Nakon što se Voiturette, prvi automobil pokretan kardanskim vratilom, kojim je za okladu upravljao Louis Renault, uz Rue Lepic na pariškom Montmartreu, popeo brže od auta s lancem…
… Renault je dobio narudžbu za 13 primjeraka. Potaknut tim uspjehom je 25. veljače 1899. u Billancourtu osnovao tvrtku Renault.
Inovativni francuski konstruktor Louis Renault smatrao je kako neke od njegovih ideja uistinu mogu poboljšati novi izum, automobil, pa je prihvatio okladu da se njegov automobil s pogonskim vratilom može uspeti uz Rue Lepic na pariškom Montmartreu brže od onog pogonjenog lancem.
Prvi Renaultov automobil, poznat kao Renault Voiturette, rođen je 1899. Dobio je okladu, ali i neočekivan publicitet. Nemalo iznenađen, 21-godišnji Louis zaprimio je čak 13 narudžbi za automobile jednake pobjedničkom automobilu Renault Voiturette. Kako je on bio mnogo naklonjeniji konstruktorskom i tehničkom radu, pozvao je u pomoć oko organizacije posla stariju braću Marcela i Fernanda.
Tvrtka Renault Frères osnovana je dva mjeseca potom, 25. veljače 1899., u Billancourtu, a uspjeh na tržištu uslijedio je brzo.
Braća su bila izrazito sklona promociji kroz automobilske utrke, u kojima su Marcel i Louis i sami sudjelovali. Marcelova pogibija tijekom prekinute utrke Paris-Madrid bila je veliki udarac, no uspjesi na utrkama su se nastavili. Ferenc Szisz donio je Renaultu i pobjedu na prvoj ikada održanoj utrci za Veliku nagradu 1906.
Kad je i Fernand zbog bolesti morao napustiti vođenje tvrtke, Louis Renault ipak se našao na položaju šefa, kojeg je ranije izbjegavao. Na toj će poziciji postati jedan od najuspješnijih, ali i najomraženijih francuskih industrijalaca, kao i proći put od nacionalnog junaka do izdajnika.
Komentari