Saborska rasprava o predloženim izmjenama Zakona o željeznici protekla je u srijedu mirno uz podršku svih saborskih klubova osim SDP-ovog, koji je bio suzdržan, pri čemu je upozoreno na loše stanje hrvatskih željeznica i nužnost većih ulaganja u željezničku infrastrukturu.
Izmjenama Zakona o željeznici nastavlja se proces implementacije i usklađivanja propisa Europske unije s domaćim zakonodavstvom, kazao je državni tajnik Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture Tomislav Mihotić predstavljajući izmjene.
Radi apliciranja projekata i povlačenje sredstava iz EU fondova mijenjaju se odredbe o imovinskopravnim odnosima željezničke infrastrukture. Osim toga, u cilju financijske konsolidacije određuje se da se iznos naknada za financiranje željezničke infrastrukture u iznosu od 20 lipa po litri od trošarine za energente uplaćuje najviše do iznosa koji je za tu namjenu osiguran u proračunu za pojedinu godinu, dodao je Mihotić.
“Ove izmjene su nužne i dobro su pripremljene”, pohvalio je Tomislav Žagar u ime Kluba zastupnika Mosta. Cilj nam je svima konkurentna željeznica i zato pozdravljamo promjene na bolje, nadovezala se Božica Makar (Klub HNS-a i HSU-a).
Pero Ćosić ( Klub zastupnika HDZ-a) naglasio je da je željeznička infrastruktura u posljednjih 15 godina zanemarena i da su nužna ulaganja. “Sadašnja situacija ukazuje na nužnost modernizacije i bolje upravljanje željeznicama”, kazao je.
Vedran Babić (Klub zastupnika SDP-a) smatra da naknadu za financiranje željezničke infrastrukture ne bi trebalo ograničavati do iznosa koji je za tu namjenu osiguran u proračunu za pojedinu godinu. “Ako je potrošnja veća zašto ne bi željeznica dobila više sredstava?”, upitao je.
Sabor sjednicu nastavlja u četvrtak.
Komentari