Kineska električna vozila postaju sve popularnija diljem Europe, tržište rabljenih profitira zbog toga?

Autor:

Autoportal.hr

Premda se kineski automobili mnogima čine egzotičnim, već su uobičajeni u mnogim europskim zemljama. Međutim, šira javnost još ne zna puno o kineskim proizvođačima, što dovodi do raznih mitova povezanih s ovim vozilima…

Izvor: carVertical

Prema Matasu Buzelisu, stručnjaku za automobile iz tvrtke carVertical, specijalizirane za automobilske podatke, porast prodaje kineskih električnih vozila također će utjecati na tržište rabljenih automobila. Hoće li rabljena električna vozila kineskih proizvođača pronaći svoje kupce? Kineski automobili mogli bi utjecati na pristupačnost električnih vozila.

Budući da su električni automobili skuplji od dizelskih i benzinskih vozila, kineski proizvođači električnih vozila Europljanima nude pristupačnije alternative. Prema podacima koje navodi Financial Times, tržišni udio kineskih brendova električnih vozila porastao je na 8% u 2023. godini. Međutim, stručnjaci predviđaju da će do 2027. godine kineska električna vozila zauzeti petinu tržišta električnih vozila u EU.

Cijena nije glavni faktor koji obeshrabruje vozače da počnu koristiti električna vozila. Infrastruktura za punjenje u europskim zemljama još uvijek se razvija, a mnogi kupci smatraju da je posjedovanje električnih automobila nezgodno.

Prema Buzelisu, nova kineska električna vozila koštat će manje sve dok zauzimaju značajan tržišni udio.

Konkurencija je moguća, ali samo ako se poštuju ista pravila i propisi

Odluka Europske komisije da nametne veće poreze na uvoz kineskih vozila otežava život kineskim proizvođačima električnih automobila.

Jedan od noviteta na hrvatskom tržištu je i Forthing T5 EVO, koji zastupa Auto Hrvatska…

Budući da Europljani žele zaštititi vlastite proizvođače ili one koji sastavljaju vozila bez nepoštenog iskorištavanja ljudskih resursa ili široke upotrebe materijala iz nepoštenih izvora, EU razmatra povećanje poreza s 10% na 38.1%, što će značajno promijeniti dostupnost ovih automobila. S druge strane, Sjedinjene Države nametnule su kineskim automobilima uvoznu carinu od 100%.

„Nekoliko kineskih tvrtki već ulaže u izgradnju proizvodnih pogona u Europi, a ovi automobili sastavljeni na kontinentu izbjeći će više porezne stope. Ali upravo je tako trebalo biti od samog početka – izjednačavanje konkurencije pravi je potez, a ako kineske marke postanu transparentnije u proizvodnji vozila, imat će konkurenciju kakvu žele“, objašnjava Matas Buzelis iz carVerticala.

Rabljena električna vozila tijekom vremena mogu postati jeftinija

Rastuća konkurencija na tržištu električnih vozila dugoročno će koristiti kupcima jer bi to trebalo dovesti do smanjenja cijena električnih vozila. Vozači koji traže pristupačnije automobile moći će odabrati električna vozila koja u prošlosti možda nisu ni razmatrali.

„S pojavom povoljnijih kineskih električnih vozila, potražnja za rabljenim električnim vozilima u cijeloj Europi mogla bi se smanjiti. To bi moglo biti dovoljno da njihove cijene padnu“, objašnjava Buzelis.

Međutim, popularnost električnih vozila, infrastruktura i kupovna moć razlikuju se među europskim zemljama, stoga tržišta mogu različito reagirati na priljev kineskih vozila.

Upitna prodajna vrijednost i pouzdanost

Prije kupnje kineskih električnih vozila važno je uzeti u obzir njihovu brzu stopu smanjenja vrijednosti. Ovi automobili mogu biti manje traženi na tržištu rabljenih automobila, što će značajno smanjiti njihove cijene.

„Brzo smanjenje vrijednosti ima veliki utjecaj na mjesečna plaćanja. Ljudi imaju ograničeno razumijevanje vozila iz zemalja u razvoju poput Kine, a njihova je pouzdanost također upitna. Čini se da bi kupci mogli razmotriti kupnju potpuno novih kineskih električnih vozila umjesto malo rabljenih europskih alternativa. Međutim, rabljena električna vozila kineskih proizvođača možda će teško pronaći novog vlasnika“, dijeli Buzelis svoja razmišljanja.

Ograničene zalihe rezervnih dijelova za ne tako česta vozila također mogu predstavljati problem vozačima. Međutim, kineski proizvođači automobila u Europi već grade proizvodne pogone koji će riješiti ovaj problem. Ipak, očekuje se da će ovo dugoročno povećati cijene kineskih električnih vozila.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Veronica

prije 4 mjeseca

HVALA BOGU SAM KONAČNO DOBIO ZAJAM SA 3% KAMATE. ZOVEM SE DRAGANA LETIĆ, MAJKA SAM 3 DJECE, RADIM KAO MEDICINSKA SESTRA U ZAREBU I IMAM 40 GODINA. MOJA PRIČA POČINJE OVAKO, POČETKOM OVE GODINE TREBAO MI JE ZAJAM I PREVARENI SU ME NA INTERNETU. ODLUČIO SAM POKUŠATI JOŠ JEDNOM I KONAČNO SAM DOBIO ZAJAM OD G. Harry Bryana. LEGITIMNI ZAJMODAVAC KOJI MI JE POMOGAO S ZAJMOM KAKO SADA GOVORIMO ZAJMOVI SU JOŠ DOSTUPNI I MOGU HRABRO REĆI DA JE OVO STVARNO I LEGALNO. ON JE PRAVI BOŽJI ČOVJEK I IMAM 100% JAMSTVO DA I KOD NJEGA MOŽETE DOBITI SVOJ KREDIT. KORISTIM OVU PRILIKU DA PODIJELIM SVOJE SVJEDOČANSTVO I DA SVI ZNAM DA OVE GODINE POSTOJI NAČIN DA SE DOBIJE JEDNOSTAVAN ZAJAM OD FINANCIJSKOG ULAGANJA GOSPODINA HARRYJA BRYANA. MOLIMO VAS DA GA KONTAKTIRATE ZA SVE VRSTE KREDITA PUTEM E-MAILA: {[email protected]} WHATSAPP: {+385 91 560 8706}