Mate Rimac o kašnjenju: “Što je sa stotinama drugih projekata u sklopu istog financiranja? Da li su svi po planu? Nitko ne kasni?”

Autor:

17.06.2021., Zagreb - U City Plazi odrzana je konvencija Auto 2030 o elektricnoj mobilnosti. Mate Rimac.
Photo: Davorin Visnjic/PIXSELL

Davorin Visnjic/PIXSELL

Rimac Automobili su dobili 52.2 milijuna kuna za projekt koji je trebao biti gotov ovog ljeta. No, Rimac je zatražio produženje i ono mu je odobreno.

Iz HAMAG-BICRO-a potvrdili su kako homologacija nije izvršena te je Rimcu zbog pandemije odobreno produljenje projekta. HAMAG-BICRO kaže kako tvrtka Rimac Automobili d.o.o. projektom KK.01.2.1.01.0040 namjerava razviti i homologirati električni superautomobil koji će predstavljati novitet na globalnom tržištu. Piše i kako će nakon završetka projekta proizvod biti na TRL 8 razini tehnološke spremnosti za komercijalizaciju na globalnom tržištu.

Rimac tražio odgodu projekta za koji je od države dobio 52 milijuna kuna

Mate Rimac ubrzo se javio u komentaru ispod objave Matije Babića na Facebooku.

Objasnio je da se radi o razvoju Nevere, u koju su uložili više od 130 milijuna eura, od investitora, a ovdje su, piše, prozvani za sedam milijuna eura europskog novca, ne iz proračuna.

“Volio bih vidjeti neki drugi R&D projekt u RH sa toliko velikim iznosom investicije i samofinanciranja (5% iz EU fondova, 95% vlastita sredstva). Na projektu radi full-time preko 500 ljudi, većinom inženjera a parcijalno svi zaposlenici Rimac Automobila (preko 1.000 ljudi) + stotine vanjskih dobavljača i suradnika. Kompleksnost razvoja ovakvog proizvoda gospođa Peović ne može zamisliti. Razviti i proizvesti ovakav proizvod u Hrvatskoj je bilo nezamislivo do sada”, napisao je Rimac.

Istovremeno, kaže, grade firmu, proizvod, proizvodne pogone, procese, tim, strukturu. “Kasnimo – jeb***a. Kasni i Mercedes sa AMG Project One 2 godine, Aston Martin kasni 3 godine sa Valkyriem itd. Nismo nikad krili da kasnimo. Velik je zalogaj. Zar je toliki grijeh kasnit?”, pita se.

Ističe da su bili maksimalno transparentni sa cijelim projektom. “Na našem YouTube kanalu se mogu vidjeti crash-testovi, proizvodnja, razvoj, simulacije… Garantiram da niti jedan razvoj automobila nije toliko detaljno i transparentno popraćen. Završavamo homologaciju i pokrenuli smo proizvodnju – uskoro ćemo pokazati prve aute kupaca”, ističe.

Rimac piše da je do sad proizvedeno 16 prototipva i pred-serijskih automobila. Prošli tjedan, dodaje, krenula je proizvodnja auta za kupce dok se istovremeno rade finalni homologacijski testovi. “Očekujemo da će homologacija završiti prije prvih isporuka. Na početku projekta smo bili 300-tinjak zaposlenika. Utrostručili smo se od tada – kada pričamo o efektima projekta, to je već dosta dobar KPI. A zapravo je projekt tek krenuo (još treba proizvesti sve aute)”, napisao je.

Upitao je što je sa stotinama drugih projekata u sklopu istog financiranja. “Da li su svi po planu? Nitko ne kasni?”, pita Rimac.

“Ako smo ikako oštetili državu (ili EU) sa ovim projektom – ja ću osobno garantirati da vraćamo svaku kunu od tih 7M Eura za koje nas se proziva. Mislim da je korist koju država dobiva od ovog projekta nemjerljiva”, zaključio je Rimac u komentaru.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.