Japanske vlasti su u srijedu, na temelju snimke kontrole leta, priopćile da je putnički zrakoplov koji se dan ranije sudario s avionom obalne straže u tokijskoj zračnoj luci dobio dozvolu za slijetanje, ali da manji zakoplov nije dobio zeleno svijetlo za polijetanje.
Zrakoplov Japan Airlinesa u utorak se pri slijetanju sudario s avionom obalne straže te su se oba zapalila.
Svih 379 putnika putničkog Airbusa A350 uspjelo je pobjeći iz zapaljenog aviona bez većih ozljeda, no petero putnika u zrakoplovu obalne straže De Havilland Dash-8 poginulo, a spasio se samo kapetan koji je pretrpio teške ozljede. Požar na Airbusu ugašen je tek osam sati nakon sudara.
Japanski odbor za sigurnost prometa (JTSB), vladina agencija odgovorna za teške nesreće koje uključuju letjelice, brodove i vlakove, započela je istraživati izgorjele olupine, prenosi u srijedu japanska novinska agencija Kyodo.
S obzirom da je istraga tek počela, još uvijek nije poznato kako su oba zrakoplova završila na istoj pisti.
Stručnjaci tvrde da do takve nesreće dolazi samo u slučaju više sigurnosnih propusta.
No, iz komunikacije kontrole leta je vidljivo da je putničkom zrakoplovu dana dozvola za slijetanje, dok je zrakoplovu obalne straže bilo odobreno rulanje do zaustavne točke u blizini piste.
Prema JTSB-u, zrakoplovu Obalne nije dana dozvola za polijetanje.
U međuvremenu, tokijska policija u zasebnoj istrazi utvrđuje je li došlo do profesionalnog nemara i je li to uzrok smrti i ozljeda putnika.
Inače, ranije paralelne istrage između zrakoplovnih tijela i policije dovele su do velikih napetosti.
“Postoji velika vjerojatnost da se radi o ljudskoj greški”, rekao je istražitelj zrakoplovnih nesreća Hiroyuki Kobayashi, bivši pilot JAL-a.
“Zrakoplovne se nesreće rijetko događaju zbog samo jednog problema, tako da smatram da postoji više čimbenika koji su pridonijeli toj nesreći”, rekao je Kobayashi.
Komentari