Kraj jedne od najuspješnijih komercijalnih suradnji u svijetu sporta: Igra FIFA odlazi u povijest

Autor:

EASportsFIFA/Twitter

Nakon gotovo tri desetljeća, došlo je do kraja jedne od najuspješnijih komercijalnih suradnji u svijetu sporta. Višemjesečni napeti pregovori između proizvođača videoigara Electronic Artsa i FIFA-e, krovne organizacije svjetskog nogometa, završeni su bez dogovora o nastavku partnerstva koje je iznjedrilo ne samo toliko popularnu videoigru, već stvorilo kulturni fenomen.

Trenutni dogovor, koji je trebao biti završen nakon ovogodišnjeg Svjetskog prvenstva u Kataru, produljen je i za Svjetsko prvenstvo za žene, koje će se sljedeće godine održati u Australiji i Novom Zelandu. Nakon završetka tog turnira, kako se navodi u priopćenju tvrtke, 150 milijuna igrača FIFA videoigara morat će se naviknuti na novo ime: EA Sports FC.

Sama igra se, dakle, ne gasi. Štoviše, neće se puno promijeniti. Većina sportskih klubova i zvijezda i dalje će biti u ponudi, i to zahvaljujući odvojenim ugovorima i licenciranju s njihovim momčadima i ligama. No, samo Svjetsko prvenstvo i ostali događaji u organizaciji FIFA-e više neće biti uključeni u igru.

U posljednja dva desetljeća igra je zaradila više od 20 milijardi dolara. FIFA je u posljednjim pregovorima tražila barem dvostruko više od 150 milijuna dolara koje godišnje dobije od EA Sportsa, svog najvećeg komercijalnog partnera, piše novinar New York Timesa Tariq Panja.

Također, FIFA je navodno zahtijevala da se ime brenda pojavljuje i na drugim digitalnim proizvodima, poput drugih videoigara. Iz Electrinic Arts Sportsa smatrali su da je to previše. “Ako prekidate odnos koji traje već 20 godina, bit će posljedica. EA će nastaviti raditi dalje. Imaju svo tehnološko znanje i kreativnu implementaciju apsolutno sjajne nogometne igre. A što FIFA ima? Samo ime”, izjavio je za NYT Gareth Sutcliffe, analitičar sektora videoigara.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.