Rashladna tekućina motora treba biti otporna na smrzavanje do -25°C te unutrašnjost sustava za hlađenje štititi od hrđanja
Uz kontrolu svojstava rashladne tekućine, treba provjeriti stanje i ispravnost cijelog rashladnog sustava, posebice crijeva, spojeva, priključaka, hladnjaka i termostata. Najvažnije je provjeriti razinu i stanje rashladne tekućine.
Smanjenje razine znak je problema kojeg treba riješiti, jer se tada, u pravilu, rashladna tekućina gubi na nekom od priključaka, ispucalom crijevu, hladnjaku ili pumpi rashladne tekućine.
Najprije treba vizualno provjeriti cijeli rashladni sustav: ako je ispravan razina rashladne tekućine je postojana (nema propuštanja), a radna temperatura rashladne tekućine je u propisanom intervalu.
Nužan preduvjet je ispravan termostat, koji je zadužen za brzo postizanje radne temperature i njeno zadržavanje u optimalnom radnom području (90 do 95 Celzijevih stupnjeva).
Ako je sve u redu, nužno je provjeriti stanje rashladne tekućine optičkim uređajem – reflektometrom. Optički refraktometar sastoji se od: prizme, pokrovne pločice prizme, kalibracijskog vijka, regulatora fokusa i okulara.
Uređaj radi na principu loma svjetla: pri prelasku iz jedne prozirne tvari u drugu, svjetlost se lomi pod određenim kutom (prvenstveno u ovisnosti o gustoći), na graničnoj ravnini, gdje se dvije tvari dodiruju.
Usporedbom ulaznog i izlaznog kuta određuje se indeks loma svjetla, po čemu se određuje gustoća rashladne tekućine. Iz toga proizlazi omjer referentnog koncentrata rashladne tekućine i destilirane vode.
Da bi termostat i sustav za hlađenje ispravno funkcionirali, temperatura smrzavanja treba biti -25 Celzijevih stupnjeva.
Ako je temperatura viša (bliža nuli) treba dodati koncentrat, a ako je niža, destiliranu vodu, u procijenjenoj količini.
Rashladnu tekućinu u pravilu nije potrebno mijenjati, osim kad se mijenja pumpa rashladne tekućine, najčešće pri izmjeni seta zupčastog remena.
Kad se sve dobro pregleda i po potrebi korigira, automobil je spreman za zimske izazove.
Komentari