Iskreno, malo tko je od onih koji temeljitije prate događanja u domaćem nogometu očekivao da će posljedica ‘navrat-nanos’ sklopljenog ugovora između Hrvatskog Telekoma i SuperSport kladionice kao nositelja medijskih i sponzorskih prava na elitni razred domaćeg nogometa biti kvalitetnije plasiranje najpopularnijeg sportskog sadržaja u državi.
Podsjetimo, Savez je uz veliku pompoznost još u kolovozu 2020. godine potpisao ugovor s tvrtkom Endorphin Magine LTD i time službeno okončao posao koji je (barem prema onome što se komuniciralo u javnosti) predvodio alfa i omega Rijeke – Damir Mišković.
Nastavku plodonosne suradnje sa Savezom nadao se i Ivan Blažičko koji je (pored još tri tvrtke koje se primarno bave identničnim djelatnostima, a kojima je vlasnik; Nogomet promocija – Football Promotion d.o.o., Vox Nogomet d.o.o. i Producendum j.d.o.o.) s Marinom Mamić, suprugom formalnog bjegunca Zdravka Mamića, u lipnju 2020. godine osnovao novu tvrtku 442 produkcija d.o.o..
>> Endorphin Magine LTD postao novi partner HNS-a za medijska i televizijska prava
Cijeli posao bio je predstavljan kao vrhunac transparentnosti i profesionalnosti Hrvatskog nogometnog saveza, a u međuvremenu su se skeptičniji dionici pitali kako će tvrtka osnovana uz 6 tisuća funti kapitala i to dva mjeseca prije HNS-ovog raspisivanja natječaja – uopće biti u stanju ispuniti ne pretjerano zahtijevne obveze. Suprotno realnom stanju na terenu, Savez i tvrtka sa sjedištem u Londonu nastavili su s klasičnim ‘paralelni svemir PR-om’.
>> SPAŠAVANJE POSLA OD 103 MILIJUNA EURA: Predsjednik HNS-a preuzeo pregovore za prava na 1. HNL
Nakon skoro dvije godine ‘jahanja’ na valu ‘odlično odrađenog posla’, Savez je u veljači ove godine – kada Endorphin u ugovorenom roku nije uspio osigurati banokvna sredstva za aktivaciju ugovora i početak konzumacije svojih prava – navrat nanos proveo novo prikupljanje ponuda, a plod svega bio je još jedan povijesni ugovor – težak 44 milijuna kuna za četiri godine ugovorenog odnosa.
>> Riješeno: Hrvatski nogometni savez prodao TV i ostala prava za 11 milijuna eura po godini ugovora
S obzirom na to da su predstavnicima vlasnika TV i marketinških prava (HT-u i SuperSportu) poslije službenog potpisivanja ugovora sa Savezom u svibnju ove godine ‘iz usta iskakali’ brojni superlativi o “daljnjem marketinškom, komercijalnom i medijskom razvoju domaćeg nogometa” – dio javnosti zaista se nadao da ćemo doživjeti konačnu digitalizaciju elitnog razreda domaćeg nogometa.
>> Ugovor vrijedan 44 milijuna eura postao realnost
Takva razmišljanja i očekivanja dodatno su prisnažena objavom Propozicija natjecanja za SuperSport HNL za sezonu 22/23 u kojima je na prijedlog Natjecateljske komisije Saveza krajem lipnja, između ostalog, pod stavkom ‘Obveze prema naslovnom sponzoru i vlasniku TV prava HNL-a’ propisano i to da se klubovi obvezuju prepustiti prava i preuzeti obveze za izbor igrača utakmice i mjeseca.
U propozicijama natjecanja u suštini su detaljno definirana prava koja klubovi prepuštaju vlasnicima TV i marketinških prava HNL-a, pa je između ostalog uvedena i obveza reklamiranja SuperSport kladionice na desnom rukavu dresa (čega se nakon jednog odigranog kola drže svi osim Slaven Belupa kojem je reklama na lijevom rukavu). Javnosti, nažalost, nije poznat nijedan detalj o obvezama konzumenata prava te je sve na temelju čega ista može suditi o ozbiljnosti posla – konačan proizvod.
A konačan proizvod za sada ispunjava isključive osnove odrađivanja posla te ničim ne doprinosi – da citiramo jednog od nositelja prava – “daljnjem marketinškom, komercijalnom i medijskom razvoju domaćeg nogometa”. Sažeci utakmica digitalno su dostupni isključivo na portalu Hrvatskog Telekoma (posebno istaknuti na istom tek nakon reakcije javnosti), a službena stranica lige i sadržaj na društvenim mrežama su takvi da svi oni koji ne konzumiraju nogomet isključivo sjedenjem pred televizorom vjerojatno imaju dojam da se radi o nekom niželigaškom nadmetanju u zemlji ‘trećeg svijeta’.
Službena grafika prijenosa lige blago rečeno je predmet sprdnje u javnosti, nikakav službeni digitalni sadržaj na društvenim mrežama osim objave rezultata po okončanju kola ne postoji, a koliko su ozbiljno i profesionalno cijelom poslu prionuli uživatelji vlasništva TV i marketinških prava domaćeg nogometa možda i najbolje pokazuje upravo činjenica da je cijelo prvo kolo odigrano (jučer je slavljem Varaždina u Puli otvoreno i drugo), a nijedan igrač utakmice još uvijek nije proglašen.
Što reći, uz nadanja da ćemo u skorijoj budućnosti dožvjeti najavljivane i očekivane promjene, preostaje nam ‘uživati’ u digitalizaciji i profesionalizmu na hrvatski način.
Komentari