Krešimir Milinović, voditelj Zagrebparkinga, otkriva kako će riješiti problem vozača koji zbog zastarjelih parkirališnih automata koji nisu u funkciji, plaćaju kazne zbog nepropisnog parkiranja
Parking u Zagrebu jedan je od najčešćih problema s kojim se suočavaju građani. Osim što nedostaje parkirnih mjesta, mnogi se parkiraju na mjestima koja nisu predviđena za parkiranje. Uz to, i dalje postoji problem s automatima za naplatu parkinga jer nisu svi u funkciji. O tim problemima za Zagreb News govori voditelj Zagrebparkinga Krešimir Milinović.
ZgNews: Koliko Zagrebparking ima redara? Uspijevate li s njima pokriti sva područja adekvatno?
U podružnici Zagrebparking 199 radnika je zaposleno na radnom mjestu kontrolora. Kontrolori parkiranja, unutar svojih poslovnih zadaća, tijekom tjedna nadziru sve ulice koje se nalaze u sustavu kontrole i naplate te je pokrivenost iznad 90 posto.
ZgNews: Povećava li se broj prekršaja i ispisanih kazni u parkingu? Kakva je situacija ove godine? Koliko je vozila odvezeno?
U ožujku 2023. godine Odjel premještanja vozila podružnice Zagrebparkinga imao je ukupno 1996 intervencija po nalogu službenih osoba. Izvršeno je također i 169 premještanja iz usluge za potrebe izvođenja radova, koja se premještaju na trošak izvođača. Navedeni broj premještanja je unutar mjesečnog prosjeka unutar posljednjih nekoliko godina. Usporedbom prva tri mjeseca 2022. i 2023. godine, u godini kontrolori su za isti period izdali 2,4 posto više dnevnih parkirališnih karata.
ZgNews: Koliko imate vozila pauka na raspolaganju? Imate li ih dovoljno da pokrijete sve prijave?
Odjel premještanja vozila podružnice Zagrebparking trenutno na raspolaganju ima 15 specijalnih „pauk“ vozila. U svrhu što kvalitetnijeg održavanja funkcionalnosti voznog parka u 2023. godini planirana je investicija u dva nova „pauk“ vozila. Svaki zaprimljeni poziv se evidentira, obrađuje te se potom na lokaciju upućuje prvo slobodno „pauk“ vozilo, sukladno raspoloživim kapacitetima, stvarnom stanju na terenu te stupnju hitnosti poziva.
ZgNews: Prostori oko Cibone često služe za nepropisno parkiranje. Mogu li redari uopće pozvati pauka u slučaju takvog parkiranja ili napisati kaznu?
Prometni redari mogu izvršiti nadzor svih lokacija na području za koje su operativno zaduženi te vozilima koja su zatečena parkirana ili zaustavljena suprotno odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama ispisati obavijesti o počinjenom prekršaju. Također su u mogućnosti izdati i pisanu naredbu za premještanje, kako bi podružnica Zagrebparking vozila u prekršaju premjestila na deponij.
ZgNews: Na nekim parkiralištima velik dio zauzimaju poligoni za autoškole čime se smanjuje broj parkirnih mjesta kojih ionako nedostaje. Kako mislite riješiti taj problem?
Svaka javnoparkirališna površina prenamijenjena u poligon za autoškolu, utemeljena je Rješenjem stručne službe Gradskog ureda za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo, komunalne poslove i promet, u čijoj je nadležnosti uređenje prometa u mirovanju u gradu Zagrebu.
ZgNews: Kakvo je stanje s naplatnim aparatima? Koliki je postotak u funkciji?
Dio parkirališnih automata nalazi se u procesu nadogradnje. Trenutno je 344 parkirališna automata izvan funkcije, dok je njih 99 u funkciji. Riječ je o starijim modelima za čiju je nadogradnju podružnica Zagrebparking pravovremeno pokrenula postupak javne nabave. Dinamiku nadogradnje određivao je Zakon o javnoj nabavi. Nakon završetka postupka javne nabave, tehnička prilagodba starijih automata bit će učinjena najkasnije do 1. lipnja 2023. godine. U međuvremenu, korisnici usluge upućeni su na druge načine kupnje parkirališnih karata, a to su kupnja na parkirališnom automatu, na kojem je to omogućeno, kupnja putem mobilnih telefona – SMS porukom, te kupnja putem mobilne aplikacije ZgPark. Korisnici usluge parkirališnu kartu također mogu kupiti i na ovlaštenim prodajnim mjestima – elektronička parkirališna karta kupljena na kiosku, Tiska ili iNovina, putem aplikacija Aircash, bmove i KEKS Pay, kao i na blagajni podružnice Zagrebparking, u Centru za korisnike, Ulica grada Vukovara 41.
Kako bi se korisnicima olakšalo snalaženje u trenutnoj situaciji, podružnica Zagrebparking je na svaki automat izvan funkcije postavila obavijest o ostalim mogućnostima plaćanja te individualizirane obavijesti o najbližem mjestu na kojem se parkirališna karta može kupiti, bilo da je riječ o lokaciji kioska ili najbližeg parkirališnog automata koji je u funkciji.
ZgNews: Postoje i žalbe građana da i drugi načini naplate ne funkcioniraju uvijek, poput aplikacije. Što se radi po tome pitanju?
Aplikacije kojima se može obaviti plaćanje parkirališnih karata, u vlasništvu podružnice Zagrebparkinga su mobilna aplikacija ZgPark te ePK portal. Navedene aplikacije funkcioniraju bez zabilježenih značajnih poteškoća u radu te nisu primijećene značajnije žalbe na ispravnost. Svakodnevnim praćenjem i administracijom navedenih aplikacija promptno se otklanjaju eventualne manje poteškoće. Jedan od noviteta u radu s aplikacijom ePK portal je uvođenje „chat – messaging“ funkcionalnosti koja je korisnicima dostupna od ponedjeljka do petka od 8 do 14.30 u live verziji. Također, aplikacija ZgPark prilikom svake nadogradnje sve korisnike „pop-up“ porukom obavještava o novoj verziji, koju je potrebno instalirati, kako bi je korisnik i dalje mogao ispravno koristiti. Kontinuirano se planiraju i nove nadogradnje obje aplikacije kako bi se povećalo zadovoljstvo korisnika i kvaliteta pruženih usluga prilikom kupnje parkirališnih karata za javna parkirališta i javne garaže u gradu Zagrebu.
Komentari