‘Krajolici bijega’ – izložba apstraktnih fotografija Maje Strgar Kurečić

Autor:

Andrej Švoger / Bruno Bogović

Četrdeset originalnih fotografija velikog formata u Tehničkom muzeju Nikole Tesle u Zagrebu

U Tehničkom muzeju Nikole Tesle u Zagrebu u petak, 9. rujna, otvorena je izložba apstraktne fotografije Maje Strgar Kurečić „Krajolici bijega“. Izložba se sastoji od četrdeset originalnih fotografija velikog formata koje pripadaju u sam vrh suvremene hrvatske fotografije. Riječ je o apstraktnoj fotografiji organičkoga krajolika, istovremeno vrlo osobnog i moćnog. Kako je istaknuto u najavi izložbe, „‘Krajolici bijega’ predstavljaju sjajan primjer organske apstrakcije koja svoje temelje nalazi u istraživanjima Vasilija Kandinskog s početka 20. stoljeća, odnosno apstraktne fotografije Aarona Siskinda, fokusiranog na detalje stvari s namjerom stvaranja nove fotografske slike“.

Autorica i kustosica izložbe Draženka Jalšić Ernečić obrazložila je zašto izložene fotografije Maje Strgar Kurečić pripadaju u sam vrh suvremene hrvatske fotografije: „Fotografije iz serije ‘Escape Landscapes’ Maje Strgar Kurečić pripadaju onom dijelu suvremene hrvatske fotografije koja se izdvaja u tehničkom i estetskom smislu. Radi se o umjetničkom radu koji je krajnje osoban i ne pripada postojećim trendovima i strujama. Autorica slijedi i razvija vlastiti tok misli koji je započela kao fotografsku igru koju razvija i prema kojoj je stroga i samokritična, znatiželjna i otvorena za kritiku i tuđe mišljenje; urednika i kustosa fotografije, kolega, kolekcionara i publike. Takav pristup odražava profesionalizam i odlika je umjetnika koji ne stagniraju već svoj rad razvijaju i nadograđuju.“

Naglasila je i kako misli da od vremena fotografija velikog formata Željka Jermana takvog pristupa apstrakciji u hrvatskoj fotografiji nije bilo, baš kao što nije bilo načina na koji se pristupalo istraživanju medija i stanovite dosljednosti u odabiru poetike, estetike, stila i načina, te dodala: „Apstraktne fotografije Maje Strgar Kurečić ulaze u područje slikarstva i oblikovanje VR prostora i upravo je u tome snaga i svježina radova koji će svoje mjesto naći u zbirkama fotografija i umjetničkim zbirkama.“

Autorica fotografija Maja Strgar Kurečić doktorirala je 2007. godine s temom iz područja digitalne fotografije. Članica je Fotografske sekcije ULUPUH-a, fotografijom se aktivno bavi od 1991. te je izlagala na više od 60 selektiranih skupnih i 16 samostalnih izložbi fotografija. Svoje radove izlagala je diljem svijeta – od Hong Konga do Moskve, Omana, Barcelone, Venecije, Pariza, Kölna, Budimpešte, Praga i hrvatskih gradova: Zagreba, Rijeke, Splita, Dubrovnika, Rovinja i Varaždina. Dobitnica je više nagrada i priznanja. Radi kao izvanredna profesorica na Katedri za grafički dizajn i slikovne informacije na Grafičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu gdje predaje fotografiju. Međutim, više je nego zanimljiva činjenica da je ova ista izložba ali pod engleskim nazivom „Escape Landscapes“, koju će građani Zagreba vidjeti prvi put, osvojila već brojne prestižne svjetske nagrade, od kojih su najvažnije: prvo mjesto za seriju na ND Photography Awards 2019. godine, prvo mjesto i titula Abstract Photographer of the Year na Minimalist Photography Awards 2019. godine i prvo mjesto na 12th Julia Margaret Cameron Award 2018. godine. Stoga smo pitali autoricu izložbe Draženku Jalšić Ernečić kako je moguće da jedna fotografkinja/umjetnica poput Maje Strgar Kurečić tek sada na samostalnoj izložbi u Zagrebu izlaže svoje radove „Escape Landscapes“ s kojom je osvojila brojne prestižne svjetske nagrade, i to prije gotovo pet godina? „Samostalna izložba fotografija iz ciklusa ‘Escape Landscapes’ Maje Strgar Kurečić u produkcijskom smislu je ideja koja se razvija od 2018. odnosno 2019. godine, s prvim međunarodnim predstavljanima i priznanjima u kategoriji profesionalne apstraktne fotografije. Fotografski natječaji birani su pažljivo i promišljeno, isto tako galerijski prostori, skupne izložbe i fotografski magazini i portali: Barcelona, Budimpešta, San Francisco, Tokio, Los Angeles itd. Suradnja između umjetnice i kustosice cijelo to vrijeme bila je prilično važna, posebno prilikom odabira radova, sekvencioniranja i ‘komponiranja’ dijelova buduće izložbe. Upravo u LA-u sam na fotografskom portalu Lenscratch.com početkom 2021. predstavila online izložbu s prvim izborom radova iz ciklusa ‘Escape Landscapes’. Globalna recepcija i povratne informacije o fotografijama Maje Strgar Kurečić u planiranju fizičke izložbe bile su jednako važne i fotografkinji i kustosici. Mislim da upravo u dijalogu i suradnji leži snaga ovakvog izložbenog projekta, u pozitivnom domino efektu. Radi se o pedesetak fotografija velikog formata koje je trebalo predstaviti u više gradova jer je produkcija izložbe bila skupa i zahtjevna. Ideju o ozbiljnijoj međumuzejskoj suradnji prva je spomenula Rašeljka Bilić, koja je u to vrijeme još bila u Ministarstvu kulture. Predstavljanje u muzejskim izložbenim prostorima Varaždina, Zagreba, Koprivnice i Virovitice rezultat je suradnje i umreženosti muzejskih ustanova i kustosica bliskih poetika.“

Naime, spomenuta izložba realizirana je u suradnji četiriju hrvatskih muzeja: Muzeja grada Koprivnice, kao nositelja programa, Gradskog muzeja Varaždin, Tehničkog muzeja Nikola Tesla u Zagrebu i Gradskog muzeja Virovitica. U Zagrebu se izložba može posjetiti do 30. rujna, nakon čega se seli u Koprivnicu.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.