Kriza u Agrokoru nije narušila optimizam HoReCa industrije koja bilježi rekordne rezultate

Autor:

Treća godišnja konferencija HoReCa Grupe u Vodicama okupila je vodeće hrvatske distributere i proizvođače pića kako bi analizirali trendove i predvidjeli kretanja u sljedećoj godini, posebice u kontekstu promjena u distribuciji nakon potresa u Agrokoru, trendova brendiranja i potrošnje piva te makroekonomskih kretanja i posljedica porezne reforme. Konferencija je održana u organizaciji HoReCa Grupe čije su članice četiri domaća distributera Apfel d.o.o. iz Makarske, Ba-com trgovine d.o.o. iz Splita, Bijelić Co d.o.o. iz Osijeka i Stridon promet d.o.o. iz Zagreba.

U sklopu konferencije, koja je okupila preko stotinu sudionika iz industrije, predstavnika
tvrtki s područja distribucije u HoReCa kanalu te proizvođača i ugostitelja, održana su tri
panela s temama koje su otvorile neke od ključnih pitanja za budućnost razvoja HoReCa
kanala u Hrvatskoj.

Među ključnim zaključcima konferencije ističe se optimizam svih sudionika na valu uspješne
turističke sezone koja je većini dionika donijela rekordne rezultate poslovanja. Međutim,
potencijalni rizici poput mogućnosti pojave negativnih efekata krize u Agrokoru te nepredvidivosti klimatskih prilika, koje su lani bile idealne za potrošnju pića, naveli su sudionike da pozovu na oprez u procjenama iduće godine.

Uvodno predavanje na početku konferencije održao je Ivan Idžojtić, ovlašteni porezni
savjetnik iz društva Javorović&Idžojtić, ovlašteni porezni savjetnici.

Idžojtić je upozorio kako su nedovoljno određeni propisi i njihovo provođenje u sustavu javnih financija primarni izvor nekontroliranih i nestrukturiranih procesa. Njegova je procjena kako bi aktualna porezna reforma mogla rezultirati poreznim rasterećenjem, ali će se točni učinci znati tek kad godina završi. Istaknuvši činjenicu da čak 115 tisuća hrvatskih poduzetnika spada u male i srednje poduzetnike, a samo 25 tisuća u velike poslovne subjekte, upozorio je kako je važno smanjiti porezno opterećenje prve skupine. Ivan Idžojtić pozvao je na povećanja praga ulaska u sustav PDV-a sa sadašnjih 300 tisuća kuna na 500 ili 600 tisuća.

Mali i srednji poduzetnici – snaga hrvatskog gospodarstva

U prvom panelu, koji je nosio naziv ‘Veliko čišćenje: život nakon potresa u prehrambenom
sektoru’, postignut je zaključak kako bi brzo rješavanje problema s Agrokorom moglo rezultirati snažnijim razvojem gospodarstva. Direktor za SME (malo i srednje poduzetništvo) iz Sberbanka Marko Krajina rekao je kako su nakon situacije s Agrokorom banke počele pažljivije pratiti revizorska izvješća, a istaknuo je kako je ta kriza djelovala edukativno za cijelo bankarsko tržište.

Ivan Jandrić, član Uprave Addiko banke, nazvao je male i srednje poduzetnike snagom
hrvatskog gospodarstva, upozorivši kako oni generiraju 54 posto izvoza i zapošljavaju devet od deset novozaposlenih u Hrvatskoj. Sudionici panela složili su se da bi uvođenje eura donijelo velike dobrobiti poduzetnicima jer bi banke tada mogle smanjiti razinu rezervacija pa bi financiranje kreditima bilo jeftinije i dostupnije.

Globalni potencijal hrvatskih brendova

Fokus na izvoz, pogotovo na tržišta izvan regije, bio je okosnica diskusije na panelu ‘Distribucija – hrvatska zbilja i regionalni potencijali’. Potpredsjednik Atlantic Grupe za distribuciju Srećko Nakić rekao je kako će se i u idućem razdoblju usmjeriti na tržišta izvan regije, posebno zbog činjenice kako na takvim tržištima bilježe značajniji rast i veće profite nego na tržištima iz bližeg okruženja.

Predsjednik Uprave Jamnice Mislav Galić istaknuo je Hrvatsku kao najrazvijenije tržište u
regiji kad je riječ o distribuciji te uspoređujući iskustva poslovanja otkrio kako je naplata najlakša i najbrža u Bosni i Hercegovini, dok je u njegovom iskustva najviše problem bilo u Sloveniji.

Osnivač i vlasnik Stanić Grupe Svjetlan Stanić govorio je o poslovanju na Bliskom istoku, gdje njegova tvrtka izvozi sokove. Kako je rekao, ulazak na europsko tržište je iznimno skup, polagan i težak pa je pozvao na okretanje novim tržištima na kojima ima prostora za razvoj poslovanja, u koja spada i Bliski istok. Sudionici panela složili su se da pojedini hrvatski brendovi imaju globalni potencijal.

Craft pivo je trend koji će ostati

Panel pod nazivom ‘Je li brand kralj – pivo i marketing u HoReCa kanalu’ okupio je vodeće ljude tri najveće hrvatske pivovare. Predsjednik Uprave Zagrebačke pivovare Marko Njavro istaknuo je kako, unatoč dobrim poslovnim rezultatima, pivari pred sobom imaju brojne izazove među kojima su neizvjesna sudbina Agrokora, sezonske klimatske varijacije te veliko porezno opterećenje zbog kojeg ne ostvaruju svoj puni potencijal rasta u usporedbi s drugim zemljama regije.

Direktor marketinga Heinekena Hrvatska Filip Rabuzin rekao je kako udio pivarske industrije od 1,9 posto u BDP-u potvrđuje činjenicu da je Hrvatska pivska nacija, ali i da je gospodarski učinak te industrije puno veći jer od nje zarađuju mnogi, od marketinških agencija, preko ugostitelja i distributera do poljoprivrednika koji uzgajaju sirovine poput ječma.

Član Uprave Carlsberga Croatia Dario Bodulica upozorio je na važnost rezultata hrvatske
reprezentacije na Svjetskom nogometnom prvenstvu u Rusiji 2018. za prodajne rezultate
pivara u idućoj godini. Svi su se sudionici složili da je craft pivo trend koji će opstati na tržištu uz veliki potencijal rasta. Edukacija potrošača i ugostitelja o pivskoj kulturi za njih je pokretač koji će omogućiti postizanje većih marži na kvalitetnijim proizvodima na tržištu.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.