Carinska je uprava petak u Luci Ploče predstavila mobilni rendgen za pregled kontejnerskog tereta „Rapiscan Eagle“ i četiri nova plovila za potrebe provedbe carinskog nadzora na moru koji su nabavljeni s ciljem jačeg nadzora roba u prometa.
Nabavu rendgena Carinska uprava financirala je s 9,3 milijuna kuna, od čega je 74 posto sufinancirano sredstvima Fonda EU IPA 2007 – oprema za mobilne ekipe za suzbijanje krijumčarenja, a 26 posto nacionalnim sredstvima.
Ravnatelj Carinske uprave Mario Demirović izjavio je kako je rendgen specijaliziran za pregled širokog raspona prijevoznih i prijenosnih sredstava, poput kontejnera i cisterni, kao i svih vrsta tereta, s obzirom da rendgenske X-zrake prodiru i kroz tekućine, drvo i čelik, što će uvelike olakšati pregled tereta u Luci Ploče.
Rendgen može obaviti pregled tereta širokog do 2,8 i visokog do 4,6 metara te velikim brzinama ocrtavati strukturu i sastavne dijelove skeniranih predmeta, bilo da je riječ o strukturi samog prijevoznog ili prijenosnog sredstva, šupljina, prerađenih prostora, skrivenih roba i slično.
U optimalnim uvjetima za jedan sat može se pregledati u prosjeku i skenirati do 30 kontejnera ili cisterni. Skenirane slike se pohranjuju u bazu podataka te se i naknadnim analizama i usporednim parametrima mogu koristiti za edukacije i otkrivanje novih modaliteta mogućih krijumčarenja roba.
„Rendgen je mobilan, što znači da se može koristiti na svim lokacija na kojima ima potrebe pa je od sredine svibnja raspoređen na korištenje u Carinski ured Ploče, radi potreba pregleda kontejnerskog prometa u Luci Ploče i jačeg nadzora nad teretnim prometom obzirom na nedavno zabilježene veće količine zaplijenjenih roba, posebice opojnih droga“, istaknuo je Demirović.
Četiri plovila za potrebe provedbe carinskog nadzora na moru bit će na raspolaganju i korištenju Carinskoj upravi i Upravi za ribarstvo Ministarstva poljoprivrede, u matičnim Lukama Dubrovnik, Split, Zadar i Rijeka. Riječ je o modelu „Olimp VHB M46“, gliserima dugačkim 14, a širokim četiri metra, snage motora 400 KS, i brzine do 50 čvorova. Ukupno su plovila vrijedna 27,5 milijuna kuna, od čega su 70 posto sredstva Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo, a 30 posto sredstava Ministarstva poljoprivrede.
Plovila su izrađena u brodogradilištima u Puli i Šibeniku i tehničkim kapacitetima u potpunosti prilagođena za višednevni boravak na moru.
„Od ulaska Hrvatske u EU Carinska uprava je ugovorila projekata u iznosu od 273 milijuna kuna a do ulaska u EU u iznosu od 240 milijuna kuna, što ukupno za pretpristupno i razdoblje članstva u EU čini iznos veći od 510 milijuna kuna bespovratnih sredstava“, rekao je Demirović.
U povodu Dana državnosti Carinska uprava imenovala je službeno plovilo u matičnoj luci Split imenom pokojnog carinskog službenika Stipe Marčića, poginulog hrvatskog branitelja u operaciji „Oluja, a koji je bio djelatnik nekadašnje Carinarnice Split i pripadnik 141. brigade Hrvatske vojske.
Luka Ploče je međunarodna luka, otvorena za promet roba u pomorskom i željezničkom prometu 24 sata, sa statusom međunarodnog inspekcijskog graničnog prijelaza na kojem osim carine ureduju i druge inspekcijske službe te na kojemu je dozvoljen unos, uvoz i izvoz svih vrsta roba. U luci godišnje prometuje oko 26 tisuća kontejnerskih jedinica, odnosno oko 2,6 milijuna tona rasutog i tekućeg tereta te se obradi u carinskim postupcima oko 60 tisuća dokumenata u uvozu, izvozu i provozu.
Komentari