Nova platforma za online kupnju povezana s jednim od vodećih kineskih trgovaca brzo je postala najpreuzimanija aplikacija u Sjedinjenim Državama, nadmašivši Amazon i Walmart. Sada želi iskoristiti pojavljivanje na najvećoj američkoj pozornici.
Temu, bostonski online trgovac koji dijeli istog vlasnika kao i kineski div društvene trgovine Pinduoduo, debitirao je u nedjelju na Super Bowlu. Temu, koji vodi online supertrgovinu za gotovo sve – od robe za dom preko odjeće do elektronike – predstavio je reklamu tijekom igre koja je potaknula potrošače da “kupuju poput milijardera”.
Teren? Ne mora biti jedan.
“Kroz najveću moguću pozornicu, želimo podijeliti s našim potrošačima da mogu kupovati s osjećajem slobode zbog cijene koju nudimo”, rekao je glasnogovornik Temua.
Spot od 30 sekundi prikazuje prijedlog tvrtke korisnicima: Osjećajte se kao da trošite novac kupujući puno stvari jeftino. Ženski kupaći kostim na Temu košta samo 6,50 dolara, dok je par bežičnih slušalica 8,50 dolara. Trimer za obrve košta 90 centi.
Ove iznenađujuće niske cijene – barem prema zapadnim standardima – povukle su usporedbe sa Sheinom, kineskim početnikom brze mode koji također nudi širok izbor jeftine odjeće i kućnih potrepština, te je napravio značajan prodor na tržišta uključujući Sjedinjene Države.
Shein se smatra jednim od Temuovih konkurenata, zajedno s američkim diskontom Wishom i Alibabinim AliExpressom, prema Coresight Researchu.
Penjanje na ljestvice
Temu, koji se izgovara “tee-moo”, lansirao je prošle godine PDD, njegova matična tvrtka uvrštena na američku burzu, ranije poznata kao Pinduoduo. Tvrtka je službeno promijenila ime tek ovaj mjesec.
PDD-ova podružnica Pinduoduo jedna je od najpopularnijih kineskih platformi za e-trgovinu s približno 900 milijuna korisnika. Proslavio se poslovnim modelom grupne kupnje, dopuštajući ljudima da uštede novac angažirajući prijatelje da kupe isti artikl na veliko.
Na svojoj web stranici, Temu kaže da koristi “ogromnu i duboku mrežu svoje matične tvrtke … izgrađenu tijekom godina kako bi ponudio širok raspon pristupačnih kvalitetnih proizvoda.”
Od lansiranja u rujnu, aplikacija je preuzeta 24 milijuna puta, skupljajući više od 11 milijuna aktivnih korisnika mjesečno, prema Sensor Toweru.
U četvrtom kvartalu prošle godine, američke instalacije aplikacija za Temu premašile su one za Amazon (AMZN), Walmart (WMT) i Target (TGT), prema Abeu Yousefu, višem analitičaru za uvide u analitičkoj tvrtki Sensor Tower.
“Temu se u studenom vinuo na vrh obje američke ljestvice trgovina aplikacijama, gdje aplikacija i sada drži prvo mjesto”, rekao je, govoreći o trgovinama aplikacija za iOS i Android.
Yousef je rekao da je tvrtka bila posebno uspješna u stjecanju novih korisnika nudeći izuzetno niske cijene i flash ponude unutar aplikacije, poput 89% popusta na određene artikle.
Tvrtka već gleda na novo područje. Ovog mjeseca Temu je na Twitteru objavio da se planira proširiti na Kanadu.
‘Prejeftino’?
Michael Felice, pridruženi partner u konzultantskoj tvrtki Kearney, rekao je da se Temu istaknuo jednostavno prodajom proizvoda bez visokih marža.
“Temu možda otkriva prazan prostor na tržištu na kojem su robne marke proizvodile po ekstremno niskim troškovima, a duž lanca vrijednosti bilo je toliko napuhanih troškova prenesenih na maržu”, rekao je za CNN. “Bez obzira na to, američki potrošači možda čak neće biti spremni prihvatiti neke od ovih cjenovnih kategorija… Uvijek se postavlja pitanje ‘je li previše jeftino da bi bilo dobro?'”
Deborah Weinswig, izvršna direktorica Coresight Researcha, upozorila je da je možda prerano reći hoće li Temu moći zadržati te iznimno niske cijene, besplatnu dostavu i druge pogodnosti. “Temu ima za cilj nastaviti eksperimentirati u marketingu i ponudi, što je moguće zahvaljujući njegovoj matičnoj tvrtki bogatoj resursima”, napisala je u izvješću. Njegovo lansiranje, rekla je, “dolazi u pogodnom trenutku, jer potrošači traže vrijednost usred još uvijek visoke inflacije i određenog stupnja ekonomske neizvjesnosti.”
Komentari