Kansas City Chiefs i San Francisco 49ers igrat će 11. veljače u finalu NFL lige poznatom kao Super Bowl, koje će ovoga puta biti iznimno praćeno jer je Taylor Swift u ljubavnoj vezi s Travisom Kelceom, igračem Chiefsa
U 58. izdanju finala sezone američkog nogometa, popularnog Super Bowla, sastat će se momčadi Kansas City Chiefs i San Francisco 49ers, a postoji vrlo izvjesna mogućnost da će to biti najgledaniji Super Bowl u povijesti. Naime, jedna od najvećih priča ovogodišnje cjelokupne NFL sezone američkog nogometa romantična je avantura pjevačice Taylor Swift i igrača Travisa Kelcea koji igra za Chiefse. Još otkad se prvi put pojavila na domaćoj utakmici ekipe iz Kansas Cityja u rujnu prošle godine, kamere su konstantno pratile Taylor Swift koja je pohodila 12 od 18 utakmica Chiefsa nakon čega su zabilježeni porasti gledanosti ne samo njihovih utakmica, već prodaje brendirane odjeće, ulaznica za utakmice, Kelceovih dresova, pa čak i podcasta čiji je domaćin njegov dvije godine stariji brat. S obzirom na popularnost koju Taylor Swift uživa, prognoze su da će ovogodišnji Super Bowl na malim ekranima pratiti rekordnih više od 150 milijuna ljudi. Bit će to drugi put u samo pet godina da će najvažniju utakmicu ovog najpopularnijeg američkog sporta odigrati ekipe iz Kalifornije i Missourija. Podsjetimo, Chiefsi i Ninersi prvi put su se u Super Bowlu susreli u veljači 2020. godine u finalu održanom u Miamiju, gdje su Chiefsi pobijedili rezultatom 31:20.
Ovogodišnje izdanje Super Bowla prvi put u povijesti održat će se u saveznoj američkoj državi Nevadi, točnije, na stadionu Allegiant u gradiću Paradise kapaciteta 65.000 sjedala, na kojem svoje domaće utakmice igra NFL momčad Las Vegas Raiders. Stadion Allegiant, međutim, nije bio prvi izbor za domaćinstvo ovogodišnjeg izdanja Super Bowla. Ligaško povjerenstvo još je 2018. godine izabralo New Orleans kao domaćina 58. Super Bowla. No u ožujku dvije godine kasnije liga je odlučila proširiti kalendarsku sezonu za jednu utakmicu više što je značilo automatsko pomicanje odigravanja velikog finala tjedan dana kasnije. Kako se u južnom dijelu države Louisiana sredinom veljače održava tradicionalno slavlje Mardi Gras s epicentrom u New Orleansu, koji u to doba posjećuju stotine tisuća ljudi, došlo je do datumskog konflikta pa je ligaško povjerenstvo odlučilo finalnu utakmicu u New Orleansu prebaciti za 2025. godinu, a ovogodišnji Super Bowl dodijeliti Las Vegasu.
Taylor Swift pohodila je 12 od 18 utakmica Chiefsa nakon čega su porasle prodaja ulaznica, TV gledanost i prodaja brendirane odjeće Chiefsa
Stadion Allegiant udaljen je svega petstotinjak metara od poznatog Stripa u Las Vegasu – velike i duge ulice u kojoj se nalaze popularni luksuzni hoteli s kockarnicama. Svečano je otvoren 2020. godine, a koštao je vrtoglavih 1,9 milijardi dolara što ga čini drugim najskupljim stadionom na svijetu, odmah iza stadiona SoFi u Los Angelesu čija je izgradnja koštala uistinu nevjerojatnih 5,5 milijardi dolara. Od ukupnih 1,9 milijardi dolara američke je porezne obveznike izgradnja stadiona Allegiant koštala 750 milijuna – toliko će oni kroz razne poreze u konačnici platiti za to čudo sportske arhitekture. Otkad joj je Allegiant postao domaći stadion, franšiza Las Vegas Raidersa krenula je uzlaznom putanjom, barem kad su u pitanju posjećenost njihovih utakmica i prihodi od prodanih ulaznica.
Najniža cijena karte za utakmicu regularnog dijela sezone za najneatraktivnija mjesta na stadionu bila je oko stotinu dolara; za usporedbu, najniža cijena karte za utakmicu Los Angeles Chargersa, koji igraju na spomenutom stadionu SoFi, iznosi oko četrdeset dolara. Otkad je liga u prosincu 2021. godine domaćinstvo ovogodišnjeg Super Bowla dodijelila Las Vegasu, posrednici koji se bave prodajom karata za sportske događaje zadovoljno trljaju ruke, svjesni činjenice da će malo tko moći odoljeti boravku u jednom od najpopularnijih američkih gradova. Las Vegas je poznato utočište svima onima željnima dobre zabave jer nudi stotine kockarnica, svakodnevna gostovanja raznih glazbenih zvijezda i još mnoge atrakcije. Vegas je oduvijek bio sinonim za sve ono blještavilo koje smo navikli gledati u američkim filmovima i televizijskim serijama – i ništa od toga nije preuveličano.
Održavanje Super Bowla zapravo se savršeno uklapa u ponudu grada i zasigurno će svi koji će taj vikend provesti u Vegasu imati o čemu pričati u godinama koje dolaze. A kad se samom glamuru grada pridoda i element atraktivnosti dviju momčadi koje će se boriti na Super Bowlu, onda ne čudi što su cijene ulaznica za finale dosegnule astronomske visine. U finalu će s jedne strane nastupiti jedna od nacionalno najpopularnijih franšiza američkog nogometa – Ninersi, dok će s druge biti čovjek kojeg se već sad smatra nasljednikom legendarnog Toma Bradyja – Patrick Mahomes, uistinu sjajan vođa navale Chiefsa koji čak i u sezoni s osobno najlošijim statističkim podacima u nekoliko važnih igračkih kategorija i dalje vodi ekipu prema još jednom naslovu prvaka. Prema prvim podacima jedne od tvrtki koje se bave posrednom prodajom ulaznica za utakmice NFL-a, uključujući i Super Bowl – StubHub, za ovogodišnje finale potražnja je 150 posto veća u odnosu na finale u Miamiju 2020. godine koje su igrale te dvije ekipe. Čak 26 posto svih dosadašnjih kupaca dolazi iz Kalifornije što samo dodatno pokazuje koliko je franšiza 49ers ojačala te koliki ih broj ljudi prati. Cijena ulaznica, logično, prati veliku potražnju na svim platformama koje se bave posrednom prodajom.
U prva 24 sata otkad su ulaznice puštene u slobodnu prodaju, putem različitih aplikacija dosegnuta je prosječna cijena karte od čak 10,752 dolara. Ako odlučimo zanemariti Super Bowl održan u veljači 2021. godine, kada je zbog pandemije koronavirusa kapacitet stadiona bio ograničen pa je prosječna cijena ulaznice iznosila 15,253 dolara, ovo je uvjerljivi rekord za prosječnu cijenu koje su karte za Super Bowl dosegnule u prvom danu prodaje. Tog prvog dana najniža cijena koju je netko platio za ulaznicu iznosila je 8,259 dolara, a najskuplja je dosegnula iznos od 60,130 dolara, i to za mjesta koja se nalaze paralelno s linijom od 30 jarda na igralištu. Izvršni direktor tvrtke TicketIQ, koja se bavi izračunima prosječnih cijena ulaznica za sportska događanja, u jednom je intervjuu izjavio: “Ako se razina cijena za ovogodišnji Super Bowl održi, prosječna cijena bit će najveća u povijesti tog događaja.” No povišene cijene zapravo nisu ništa novo za NFL u Las Vegasu. Cijene ulaznica za domaće utakmice Las Vegas Raidersa ove su sezone u prosjeku iznosile 1,035 dolara što je 149 posto više od prosječne cijene ulaznica za utakmice svih drugih momčadi u ligi. “Ako bi ovaj Super Bowl ostao u ovakvom rangu, moguće je da u konačnici prosječna cijena ulaznice za ovogodišnje finale iznosi preko 12,700 dolara”, nadodao je Lawrence.
Svi oni koji će si moći priuštiti dolazak u Vegas i uživanje u trosatnom spektaklu američkog nogometa, svjedočit će i tradicionalnom šou u poluvremenu za koji će se ove godine pobrinuti pjevačka zvijezda Usher. Upravo je on još u rujnu prošle godine najavljen kao zvijezda zadužena za zabavu publike između dvaju poluvremena, a sudeći po reakcijama u javnosti, njegovi obožavatelji i više su nego entuzijastični u vezi nastupa tog nadarenog zabavljača. No, suprotno očekivanjima, Usher za nastup u poluvremenu Super Bowla neće baš puno zaraditi. Štoviše, neće zaraditi ni centa. Naime, NFL još od prvog Super Bowla ima politiku da izvođačima koji nastupaju u poluvremenu najgledanije televizijske emisije u godini ne plaća doslovno ništa. OK, nije baš istina da Usher uopće neće zaraditi; hoće, i to puno, ali ne direktno od NFL-a. Još je 2016. godine tadašnja glasnogovornica NFL-a Joanna Hunter izjavila za Forbes da NFL ne plaća izvođače, već isključivo pokriva troškove njihova prijevoza i smještaja te kompletnu produkciju. Drugim riječima, Usheru će sve biti plaćeno izuzev njegova nastupa. Međutim, kad se u obzir uzme gotovo nemjerljiva vidljivost koju će Usher svojom izvedbom dobiti, njegov bankovni račun na kraju mjeseca ipak će biti u popriličnom plusu. Prema podacima Billboarda, Jennifer Lopez i Shakira su nakon zajedničkog nastupa u poluvremenu Super Bowla održanog 2020. godine zabilježile porast u prodaji svojih albuma od čak 1013 posto. Novi album Justina Timberlakea, nakon što je nastupio u poluvremenu Super Bowla 2018. godine, rekordnom brzinom se popeo na prvo mjesto Billboardove top ljestvice albuma i tako postao njegovim četvrtim studijskim albumom na toj listi. Višegodišnje kritiziran nastup glazbene skupine Maroon 5 na poluvremenu Super Bowla 2019. godine svejedno im je donio porast prodaje albuma od čak 434 posto. Jasno je stoga da izvođačima ne pada teško što im NFL ne plaća za nastupe, jer ogromna gledanost Super Bowla ne samo da to nadoknadi nego višestruko nagradi.
Super Bowl će se igrati u Las Vegasu. Stadion Allegiant otvoren je 2020. i koštao je 1,9 milijardi dolara što ga čini drugim najskupljim stadionom na svijetu
Prošlogodišnje izdanje Super Bowla bilo je najgledanije u televizijskoj povijesti: 118,7 milijuna ljudi gledalo je utakmicu i Rihannin nastup u poluvremenu. Budući da ove godine na Super Bowlu nastupaju dvije momčadi koje su i prije početka sezone slovile kao favoriti te da se, kako smo spomenuli, djevojka Travisa Kelcea, jednog od igrača koji će zaigrati u toj utakmici, zove Taylor Swift i trenutno je najveća glazbena zvijezda u svijetu koja rasprodaje stadionske koncerte gdje god ih dogovori, očekuje se povijesno obaranje rekorda gledanosti tog događaja. Nije ni čudo da su kompanije za oglašavanje svojih proizvoda na televiziji spremne platiti sedam milijuna dolara, koliko iznosi cijena jednog spota od trideset sekundi.
Romantična avantura Taylor Swift i Travisa Kelcea svakako je jedna od najvećih priča ovogodišnje sezone NFL-a. Dana 24. rujna 2023. godine Swift je prvi put gledala uživo utakmicu svog novog dečka, kada su Chiefsi u Kansasu igrali protiv Chicago Bearsa. Nakon što je ta utakmica završila, zabilježeno je sljedeće: prodaja Kelceovih dresova narasla je 400 posto; podcast čiji je domaćin Jason Kelce, njegov stariji brat, automatski se popeo na prvo mjesto slušanosti putem platforme Apple; Travis Kelce zabilježio je 383 tisuće novih pratitelja na Instagramu; samu utakmicu gledalo je 24,3 milijuna ljudi što ju je učinilo najgledanijim sportskim susretom tog tjedna; utakmicu je gledalo 63 posto više žena; u internetskim tražilicama pojam “Chiefs” pretraživao se tri puta više; preko aplikacije StubHub tražilo se tri puta više ulaznica za Chiefse; Kansas City Chiefsi prodali su više ulaznica za iduću utakmicu u jednom danu nego sveukupno do tog djela sezone za ostale utakmice.
Nakon prvog dolaska Taylor Swift na utakmicu Chiefsa prodaja Kelceovih dresova porasla je 400 posto, a Chiefse je gledalo 63 posto više žena
Od tada pa sve do danas Swift je sveukupno pohodila dvanaest utakmica Chiefsa, a nesumnjivo će nazočiti i Super Bowlu sa suprugom Patricka Mahomesa, Kelceova kolege iz momčadi i uvjerljivo najveće zvijezde NFL-a. Prema nedavno provedenom istraživanju financijske tvrtke LendingTree, koja je provela studiju potrošnje na kreditnim karticama, čak 16 posto Amerikanaca priznalo je da je upravo Taylor Swift imala direktan utjecaj na njihovu odluku da potroše određeni iznos na nešto što ima veze s NFL-om. Drugim riječima, od 333,3 milijuna Amerikanaca koliko ih trenutno živi na području SAD-a prema posljednjem popisu stanovništva, njih otprilike 53 milijuna potrošilo je novac na NFL otkad su Swift i Kelce obznanili da su skupa. Velika većina kupaca nabavila je dresove ili neku drugu brendiranu NFL robu, a također su se pretplatili na streaming uslugu kako bi mogli uživo pratiti utakmice NFL sezone. Prisutnost pop zvijezde nije samo snažno utjecala na brend Chiefsa, već i na brend NFL-a općenito.
Američki sportski medij Front Office Sports nedavno je objavio rezultate službenog istraživanja tvrtke Apex Marketing Group prema kojem je izračunato da je Taylor Swift stvorila “vrijednost brenda” od 331,5 milijuna dolara za Chiefse i NFL skupa. Istraživanje je uključivalo print, digitalne i radijske medije, televiziju, sažetke utakmica i društvene mreže gdje se Swift za potrebe istraživanja konstantno pratila, a do ukupnog iznosa došlo se izračunavanjem vrijednosti svake objave temeljene na njezinu dosegu i utjecaju. Iz svega navedenog lako je zaključiti da je pred nama jedno od najuzbudljivijih okršaja Super Bowla u povijesti – ne samo zbog dviju fantastičnih ekipa od kojih se ne zna koja više zaslužuje postati prvakom, već i zbog cjelokupne “Swifties” priče – kako se službeno zovu obožavatelji popularne pjevačice – koja u pogledu gledanosti i popularnosti, vjerujemo, tek treba ostvariti rekord.
Komentari