Alfieri Maserati se 25. travnja 1926. pojavio na startu znamenite utrke Targa Florio u bolidu Maserati Tipo 26, sa šasijom po uzoru na model Diatto i novim motorom 1.5 s kompresorom Roots i 120 KS
Braća Maserati stekla su dobar glas u trkaćem svijetu ubrzo nakon prvog svjetskog rata. Radionicu u bolonjskoj Via de Pepoli otvorili su još 1914., no rat je usporio afirmaciju.
Dorađivali su uglavnom automobile marke Diatto i utrkivali se njima, no ta je torinska tvrtka upala u ozbiljnu financijsku krizu i 1927. prestala s proizvodnjom automobila, tako da su braća već godinu ranije krenula vlastitim putem.
Alfieri Maserati se 25. travnja 1926. pojavio na startu znamenite utrke Targa Florio u bolidu Maserati Tipo 26, (nazvanim po godini proizvodnje), sa šasijom po uzoru na model Diatto i novim motorom 1.5 s kompresorom Roots i 120 KS.
U brdima Sicilije Maserati se nije mogao nositi s Bugattijima, no stigao je do cilja kao deveti u ukupnom redoslijedu i prvi u klasi do 1.5. Prvi je model Maserati, posebno u inačici Tipo 26B, koji je postao vrlo zapažen trkaći automobil, najveći su uspjesi bili treća mjesta na VN Tripolija i Targa Florio 1927.
Iste godine Maserati je osvojio talijansko prvenstvo konstruktora, ali je Alfieri na utrci Coppa Messina doživio tešku nesreću u kojoj je ostao bez jednog bubrega i oštetio jetru. Komplikacije prouzrokovane tom nesrećom naposljetku će uzrokovati preuranjenu smrt 1932. godine.
Tvrtka Maserati nastavila je pobjeđivati na utrkama, više od petsto velikih pobjeda ostvareno je sve do kraja pedesetih, kada se momčad službeno povukla s natjecanja i posvetila proizvodnji cestovnih automobila.
Kulminacija trkaćih uspjeha došla je kad je Juan Manuel Fangio trijumfirao u svjetskom prvenstvu 1957. vozeći Maserati 250F, jednom od najuspješnijih bolida Formule 1 ikada. Sama braća Maserati izgubila su kontrolu nad vlastitom tvrtkom i osnovala podjednako legendarnu firmu OSCA…
Komentari