Marušić: “Kad pređete određenu brzinu i idete u ekstrem, tada to više nije obijesna vožnja već ubojstvo u pokušaju”

Autor:

Zagreb: Održan stručni skup o sigurnosti u prometu 05.12.2018., Zagreb - U Centru za vozila Hrvatske odrzan je Strucni skup pod nazivom "Prijedlog mjera za povecanje sigurnosti u cestovnom prometu". Zeljko Marusic. Photo: Davorin Visnjic/PIXSELLa

Davorin Visnjic/PIXSELL

Povodom sve većeg broja prometnih nesreća sa smrtnim posljedicama prometni stručnjak Željko Marušić napominje kako je u ovom trenutku policija nemoćna jer je potrebna izmjena cijelog sustava kako bi se sankcioniralo divljaštvo.

“Mi ne možemo u ovim okvirima nešto poboljšati, ali moramo ceste premrežiti kamerama i to sankcionirati”, naglasio je Marušić.

Marušić se osvrnuo na prometnu nesreću u kojoj su na križanju Zagrebačke avenije i Ulice hrvatskog sokola poginuli motociklist i biciklist.

“Ovo je pokazatelj da nismo ništa bitno promijenili otkad se Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa počeo zahuktavati. Ukazujem da se treba fokusirati samo na povećanje izvjesnosti kažnjavanja. O kakvoj magnitudi prekršaja se radi, treba pogledati dinamiku ove nesreće, gdje je nakon prvog udara uslijedio drugi i da je motocikl završio 150 metara dalje. Rekao sam dosta suzdržano da je vozio oko 150 km/h,komentirajući nesreću u Zagrebu u kojoj su poginuli motociklist i biciklist”, naglasio je Marušić u razgovoru za HRT.

“Ne možemo se naviknuti na nešto što je pogibeljno. Meni je došao dopis od građana koji se žale na pogibeljne situacije i jurnjave u Mikulićima. Kažu da policija ne reagira, da su slali prijave. Poanta je da se takvi vozači na plaše kršiti prometne propise”, dodao je.

Marušić smatra da je na cestama premalo kamera.

“Konkretno na tom raskrižju nemamo kamere koje su zabilježile tko je prošao kroz crveno svjetlo, to je apsurd. Mi danas imamo dostupnu tehnologiju. Ne možemo znati tko je prošao kroz crveno, a tko nije. Ja sam spekulirao da je možda veća vjerojatno da je prošao pješak. Sad je tu dodatan problem smije li biciklist voziti preko pješačkog. Ali pitanje goleme brzine nadvladava Kazneni zakon, članak 2.2.6. Obijesna vožnja. Kad pređete određenu brzinu i idete u ekstrem, tada to više nije obijesna vožnja, tada je to ubojstvo u pokušaju. Normalno je da vam se suzuje pogled pri toj brzini. Da je vozio po propisu, ne bi se ništa dogodilo, rekao je Marušić dodajući da se radi o ekstremnom kršenju propisa te da bi prvo trebalo redefinirati kazneni zakon”, zaključio je Marušić.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.