Kritika je dobro prihvatila film “Biti John Malkovich”

ilustracija mm

Dana 2. rujna 1999. godine na 56. Međunarodnom filmskom festivalu u Veneciji svoju je premijeru imao i film “Biti John Malkovich” (Being John Malkovich). Film je imao 3 nominacije za Oskara (najbolji scenarij, redatelj i glumica u sporednoj ulozi), i 4 nominacije za Zlatni globus, a nagrađen je sa BAFTOM (najbolji originalni scenarij), sa 2 nagrade festivala u Veneciji, te nagradama velikog broja kritičarskih udruženja širom svijeta.

Na početku filma upoznajemo Craiga Schwartza, talentiranog ali nezaposlenog lutkara, koji živi sa suprugom Lotte i gomilom njenih kućnih ljubimaca, uključujući i čimpanzu. Lotte, koja radi kao prodavačica u prodavaonici sa životinjama, još kako-tako bi sklapala kraj s krajem, ali ne i sa gomilom svojih četveronožnih i pernatih prijatelja. Stoga je Craig prisiljen tražiti posao. Pronalazi ga u jednoj njujorškoj firmi, smještenoj na polukatu gdje su stropovi tako niski da se svi zaposlenici moraju saginjati prilikom hodanja.

Ništa normalniji nije ni vlasnik firme, ostarjeli dr. Lester koji sirotom Schwartzu puni uši svojim bizarnim seksualnim fantazijama vezanim uz disleksičnu tajnicu Floris. Craigu, tihu patnju predstavlja seksipilna kolegica Maxine, koja ni u snu ne može sebe zamisliti s tako patetičnim gubitnikom. No, Craigu se život odjednom mijenja kada stjecajem okolnosti u zgradi pronađe skriveni tunel koji ga vodi nigdje drugdje nego u um druge osobe. Ta osoba je nitko drugi nego poznati glumac John Malkovich, te Craig ima prilike čuti sve što Malkovich čuje, vidjeti sve što Malkovich vidi i osjećati sve sto Malkovich osjeća.