Skupina kineskih digitalnih divova, uključujući Alibabu, Tencent i ByteDance, vlasnika TikToka, dostavila je regulatoru uvid u algoritme, koji društvene mreže obično smatraju poslovnom tajnom budući da su ključne za njihov uspjeh.
Algoritmi određuju što korisnici vide na društvenim mrežama i kojim redoslijedom i kompanije ih strogo čuvaju. Američki tehnološki divovi Meta i Alphabet uspjeli su im osigurati status poslovne tajne, napominje BBC.
Kineska uprava za kibernetički prostor (CAC) objavila je listu s opisima 30 algoritama i planira je ubuduće redovno objavljivati kako bi suzbila zloupotrebu podataka, stoji u priopćenju.
Na popisu su i algoritmi kompanije za digitalnu trgovinu Taobao, čiji je vlasnik Alibaba.
Taobaov algoritam “preporučuje korisnicima proizvode ili usluge na temelju njihovog digitalnog otiska i podataka o pretraživanju”, stoji u dokumentu.
ByteDanceov algoritam za Douyin, kinesku verziju TikToka, navodni mjeri interese korisnika na temelju klikova, komentara i lajkova.
ByteDance u utorak nije želio komentirati objavu algoritama, a Alibaba i Tencent nisu odmah odgovorili na upit BBC-ja da je komentiraju.
Kina je usvojila nove propise za algoritme u ožujku, prema kojima korisnici mogu odbiti takvo praćenje aktivnosti, a kompanije moraju registrirati algoritme pri CAC-u ako mogu utjecati na javno mnijenje ili mobilizirati društvo, podsjeća BBC.
Komentari