LIKOVNO POVEĆALO Nadrealno-fantastičan svijet Vice Tomasovića

Autor:

U zagrebačkoj galeriji Picto otvorena je izložba splitskog umjetnika Vice Tomasovića „Prava povijest svijeta“, jedan sasvim neobičan skulpturalni ambijent u malom mjerilu, koji otkriva atipičan umjetnički svjetonazor, ali vrlo originalan i usklađen s današnjim vremenom. Vice Tomasović diplomirao je likovnu kulturu 2009. na Umjetničkoj akademiji u Splitu, a od 2015. predsjednik je Hrvatske udruge likovnih umjetnika u Splitu (HULU).

Bez recikliranja, parafraziranja i citiranja tuđih ideja i koncepcija svijeta, Vice Tomasović stvara osebujan nadrealistički ili fantasy imaginarij, čovjekolike biljke i stvorove, homunculuse, kroz koje ironično komentira današnje teorije o nastanku ljudske vrste i generalno teorije o nastanku života na zemlji. Naime, svakodnevno smo izloženi različitim dokumentarcima na televiziji u kojima autoriteti koje često ne možemo provjeriti serviraju gledateljstvu razne bizarne teorije o povijesti biljnih i životinjskih vrsta, dok je cijela kultura duboko impregnirana SF crtićima, stripovima i fantasy romanima na granici horora.

Umjetnik pojašnjava da je „arhetip savršenog živog bića s vremenom nazadovao i njegova zlatna krv onečišćena željezom postala je crvena, izgled polu-životinjski, tanki travnati pokrov Homo Herbi obrastao je u dlake, a njihova plemenita ćud postala je iskvarena“. Takvi mali stvorovi tumarali su svijetom dok daljnjim procesom retardacije nije nastao čovjek, posljednji stadij razvoja živih bića u ovom neobičnom svijetu.

Satiričan do kraja, Vice Tomasović prepoznaje kako se u današnjoj masovnoj kulturi svim generacijama nameću serijali i filmovi s vampirima i vukodlacima, alkemijskim transformacijama, vanzemaljcima, dok su na drugoj strani tog niza manipulacije genetski promijenjenim organizmima pa je sasvim izgledno da nam u nekom trenutku naš maslačak ili tratinčica počnu mahati ručicama od lišća, a čovječja ribica počne pjevati ili kukac recitirati poeziju. Živimo u svijetu pomiješanih paradigmi, „anything goes“, gdje se teško snalazimo u poplavi pravih i lažnih znanstvenih autoriteta, ali i mogućnosti da neki potpuni laik otkrije nešto arheološki ili antropološki značajno. Umjetnici još uvijek imaju tu mogućnost da se slobodno igraju bez cenzure, ali i da kroz prividno smiješnu dimenziju djela progovore o stvarnosti krajnje ozbiljno. Ovo je izložba na kojoj, bez dileme, skladno funkcioniraju različite slike svijeta, od Hieronymusa Boscha do Clivea Barkera.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)