4. veljače 1922. Ford kupio proizvođača luksuznih automobila Lincoln

Autor:

National Photo Company, Wikimedia Commons

Trenutak kad je 1922. korporacija Ford kupila posrnulog proizvođača luksuznih automobila Lincoln bio je mnogo značajniji nego se tada činilo

Na slici: 1923 Lincoln L Brunn coupe

Lincoln je počeo s radom tek 1917. i do tada proizveo vrlo malo automobila, ne etabliravši se na tržištu. No Henry Ford vidio je svojevrsnu osobnu osvetu prema Henryju Lelandu, još jednom od velikih pionira američke automobilske industrije.

Upravo je Leland dvadesetak godina ranije bio na čelu grupe investitora koja je preuzela Henry Ford Company, otjerala Forda iz nje i preimenovala je u Cadillac. Nakon što je Leland morao otići iz Cadillaca, odnosno koncerna General Motors, zbog sukoba s Williamom C. Durantom (uvjerenim pacifistom) oko toga treba li se GM u ratu angažirati u ratnoj industriji ili ne, osnovao je Lincoln.

Po preuzimanju od strane Forda Leland se nadao da će zadržati određenu autonomiju u upravljanju tvrtkom, no nakon samo četiri mjeseca shvatio je da nije tako, pa su i on i sin Wilfred napustili tvrtku. S Lincolnom je Ford dobio ono što mu je ranije nedostajalo, ozbiljnu mogućnost za nastup u luksuznom segmentu tržišta.

Ranije su u nekoliko navrata pokušavali s luksuznim automobilima, no oni su redom propadali, jer imućni kupci naprosto nisu željeli voziti automobil koji se zove Ford.

Otada, eto, već više od 90 godina traje borba Lincolna s Cadillacom za prevlast na američkom tržištu luksuznih automobila. Tijekom tog razdoblja su modeli Zephyr i Continental, u određenim sezonama bili i zasebne marke, pa su vraćani pod kapu Lincolna. Tvrtka je izvan Amerike možda najpoznatija po modelu Continental iz šezdesetih, u čijoj je predsjedničkoj inačici ubijen JFK.

Nakon što je 2011. ugašen brend Mercury, Lincoln postaje glavna uzdanica koncerna Ford u premium segmentu.

Autor: Dino Milić-Jakovlić

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.