Trošak goriva mnogima je težak teret te sve više vozača nastoji smanjiti potrošnju goriva…
Jedan od najboljih načina je da se što više vozi ravnomjernom brzinom, bez čestih ubrzanja i kočenja. Svakim kočenjem nepotrebno se troši gorivo, jer se kinetička energija automobila pretvara u toplinu (trenjem kočne obloge o disk, odnosno bubanj).
Zbog toga treba voziti umjereno i što je moguće više ujednačenom brzinom. Tada će trebati manje kočiti i potom ubrzavati te će potrošnja goriva biti najniža. Po trošenju kočnica vidi se kakav je tko vozač…
Dakle, ako nailazite na semafor s crvenim svjetlom, možete već 200-300 metara prije pustiti gas te kočiti motorom i otporima vožnje. Takvo usporavanje moguće je i ako se drži dovoljni velik razmak od vozila ispred.
Da ne biste nepotrebno kočili, prije toga ne treba nepotrebno ni naglo ubrzavati. A što vozite manjom brzinom, stvarate manju kinetičku energiju (masa puta brzina na kvadrat kroz dva), koju kočenjem-trenjem trebate pretvoriti u toplinu.
To je izravno povezano s trošenjem kočnih obloga, diskova guma, naravno i goriva te habanjem motora. Umjerena vožnja, dakle, višestruko se isplati, a posebno se smanjuje potrošnja goriva.
Komentari