U zagrebačkoj galeriji Lauba postavljena je tijekom cijelog ljeta efektna prostorna instalacija umjetnika Siniše Majkusa “Megamix“, jedna od njegovih dosad najkompleksnijih skulptura – ambijenata, planirana baš za prostor Laube.
Siniša Majkus diplomirao je grafiku na Nastavničkom odjelu zagrebačke ALU u klasi prof. Miroslava Šuteja 1989., ali je u likovnoj javnosti prepoznat upravo po svojim karakterističnim skulpturama/objektima/instalacijama od čelične obojane žice koju je likovna kritika trenutačno prepoznala kao tzv. oprostoreni crtež. Njegove su biomorfne obojane žičane strukture ubrzo postale opće mjesto suvremene hrvatske umjetnosti, jer su osim visoke razine kreativnosti sadržavale dozu ludičnosti i duhovitosti, pri čemu je na najbolji mogući način nastavio umjetničku misiju Miroslava Šuteja.
Iako su neki smatrali kako Majkus nastavlja liniju pop-art nasljeđa, njegove su “grafo-skulpture“ (Ljiljana Domić) išle prema sustavnoj dematerijalizaciji tradicionalne kiparske forme, mnogo bliže nastavljanju koncepta kinetičke i optičke umjetnosti, na zasadama organičke, pa čak i lirske apstrakcije. Ideja da skulpturu/objekte stvara na isključivoj premisi linijski istanjene kiparske mase kod Majkusa je dovedena do radikalnog manifesta koji, međutim, ima unutrašnju strukturalnu logiku i nije koncept koji je tek sam sebi svrha ili konceptualno prenemaganje.
Ambijent u Laubi jedna je gigantska skulptura postavljena da visi s plafona uzduž središnjeg dijela prostora kao povezana serija visećih longitudinalnih oblika koji, kad im se približimo, otkrivaju novi dodatni svijet mikrooblika, guste žičane organičke preplete, na kojima je umjetnik radio preko godinu dana. Takav inventivan spoj skulpture, objekta, ali i slikarske kvalitete kolorističke matrice, uz trajni hommage grafičkom prosedeu koji je bio umjetnikovo polazište, objektivno pozicionira Majkusa u vrh suvremene domaće umjetnosti. Svaka nas njegova nova izložba ostavlja bez daha, u stanju iznenađenja i iskrenog veselja, što je jedna od važnih dimenzija autentičnog umjetničkog doživljaja te uspostavljanja komunikacije s djelom. Nimalo bezlična, pretenciozna ili artificijelno “nabrijana“, umjetnost Siniše Majkusa svjedoči o dinamičnim i ekspresivnim labirintima autorove mašte.
Komentari