Saborski zastupnik Ivan Lovrinović rekao je u srijedu na konferenciji za novinare u Saboru da je zatražio sazivanje izvanredne sjednice saborskog Odbora za gospodarstvo na temu budućnosti INA-e.
Lovrinović je istaknuo kako sjednicu zahtijeva zbog “mogućnosti zatvaranja Rafinerije Sisak”, a na njoj će, kaže, “iznijeti podatke koji će šokirati i koji pokazuju da se Rafinerija ne ukida zbog ekonomskih nego nekih drugih razloga”.
Zatražio je da to bude zajednička sjednica s Odborom za zaštitu okoliša i prirode te da joj se odazovu članovi Vladina Savjeta za INA-u na čelu s predsjedničkom Vlade Andrejom Plenkovićem, hrvatski članovi Uprave INA-e te predstavnici Stožera za obranu Rafinerije Sisak.
Predsjednik stranke Promjenimo Hrvatsku, Lovrinović ocjenjuje kako je riječ o izuzetno važnoj temi za energetski sigurnost Hrvatske koja ima utjecaj na čitavo gospodrastvo, i traži da premijer pred zastupnicima odgovori što je učinjeno u više od godinu dana otkako je najavljen reotkup INA-e te koja rješenja predviđa za budućnost te kompanije. Dosadašnji angažman Vlade oko tog pitanja smatra isključivo PR-ovskim.
Nezavisni vijećnik u Skupštini Sisačko-moslavačke županije Vladimir Čavrak, koji surađuje s Lovrinovićevom strankom, rekao je na konferenciji za novinare da oko sisačke Rafinerije vlada velika tajnovitost i netransparentnost, a odluke se donose sporo ili nikako.
Smatra kako sisačka Rafinerija ima simboličko značenje jer je zadnje od velikih poduzeća koje ima šire značenje i s njom se zatvara krug nestajanja gospodarstva u nekada najrazvijenoj županiji.
Čavrak je istaknuo da Sisačka županija ima najveću stopu nezaposlenosti od 28 posto, nestalo je preko 20 tisuća radnih mjesta, 16 posto radno aktivnog stanovništva je blokirano, svake godine iseljava oko 900 stanovnika, a, kako kaže, živi se kao prije 70 godina, što je svrstava među dvije najnerazvijenije i najneperspektivnije županije.
Nezavisni vijećnik u sisačko-moslavačkoj Županijskoj skupštini također je zatražio od Vlade da kao simboličnu gestu ukine cestarinu od 20 kuna na autocesti Zagreb-Sisak, jer je riječ o objektu koji nije završen.
Pozvao se na nedavnu Vladinu odluku o ukidanju tunelarine za tunel Sveti Ilija, jer je shvatila da treba voditi aktivnu regionalnu politiku, i time je pomogla Imotskoj krajini.
Čavrak je naglasio kako Vlada ulaže i nekoliko milijardi za razvoj Slavonije i drugih hrvatskih regija, što podržava, ali je izrazio žaljenje što sličnim projektima nije obuhvaćena i njegova Sisačko-moslavačka županija i to smatra diskriminacijom.
Komentari