Spajanjem autorskih timova Hrvatske i Kine, u režiji Ivice Šimića i po predlošku književnice i novinarke Maje Hrgović, nastala je kazališna predstava za djecu Terracotta boy. U predstavi koja će biti premijerno izvedena u kazalištu Meriton, u gradu Xi’anu, 7. svibnja nastupit će kineski glumci. Nakon izvedbe predstava će postati trajnim dijelom tamnošnjeg kazališnog repertoara, a predviđena je i međunarodna turneja u sklopu koje postoji mogućnost gostovanja u Hrvatskoj.
Maja Hrgović za Nacional objašnjava kako je došlo do suradnje s kazališnom kompanijom Meriton Children’s Theatre čiji će umjetnički direktor u rujnu postati Ivica Šimić.
“Sve je počelo u kazalištu Mala scena, za koju sam po narudžbi napisala dramski tekst za predstavu ‘Puž’. Ivici Šimiću, redatelju koji je već radio u Kini, svidio se ‘Puž’ pa me pozvao da se priključim projektu Terracotta Boy, čiju mu je režiju kazalište Meriton iz Xi’ana povjerilo kao redatelju”, govori Maja Hrgović i objašnjava po čemu je specifičan grad od 12 milijuna stanovnika u kojem će publika imati priliku vidjeti predstavu koja je nastala po njezinu tekstu. “Xi’an je kolijevka kineske civilizacije, grad u kojemu je otkopana veličanstvena vojska od terakote prvog kineskog cara. Predstava govori o oživjelom malom vojniku, neprilagođenom avanturistu koji se maštom, znatiželjom i djetinjom zaigranošću opire krutoj vojničkoj stezi i zato biva izgnan iz vojske. U nekoliko mjeseci intenzivnog rada na tekstu, bilo je trenutaka kad me paralizirala veličina te priče, koja je univerzalna iako govori o iskustvima kineske kulture izgrađene na ideji pokornosti autoritetima, a koja je jednako razumljiva i suvremenom Zapadu i Dalekom istoku. Napravili smo pravo malo čudo i vjerujem da će međunarodna publika ispod uzbudljive odiseje malog izgnanika, u kojoj susreće mitske likove kineske kulture – zmaja, pticu Feniks, kralja majmuna – prepoznati arhetipsku priču o junacima koji čistim srcem uspijevaju izvojevati male pobjede protiv sistema koji zatire individualnost. U pisanju me vodila vjera u to da djeca imaju pravo biti ‘samo’ djeca, a ne vojnici nekog sistema”, govori Hrgović. Ovo je prvi značajniji projekt nakon uspostave intenzivnije suradnje koja je konkretizirana tako što je prije desetak dana potpisan program kulturne suradnje između Hrvatske i Narodne Republike Kine. Prema mišljenju Maje Hrgović, na ovaj način otvara se prostor i za druge umjetnike i njihov rad na velikim projektima poput ovog. Činjenica da je riječ o predstavi za djecu Maji Hrgović predstavlja dodatni izazov. “Iz iskustva znam da su djeca najnemilosrdnija publika koja prezire trikove, a zahtijeva magiju, a baš takvoj se vrijedi obraćati u kazalištu”, zaključuje Hrgović.
Komentari