Konrad Adenauer, rođen 5. siječnja 1876. u Kölnu, jedan od velikana suvremene europske povijesti, umješnim je vođenjem tadašnju Zapadnu Njemačku, iz pokorene gubitnice II. svjetskog rata, pretvorio u globalnu industrijsku silu
Koliko je Konrad Adenauer bio popularan, pokazuje da je jedini u povijesti najpopularnijeg političkog i news magazina na svijetu, američkog Time, triput bio na naslovnici. Dakako, ključni čimbenik njegovog uspjeha i strelovitog rasta njemačkog gospodarstva bila upravo automobilska industrija, čije uzdizanje iz pepela uvelike zasluga Adenauerove gospodarske politike.
No njegove veze s automobilskom industrijom i poviješću datiraju iz mnogo ranijeg doba, još dok je prije uspona nacista na vlast bio dugogodišnji gradonačelnik Kölna. Tada je upravo u okolici tog grada izgrađena prva njemačka autocesta, Autobahn, koja će poslužiti kao prototip Hitlerovom programu izgradnje Autobahn mreže.
Također, Adenauer je potkraj 1920-ih osigurao povoljne uvjete i potrebno zemljište za izgradnju Fordove tvornice te tako ispred nosa Hamburgu i Berlinu preoteo ovu veliku investiciju. I danas je središte europske tvrtke Ford u Kölnu. Ipak, ono po čemu ljubitelji povijesti automobila ponajprije pamte Adenauera njegovo je službeno vozilo…
Nije to jedini slučaj povezivanja određenog automobila s nekim političkim moćnikom koji ga je koristio, pamtimo i Citroën DS, popularnu ‘Žabu’ prve serije kao ‘Degolku’, po generalu Charlesu de Gaulleu, pa kasniji Mercedes-Benz S-klase serije W140 kao Genscher, Titov Mercedes da i ne spominjemo.
No od svih navedenih, upravo je Adenauer globalno najrašireniji naziv, poznat ljubiteljima Trokrake zvijezde u čitavom svijetu. To je dodatna potvrda iznimno značajne uloge Konrada Adenauera u suvremenoj njemačkoj i europskoj povijesti.
Komentari