‘Matičnjak – zero-waste princip proizvodnje primjenjujemo već deset godina’

Autor:

Matičnjak PROMO

Direktor Mario Bakarčić kaže da u Matičnjaku sve kreće od sjemenki iz kojih se proizvode hladno prešana ulja, mljevene sjemenke idu u med, a od sitnog mljevenja dobivaju se brašna za proizvodnju proteina

U cilju da pišemo i o uspješnim mladim poduzetnicima koji su uspjeli savladati poteškoće poduzetništva i razvili poslovanje, pogotovo unatrag posljednjih izazovnih godina, odlučili smo razgovarati sa direktorom Matičnjak sativa d.o.o., čiji je brend Matičnjak odlično prihvaćen na tržištu. Matičnjak je brend koji ima i ekološku misiju koju opravdava zero-waste proizvodnjom. U Matičnjaku sve kreće od sjemenki, iz kojih se proizvode hladno prešana ulja, mljevene sjemenke se stavljaju u med, a od sitnog mljevenja dobivaju brašna s kojima se proizvode brašna, biljni proteini i u konačnici proteinske tjestenine. Krug proizvodnje i ponude proizvoda je zatvoren do maksimalne mjere što donosi visoku iskoristivost sirovina bez puno otpada po principu ekološki prihvatljive proizvodnje. Također, proizvodi su pakirani u staklenim bočicama i teglicama te papirnatim vrećicama, kako bismo spriječili odlaganje plastičnog otpada. Uz navedeno proizvodi su svježi, zdravi, lokalni i minimalno prerađeni, bez aditiva, stabilizatora i dodanih aroma. Matičnjakovi proizvodi su potpuno prirodni paketi izvornih, aktivnih i hranjivih nutrijenata iz sjemenki i biljaka, sačuvani od suvišne obrade i agresivnih metoda. Direktor Matičnjaka gosp. Mario Bakarčić iznio nam je zanimljiva stajališta o tome kako je to biti poduzetnik, razvijati mladu perspektivnu tvrtku i kako se uopće odlučio na poduzetništvo.

Kako je krenula proizvodnja te kada je započela?

Začetnik brenda Matičnjak je fitoterapeut i apiterapeut Ivo Bačlija koji se skupljanjem ljekovitog bilja i sjemenja počeo baviti uz svog oca, te je stalnom edukacijom vrlo rano stekao široka znanja o proizvodnji hladno prešanih ulja i otvorio poljoprivredni obrt „Matičnjak“. U javnosti je najviše poznat kao proizvođač i promotor hladno prešanih ulja kao što su ulje crnog kima, hladno prešano ulje boljeg divljeg lana – cameline sative, a u Hrvatskoj je i pionir proizvodnje konopljinog ulja. Od široke palete baš ovih ulja i raznog ljekovitog bilja osmislio je i neke macerate od kojih je najpoznatiji tzv. Macerat 14 – slatki pelin u ulju crnog kima. To je zapravo sinergija hladno prešanog ulja egipatskog crnog kima i herbe slatkog pelina, čiji su aktivni ljekoviti principi na ovaj način najbolje aktivirani, sačuvani i lako iskoristivi. Prepoznajući potencijal ovih jedinstvenih proizvoda, priključio sam se Matičnjakovoj priči 2013.g. i od onda širimo vidike, kanale prodaje, osmišljavamo nove proizvode i educiramo potrošače što je izuzetno važno ali i zahtjevno, kako bi u mnoštvu sličnih proizvoda prepoznali razliku u kvaliteti i svježini. Put edukacije potencijalnih potrošača je dug i zahtjevan ali je najkvalitetniji način dobivanja stalnih vjernih kupaca. Aktualnosti na području fitoterapije obrađujemo na našem YT kanalu „Matičnjak TV“ i blogu gdje imamo brojne edukacije o namjeni proizvoda i prednostima njihovog korištenja i gdje se mogu pogledati savjeti našeg fitoterapeuta i dobiti mnoge odgovore na već postavljana pitanja. Edukacija prodajnog osoblja na prodajnim mjestima  organiziranjem edukativnih radionica zahtjevan je dio procesa, ali izuzetno bitan kod širenja kako bi što lakše i bolje prenijele informaciju krajnjem kupcu.

Ukratko, kako ste zaokružili proizvodni proces Vaše široke ponude za malu proizvodnu tvrtku?

Prvenstveni cilj je pružiti potrošaču potpuno prirodni i neprerađeni proizvod, dobiven čistim mehaničkim utjecajem, bez ikakvih kemijskih procesa. Naša ulja su hladno prešana, funkcionalni medovi su dobiveni mljevenjem ljekovitog bilja i miješanjem sa medom sa Žumberačkog gorja, a macerati dobiveni potapanjem ljekovitog bilja u hladno prešanim uljima gdje ostaju do 40 dana kako bi nastala snažnija sinergija ekstrahiranjem ljekovitih svojstava bilja sa uljem. Također, trudimo se što više sirovina nabaviti od dugogodišnjih partnera sa područja Hrvatske kako bismo međusobno poticali rad i suradnju.

Direktor Matičnjaka Mario Bakarčić kaže da njihov brend ima i ekološku misiju, a aktualnosti na području fitoterapije obrađuju i na YT kanalu ‘Matičnjak TV’ i blogu. FOTO: Matičnjak PROMO

Po čemu je Matičnjak poseban i zašto baš to ime?

Naš naziv brenda često poistovjećuju sa općepoznatom biljkom, međutim izvor imena je u zajednici pčela koji nosi isto ime – matičnjak. Naš fitoterapeut Ivo ima vlastite košnice i svjestan je važnosti kvalitetnog tretiranja pčela, a istovremeno to i sadašnji tim čini brendom – zajedništvo. Tim smo zaljubljenika u prirodu i ono što nam ona pruža, a svakodnevno radimo jednako vrijedno kao i za opstanak bitni insekti.

Koja je bila vaša misija na početku poslovanja?

Vjerovali smo da možemo stvoriti tvrtku koja će postati dobar suradnik svojim potrošačima nudeći na tržištu samo zdrave, svježe i domaće pripravke. Na početku, samo je kvaliteta proizvoda mogla ponuditi stabilan rast tvrtki, a kvaliteta proizvoda je rezultat izvrsne ekipe koja čini Matičnjak a koja od nje ne odustaje. Sada kada gledam unatrag, zadovoljan sam rezultatom i cijenim priliku što sam uopće mogao postati poduzetnik.

Što je po Vašem mišljenju presudilo da brend Matičnjak uspije i opstane na tržištu?

Za razvoj i stabilnost brenda Matičnjak su zaslužne dvije stvari – nemilosrdna ustrajnost i fokus. Na brendu Matičnjak, od proizvodnje proizvoda pa do prodaje i marketinga je angažirana izvrsna ekipa koja je samomotivirana, kreativna i uporna. Znači ustrajnost, fokus i dobar tim, ta tri faktora su se iskristalizirala kao najvažniji za život brenda i tvrtke uopće.

Koje su po Vama prednosti brenda Matičnjak i domaće proizvodnje?

Apsolutna prednost je svježina proizvoda koja se postiže malim serijama u proizvodnji. Prirodni dodaci prehrani i prirodna hrana bez aditiva, stabilizatora i aroma uvijek moraju biti svježi, a mi to možemo osigurati. Primjerice, naša hladno prešana ulja se nađu na policama ljekarnama i trgovinama zdrave hrane već tjedan dana nakon prešanja, što je raritet na tržištu. Na hladno prešanim uljima je nabolje prikazati koliko je važna svježina proizvoda, obzirom da ulja hlape i dugim stajanjem u bačvama gube nutritivnu i fitoterapijsku kvalitetu koju kupac plaća. Također, gajimo izvrstan odnos sa krajnjim kupcima, uvijek smo im na usluzi sa savjetima, preporukama isto kao i oni nama. Neizmjerno nam godi kada kupci sami javljaju pozitivne promjene koje su nastupile u njihovim životima otkako su počeli koristiti naše proizvode.

Proizvodi Matičnjaka su prirodni paketi izvornih, aktivnih i hranjivih nutrijenata iz sjemenki i biljaka, sačuvani od suvišne obrade i agresivnih metoda. FOTO: Matičnjak PROMO

Kako ocjenjujete prehrambene navike u Hrvatskoj?

Prehrambena slika Hrvatske nije baš najbolja, velik je broj pretilih, te je velika stopa smrtnosti od kardiovaskularnih bolesti i malignih oboljenja koje su posebno povezane sa neuravnoteženom prehranom. Hrvati jedu puno manje voća i povrća i ribe u usporedbi sa zapadnim zemljama EU, a to je posljedica loše informiranosti, mentaliteta i životnog stila. Utvrđeno je da unosimo veće količine ugljikohidrata od preporučene količine, veća je konzumacija bjelančevina i masti, a od bjelančevina najčešći izbor je svinjsko meso, a od masti životinjske masnoće i biljna rafinirana ulja. U Hrvatskoj se ne ulaže dovoljno truda u edukaciju i informiranje građana vezano uz zaštitu zdravlja pa je važno da sami preuzmemo odgovornost i kontrolu nad svojim zdravljem. Prepoznali smo potrebu potrošača da im približimo namjenu naših proizvoda, te da se odmaknemo od kurativnog pristupa već da osvijestimo što širu populaciju o važnosti prevencije tj. uključivanja prirodnih pripravaka i dodataka prehrani u svakodnevnicu.

Što Matičnjak sprema u skorijoj budućnosti?

Osluškivati svoje kupce koji konstanto traže inovaciju u proširivanju proizvoda. A baš to je nama najdraže, kreirati i proizvesti inovativne pripravke za koje nam rješenja daje sama priroda, samo ih moramo znati pravilno iskoristiti. Prirodna ekstrakcija bitna je za aktivna svojstva biljnih ekstrakata i proizvoda, važno je korištenje manje ili idealno ništa sintetskih tvari za održavanjem visokih performansi i funkcionalnih svojstava biljnih ekstrakata i proizvoda. Organski ekstrakti ključni su trend za zdravstvenu i prehrambenu industriju. Matičnjak planira postati regionalni proizvođač organskih ekstrakata. Promijenjena percepcija zdravlja, starenje stanovništva te prijetnja antimikrobnim rezistencijama i virusnim oboljenjima povećavaju rast potrebe za biljnim ekstraktima, a mi smo upravo tu sa novim ekstraktima kao nositeljima projekta pronašli svoju nišu. Snažni antioksidanti – polifenoli i OPC (starenje i kronične bolesti), artemisinin i timokinon (snažno antimikrobno i antivirusno djelovanje) su baza inovativnih pripravaka našeg brenda i ekstrakata koje ćemo nuditi na tržištu industrijske farmaceutske, prehrambene i kozmetičke proizvodnje. Osim toga, finaliziramo našu inovativnu kozmetičku liniju na prirodnoj bazi o čemu ćete moći čitati uskoro.

Proizvode možete pronaći u specijaliziranim prodavaonicama zdrave hrane, ljekarnama, te u prodajnim mjestima Kauflanda, Plodina te Veronika delikatesa. Za one sklonije online kupnji, potražite na webshopu Matičnjaka www.maticnjakshop.com gdje možete pronaći detaljnije informacije o proizvodima.

Matičnjak PROMO

Matičnjak PROMO

Matičnjak PROMO

Matičnjak PROMO

Matičnjak PROMO

OZNAKE: Matičnjak

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.