MARKETINŠKI REVOLUCIONAR Umro je Oliviero Toscani, fotograf čije šokantne reklame su proslavile Benetton

Autor:

(FILES) Italian Photographer Oliviero Toscani holds his new 2013 calendar dedicated to tattooed people as he poses with his models on January 10, 2013 in Florence. The calendar was designed for the Consortium Vera Pelle by Toscani, known for his advertising campains for Benetton.   Oliviero Toscani, the Italian fashion photographer known for his work on Benetton's provocative advertising campaigns, died on January 13, 2025 aged 82, his family announced.,Image: 953262489, License: Rights-managed, Restrictions: DIGITAL CAMERA, Model Release: no, Credit line: FABIO MUZZI / AFP / Profimedia

FABIO MUZZI / AFP / Profimedia

Oliviero Toscani, čovjek koji stoji iza šokantnih reklama koje su pomogle da talijanski Benetton postane jedan od najvećih modnih brendova u svijetu, umro je u ponedjeljak u dobi od 82 godine, objavila je njegova obitelj.

Toscani je petak bio primljen u bolnicu u Cecini, u blizini svojeg toskanskog doma, u jako teškom stanju. U subotu je izgubio svijest, rekao je izvor upoznat sa situacijom.

“S velikom tugom objavljujemo vijest da je danas, 13. siječnja 2025., naš voljeni Oliviero krenuo na svoje iduće putovanje”, objavili su njegova supruga Kirsti i troje djece.

Fotograf je u intervjuu za Corriere della Sera u kolovozu rekao da boluje od amiloidoze, rijetke i neizlječive bolesti koja dovodi do nakupljanja amiloidnih, abnormalnih proteina u ključnim organima. Toscani je rekao da je u godinu dana izgubio 40 kilograma.

Toscani, rođen 28. veljače 1942., krenuo je očevim stopama školujući se za fotografa. Studirao je u Zuerichu nakon čega je radio za mnogobrojne modne časopise pomogavši u izgradnji karijera mnogih poznatih modela kao što je Monica Bellucci.

Proslavio se 1980-ih kao kreativni direktor Benettona, obiteljskog modnog lanca sa sjevera Italije.

Toscani je stavio fotografije pacijenta koji je umirao od AIDS-a i krvave odjeće vojnika ubijenog u Bosni na plakate širom svijeta, izazvavši kontroverze koje su popularizirale “United Colors of Benetton” logo.

Benetton je napustio 2000. nakon kritika javnosti zbog kampanje s fotografijama američkih zatvorenika osuđenih na smrt.

Toscani i američki slobodni novinar Ken Shulman intervjuirali su i fotografirali 26 zatvorenika osuđenih na smrt koji su čekali pogubljenje u američkim zatvorima, zauzevši se tom kampanjom protiv smrtne kazne.

Koristim odjeću kako bih potaknuo raspravu o društvenim pitanjima”, rekao je Toscani tada u intervjuu za Reuters.

Tradicionalno oglašavanje govori vam da ćete, ako kupite određen proizvod, biti lijepi, seksualno moćni, uspješni. Sve to zapravo nije realno“, rekao je.

Nastavio je raditi za grupu 2017., obnovivši partnerstvo s Lucianom Benettonom, jednim od osnivača tvrtke, koji se vratio ne bi li pokušao oživjeti brend koji su pretekli uspješniji konkurenti.

No raskinuli su odnose 2020. nakon izjava kojima je umanjio značenje rušenja mosta Morandi 2018., nesreće u kojoj je poginulo 43 ljudi. Mostom u Genovi u to je vrijeme upravljala podružnica grupe Atlantije pod kontrolom obitelji Benetton.

Toscanijev rad prikazan je izložbom u Muzeju dizajna u Zuerichu 2024. pod nazivom “Fotografija i provokacija“.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.