki korisnik mogao pronaći uređaj za svoj dom. Zahvaljujući tri u jedan sustavu filtracije Pro model može uhvatiti 99,97 % onečišćujućih tvari u zraku veličine samo 0,3 mikrona. To je moguće zahvaljujući elektrostatičkom naboju i tehnologijama mehaničke filtracije. Xiaomi ne prodaje medicinsku opremu i nije certificiran za neutralizaciju koronavirusa iako bi njegovi filtri i ionizatori mogli značajno pomoći u stvaranju zdravijeg prostora u domovima.
Komentari