Uz brojne vatrogasne snage, požare su iz zraka neumorno gasili i kanaderi
Svi su ostali napeti i rade od jutra do mraka. “Proteklih nekoliko dana naglo se razgorjelo. Čini se kako gašenju najviše mogu pridonijeti kanaderi“, rekao je Kolanović za HRT.
Brigadir Krešimir Ražov, zapovjednik 93. krila HRZ-a i protupožarnih namjenskih snaga, rekao je da je gusti dim potrebno izbjegavati. “Naši piloti lete na rubu, recimo to tako, dima, između požara, uvijek si ostavljajući putanju da mogu iskočiti i sigurno obaviti svoju zadaću. Dakle, ukoliko bi ušli u jako gust dim, moglo bi doći do problema s motorima. Dakle, naši piloti su vrlo vješti, vidimo ih u blizini dima, na rubu dima, nekad i ulaze, ali to je uvijek između i ostavljajući si putanju da idu na gore”, rekao je Ražov.
Ako se nastavi ovim tempom, mogla bi biti rekordna sezona
U prošloj godini ukupno su naletjeli oko 250 sati na požarima. “Ove godine već imamo 350 sati. U prošloj godini u ljetnoj sezoni smo imali oko 200 sati naleta. U zadnje tri dana smo naletjeli upravo toliko sati. To nam dovoljno govori – da ovim tempom, ako se nastavi, da bi to mogla biti rekordna sezona. Međutim, nadamo se da će se u nekim međufazama to sve skupa smiriti i da ćemo nastaviti. Mi smo spremni i u ovakvim uvjetima i u ova zadnja tri dana gdje smo stvarno rekordno naletjeli. Sve je u zraku i preko 60, jučer je bilo 68 sati naleta u jednom danu”, rekao je.
Istaknuo je kako je naporno. “U ova zadnja tri dana oni su zapravo po sedam sati u zraku, sve posade. Veliki je to napor i u smislu toplinskog stresa, ali i u smislu dugotrajnog naleta i naleta u požaru. Velike su turbulencije, vertikalno zračno strujanje i tako dugotrajan let u uvjetima turbulencije nerijetko dovodi čak i do povraćanja. Rijetko se to čuje, ali i među posadama nerijetko dođe do toga. Naši piloti su, možemo tako reći, i navikli. Vrlo brzo se oporavljaju i imaju način kako se rehidrirati”, zaključio je.
Komentari