U povodu 75. godišnjice Costa Cruisesa, njihova menadžerica poslovnog razvoja za nova tržišta otkriva da je Hrvatska jedno od rastućih tržišta za kruzerska putovanja pa pokreću charter liniju prema Genovi, odakle se kreće u obilazak Mediterana
Kako bi predstavila novi ljetni program u povodu 75. godišnjice Costa Cruisesa, u Zagreb je stigla njihova menadžerica poslovnog razvoja za nova tržišta Marta Cambiaggi. U društvu Njegove Ekscelencije Pierfrancesca Sacca, veleposlanika Republike Italije u Hrvatskoj, istaknula je da je upravo Costa još 1968. prva na svijetu ponudila koncept Fly & Cruise putovanja, što znači da je uz krstarenje nudila i let do luke polaska. Prva je to kompanija koja je uvela spa program na svojim brodovima, a osobito su ponosni na talijansku kuhinju koju nude u suradnji s vrhunskim chefovima poput Bruna Barbierija, Hélène Darroze i Ángela Leóna. Upravljanje poslovnim razvojem za nova tržišta izazovan je posao, pogotovo nakon što su zbog pandemije uvedene brojne promjene u različitim sektorima, a pošteđena nije ostala ni industrija kružnih putovanja. Marta Cambiaggi u tom smislu je istaknula da se industrija sada vraća na staro, čak je i bolje. Da su hrvatski gradovi na Jadranu popularna odredišta kruzera, to već znamo, no manje je poznato da Hrvati sve češće biraju takav način odmora. Kako bismo imali što bolji pristup polaznoj luci Coste, uskoro će krenuti i charter linija Airbusa 390 Croatia Airlinesa prema Genovi, odakle će se nuditi obilazak zapadnog i istočnog Mediterana, najavila je Marta Cambiaggi u razgovoru za Nacional.
NAVIGARE: Kada je u pitanju broj putnika, kako izgledaju brojke danas u odnosu na razdoblje prije pandemije? Spominjali ste da ste već u prva dva fiskalna mjeseca uspjeli oboriti rekord.
Mislim da se ljudi žele brzo vratiti normalnom životu, uživati u vremenu provedenom s obitelji i prijateljima, a što je bolje za to od odmora koji ujedinjuje plovidbu morem i iskustva na kopnu na različitim odredištima. Razina zadovoljstva našim krstarenjima bila je zaista izvrsna u 2022. godini, ali za nas je to početna točka, a ne cilj. Proces testiranja i poboljšanja našeg proizvoda je konstantan i nikada ne prestaje. Svakoga dana se pitamo što možemo učiniti da još više poboljšamo odmor koji nudimo gostima.
NAVIGARE: Zašto vam je važno hrvatsko tržište?
Prednost Hrvatske je u tome što je vrlo blizu luka u koje pristaju naši brodovi. Ponekad je potrebno samo 30 minuta da iz nekih hrvatskih gradova stignete do Trsta, Dubrovnika i Splita na ukrcaj. Prednost je i to što mnogi Hrvati ljeta provode radeći sezonski u turizmu na vašoj prekrasnoj obali pa za putovanje preferiraju jesen kada su cijene niže i kada je razdoblje godišnjih odmora gotovo za naša glavna tržišta.
NAVIGARE: Kako namjeravate privući hrvatske putnike?
Prošle godine lansirali smo novu ponudu koja ima za cilj privući goste otkrivanju novih odredišta kroz jedinstvena iskustva, kako na kopnu tako i na brodu. Nakon što mu završi odmor, gost se mora osjećati obogaćeno, mora imati proživljena iskustva i emocije koji su mu omogućili jedinstveno i posebno otkrivanje destinacije, drugačije od onoga koje bi mu bilo koja druga mogućnost mogla pružiti. Naglasila bih i da je dostupnost naših krstarenja, zahvaljujući našim partnerima, iznimno važna. Usredotočeni smo na pružanje najudobnijeg načina putovanja svojim gostima, rezerviranje letova, ponekad kreiramo pakete s charter letovima za ukrcavanje na krstarenje. Na brodu je sve privlačno i udobno tako da gosti ne moraju razmišljati ni o čemu osim o opuštanju i uživanju u vremenu s obitelji i prijateljima.
‘Mnogi Hrvati ljeta provode radeći sezonski u turizmu na vašoj prekrasnoj obali pa za putovanja preferiraju jesen, kada su cijene niže’
NAVIGARE: Jeste li optimistični kada su brojke u pitanju s obzirom na poprilično nestabilnu situaciju u svijetu?
Industrija kružnih putovanja bila je brzorastuća industrija prije pandemije, kao što je i u ovom trenutku. Ono što sam naučila jest da ljudi vole putovati i otkrivati nova mjesta i da nikada to neće prestati raditi.
NAVIGARE: Koje ste sve dragocjene lekcije naučili tijekom pandemije?
Mnogo njih! Tendencija koja je postojala i prije pandemije, a koju je pandemija možda i pojačala, odnosi se na želju da obogatimo svoj život putovanjima, da istražujemo, da vidimo destinacije iz drugačijeg, jedinstvenog kuta. Uspjeli smo presresti ovaj trend i dati uvjerljiv odgovor kroz novo pozicioniranje i posljedičnu transformaciju našeg proizvoda. Fokusiramo se na tri stupa na kojima gradimo nezaboravna iskustva, na kopnu i na brodu: gastronomiju, izlete i zabavu. Gost želi živjeti, istraživati destinaciju čak i dok je na brodu. Brod više nije svijet odvojen od odredišta već je njegov dio. Naprimjer, kroz Destination Dishes možete uživati u okusima mjesta koje ćete posjetiti sljedećeg dana ili kroz predstave koje su prilagođene području koje posjećujete.
NAVIGARE: Možete li nam usporediti cijenu krstarenja od devet dana s cijenom odmora, naprimjer, u Dubaiju u istom trajanju?
Usluga koju pružamo na brodovima Coste je dragocjena. Naše cijene uključuju puni pansion, profesionalnu zabavu i mnogo različitih dodatnih mogućnosti kako bi gosti mogli sebi prilagoditi vrijeme koje provode na brodu uz brojne dodatne usluge i značajke koje krstarenje čine uvijek izvrsnom idejom za odmor.
NAVIGARE: Tko su danas putnici na kruzerima? Jesu li to još uvijek pretežno umirovljenici?
Naša krstarenja privlače sve vrste gostiju, nudeći im različita iskustva, od kluba Squok za djecu do noćnih zabava, opuštanja uz bazen ili istraživanja destinacija uz naše izlete na obali.
NAVIGARE: Što ste sve napravili kako biste privukli mlađe ljude na brodove?
Kako bismo na pravi način komunicirali s mladima, pomaže nam marketing putem društvenih mreža. Odmor na brodu uz nevjerojatne noćne zabave, poput Silent Disca, Bijele noći i ostalih tematskih večeri, potpuno je prikladan i za mlade i za parove.
NAVIGARE: Vrlo ste ponosni na gastronomsku ponudu na svojim brodovima, a zanimljivo je da ste ostvarili gotovo zero waste po pitanju hrane. Kako to uspijevate?
Nastojimo smanjiti otpad na brodu pokušavajući, na mnogo načina, stvoriti „pametan održivi grad“. Naprimjer, naš švedski stol poslužuje se tako da gosti mogu jesti koliko žele, ali na održiv način. U mnogim lukama surađujemo s bankama hrane kroz koje isporučujemo pripremljenu i još uvijek valjanu hranu lokalnim zajednicama s kojima dolazimo u kontakt.
‘Nakon odmora gost se mora osjećati obogaćeno, mora imati proživljena iskustva i emocije koji mu omogućuju posebno otkrivanje destinacije’
NAVIGARE: Što sve radite kako biste more i kopno s kojima dolazite u dodir čim manje onečistili?
Costa je pionir u angažmanu prema održivom poslovanju. Prva smo tvrtka u industriji koja je uvela ciljeve Agende 2030. UN-a u svoj poslovni model, čineći održivost dijelom naše ponude. Napravili smo značajna ulaganja u uvođenje novih tehnologija koje mogu smanjiti emisije CO2 pa smo tako, naprimjer, prvi uveli LNG brodove. Svoju flotu koja je već u uporabi opremili smo tehnologijama za pranje i čišćenje ispušnih plinova. U svojoj grupaciji stvorili smo „jedinicu“ posvećenu dekarbonizaciji, koja radi na različitim rješenjima kao što su biogoriva, baterije, gorive ćelije…
NAVIGARE: Kako će Costa Cruises proslaviti 75. obljetnicu?
Od 31. ožujka 1948., kada je Anna C. isplovila iz Genove za Južnu Ameriku, prošlo je 75 godina. Costa je provela akciju sa 75 polazaka po posebnim cijenama, a u svibnju slijedi i grupna promocija na Costa Toscani uz posebne cijene plovidbe, pića i izleta. Kako bismo zajedno proslavili svoju 75. obljetnicu, planiramo niz posebnih inicijativa ove jeseni u Genovi, gradu koji je oduvijek bio sjedište tvrtke. Potpuni program predstavit ćemo kasnije ove godine.
NAVIGARE: Koliko se industrija promijenila u 75 godina koliko je Costa prisutna na ovom tržištu?
Krstarenje je pogodno za različite vrste gostiju. S godinama smo dosegli vrlo visok standard proizvoda i usluga prilagođenih gostima koji dolaze iz različitih dijelova svijeta. Tijekom godina Costa je prevezla milijune putnika diljem svijeta dijeleći sretne i nezaboravne trenutke njihova odmora. Od transatlantskih putovanja broda Anna C do današnjih spektakularnih krstarenja na brodovima kao što su Costa Smeralda i Costa Toscana, koji su pravi putujući gradovi, Costa je uspjela inovirati način odmora na moru nudeći gostima jedinstvena iskustva.
NAVIGARE: Kakvu čaroliju brod pruža?
Ima li boljeg odmora nego biti jedan dan u Rimu, a drugi u Napulju, a da se ne morate pakirati i raspakirati svoju prtljagu? Naravno, tomu treba dodati i nevjerojatno gastronomsko iskustvo te zabavu tijekom plovidbe. Prenoćiti usred Bospora pod tornjem Galata u Istanbulu ili uz Jumeira Palm u Dubaiju, uistinu je čarobno i sve to uz nevjerojatne zalaske sunca s gornje palube i šum valova pod balkonom vaše kabine.
Komentari