Za razvoj svakog posla ključni su radnici kojih na našem tržištu kronično manjka, posebno u Hrvatskim željeznicama (HŽ).
Zainteresiranih nema, natječaji za posao konstantno propadaju, pa su se u HŽ-u odlučili na drukčiji pristup.
Prosječan radnik u HŽ-u ima 50 godina i 29 godina staža
Naime, za gotovo stotinu ljudi spremni su platiti školovanje, smještaj i prijevoz kako bi ih prekvalificirali za rad na pruzi. Nedostaje im prometnika, skretničara, strojovođa, kao i ljudi koji se bave inženjerskim poslom, ističe RTL.
I dok se u cestovnom prometu problemi velikog nedostatka radnika mogu riješiti zapošljavanjem stranaca, na željeznici to nije slučaj. Prosječan radnik na željeznici ima 50 godina i 29 godina radnog staža, a samo do kraja ove godine u mirovinu ih odlazi 120.
Nedostaju im tehničke struke za normalno odvijanje prometa
O nedostatku radnika na željeznici, RTL je razgovarao s voditeljem Odjela za razvoj ljudskih potencijala u HŽ Infrastrukturi Ivicom Jurićem.
“HŽ Infrastruktura, kao i drugi prijevoznici, imaju nedostatak radnika. Kod nas je to najviše izraženo u segmentu osnovnih djelatnosti. Više-manje to su tehničke djelatnosti na razini srednje stručne spreme. To su naši izvršni radnici koji neposredno sudjeluju u odvijanju željezničkog prometa, prvenstveno prometna struka gdje je izražen željeznički smjer, građevinska i elektrotehnička struka“, kazao je Jurić.
‘HŽ plaća sve troškove prekvalifikacije’
Dodao je kako su u HŽ-u krenuli s projektom kojim pokušavaju prekvalificirati radnike koji to žele u deficitarna željeznička zanimanja.
“Imamo i natječaj koji je objavljen i bilo bi dobro da svi koji imaju interes i afinitet prema željeznici, da se jave za te struke. S 13 škola u Hrvatskoj smo dogovorili taj postupak, a HŽ Infrastruktura će platiti kompletne troškove prekvalifikacije“, istakao je Jurić.
HŽ, inače, traži ukupno 75 ljudi do 45 godina starosti. Plaća im ne samo troškove prekvalifikacije, nego i ostale troškove koji idu uz to, poput troškova smještaja i prijevoza. Natječaj je objavljen na njihovim mrežnim stranicama i na društvenim mrežama te na stranicama Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.
“Javite se, proći ćete postupak selekcije i tko bude odabran, dobro nam došao. Unutra ste u sustavu, proći ćete osposobljavanje, a kasnije uz iskusne mentore postat ćete samostalni radnici”, poručio je Jurić.
Na željeznici ne mogu raditi stranci
Objasnio je i zašto posao na željeznici ne mogu raditi stranci.
KRITIČAN MANJAK RADNIKA Cestovnim prijevoznicima za normalan rad nedostaje barem 1500 vozača
“Zato što sva komunikacija se odvija na hrvatskom jeziku. Samo zbog te razine znanja jezika. Može se to s vremenom promijeniti pa stranci usvoje znanja, ali trenutno se mogu javiti samo hrvatski građani“, zaključio je Jurić u razgovoru za RTL.
Komentari