Mario Bošnjak, jedan od pionira craft piva u Hrvatskoj, posvetio se proizvodnji gina i apsinta, ali i whiskyja u čijoj se aromi ističu pivo, bosiljak i kestenov med pa je već osvojio zlatnu medalju na međunarodnom ocjenjivanju rakija, likera i ginova CROSPIRIT, a za G&W otkriva kakvi su mu planovi
Mnogi ljubitelje piva povezuju ime Marija Bošnjaka s vrhunskom pivom jer je bio jedan od pionira craft piva u Hrvatskoj. U međuvremenu se posvetio proizvodnji džina i apsinta, ali i viskija za koji je već osvojio zlatnu medalju zahvaljujući jedinstvenoj aromi u kojoj se ističu pivo, bosiljak i kestenov med. Posljednjih stotinjak i više godina obitelj Bošnjak je širom zapadne Slavonije postala poznata po pečenju vrhunske rakije. Vremenom se pečenje rakije pretvorilo u ozbiljan posao koji se potom proširio na jedno od prvih craft piva u Hrvatskoj još 2000. godine. Isprobavajući brojne recepte, Mario Bošnjak s vremenom je uspio proizvesti džin i apsint, a najnovije ostvarenje je vrhunski Hop flavoured whisky koji je već na prvom predstavljanju, prošle godine na međunarodnom ocjenjivanju rakija, likera i ginova CROSPIRIT, dobio zlatno priznanje.
G&W: Nema puno proizvođača viskija u Hrvatskoj. Kako ste se vi odlučili za njegovu proizvodnju?
Ideja o proizvodnji viskija je nastala spontano. Na našem imanju rakija se proizvodi više od sto godina. Uglavnom se radila škrobna rakija jer u našem kraju žitarice rode bolje od voćaka. Moj otac je naučio od svog oca, a ovaj od svog peći rakiju od kukuruza. Rakija od kukuruza je zapravo pandan američkom „moonshineu“. Upravo odatle potiče ideja o proizvodnji viskija. Pečenje rakija od kukuruza, u prošlosti poskrivećki po salašima i lugovima, identično je američkoj kulturi ilegalne proizvodnje viskija. U to doba te rakije nisu bile kvalitetne, kao ni ‘’moonshine’’ u Americi. Poznavanje tehnologije proizvodnje piva i posjedovanje adekvatne opreme stvorili su uvjete za proizvodnju kvalitetnih destilata dostojnih naziva viski.
G&W: Zanimljivo je da se na etiketi vašeg viskija nalazi vaš djed.
Da, lik moga djeda nalazi se na etiketi našeg viskija. Fotografija po kojoj je nastala etiketa je snimljena 60-ih godina na željezničkom kolodvoru u Zagrebu. Najzanimljiviji detalj na liku djeda su sandale, a odjeća strogo poslovno odijelo. U jednoj ruci aktovka, a u drugoj cigara. U to vrijeme do našeg sela je vodio blatnjavi poljski put koji od jeseni do proljeća nije bio prohodan, osim za konjsku zapregu te je bilo umijeće doći u sandalama u Zagreb. Taj lik je apsolutna inverzija loga Johnnieja Walkera. Moj djed je statičan smireni podebeo šokac u sandalama, za razliku od užurbanog i elegantnog Johnnieja u visokim čizmama.
G&W: Krenuli ste od rakije. Što ste sve proizveli od te prve rakije do prvog viskija i s kakvim uspjehom?
Prve ozbiljnije rakije su bili destilati craft piva. Redestilacijom i filtracijom tih rakija dobio sam alkohol koji sam koristio za bazu pri proizvodnji džina MB72, a kasnije i apsinta MB72. Dio destilata piva ostavio sam na odležavanju u novim paljenim hrastovim bačvama. Prve odležale destilate piva na tržište smo pustili pod nazivom Beer brandy MB72. Surađujući s nizozemskom destilerijom Alambik Distillery iz Midwolda, zaključili smo da ćemo naš Beer brandy preimenovati u Hop flavoured whisky Bošnjak, koji je izuzetno dobro prihvaćen kod kušača, ali i zlatom ocijenjen na prošlogodišnjem Međunarodnom festivalu rakije i likera Zgrappa.
‘Ove godine šaljemo na ocjenjivanje drugu šaržu Hop Flavored Whiskyja, najvjerojatnije ovogodišnji Gin MB72 i nešto macerata pelina’
G&W: Jeste li zadovoljni plasmanom piva, džina i apsinta na hrvatsko tržište i kako potencijalni kupci mogu kupiti vaše proizvode?
Mi smo trenutno orijentirani na direktnu prodaju naših proizvoda na raznim manifestacijama kao i na kućnom pragu u našoj Kušaonici domaćeg piva. Za iduću godinu planiramo dio naših proizvoda pustiti na tržište kroz organizaciju raznih privatnih evenata, od proslava rođendana do vjenčanja. Za tu svrhu smo nabavili oldtimer kombi prilagođen za usluživanje piva i koktela. Pored kombija imamo i trokolicu Piaggio za istu namjenu. U pripremi je webshop na kojem će se uskoro moći kupiti naši proizvodi.
G&W: Prošle godine prijavili ste vaš viski na najveće regionalno natjecanje u alkoholnim i žestokim pićima CROSPIRIT i dobili zlatnu medalju. Uskoro slijedi novo izdanje CROSPIRIT. Što ste prijavili ove godine?
Ove godine šaljemo na ocjenjivanje drugu šaržu Hop flavored whiskyja, najvjerojatnije ovogodišnji Gin MB72 i nešto od macerata pelina.
G&W: U odnosu na proizvodnju rakije, koliko je zahtjevnija proizvodnja viskija kako bi postao konkurentan na tržištu, a kupci prepoznali njegovu čar arome i snage?
Preduvjet za proizvodnju viskija je poznavanje tehnologije proizvodnje piva kao i posjedovanje adekvatne opreme. Sirovinska baza za proizvodnju su razne naklijale žitarice i sladovi kojih u našem kraju ima obilato. Za viski je jako važno dozrijevanje u kvalitetnim drvenim hrastovim bačvama minimalno tri godine.
G&W: Već godinama proizvodite viski i radite na njegovu poboljšanju. U odnosu na vrhunske viskije iz Škotske, Irske i Amerike, gdje biste smjestili vaš?
Naš viski ne može se uspoređivati sa škotskim, engleskim ili irskim stilom viskija zato što je naš destilat nastao od piva koje sadrži hmelj, što mu daje osnovni karakter. Razvojem pivske craft scene u Americi pojavljuje se stil viskija proizvedenih od craft piva pod nazivom Hop flavored whisky, gdje bismo mogli svrstati naš. Uz ovaj, uskoro planiramo na tržište pustiti i klasični single malt whisky koji još sazrijeva u hrastovim bačvama.
G&W: Koje su glavne odlike i karakteristike vašeg trofejnog viskija?
Glavne odlike su dobra prihvaćenost kod kušača kao i dobra ocjena kod kvalificiranih komisija. Za naš viski je karakteristično to što sadrži hmelj, kada ga otvorite, ističe se snažan miris i okus piva. Kasnije, s vremenom, mirisi bosiljka i kestenovog meda.
G&W: Gdje se vaš viski može kupiti?
Naš viski može se kupiti kod nas u kušaonici u Sičicama kao i na našem štandu na raznim manifestacijama, a uskoro i na webshopu.
Komentari